3231
Sök

Onödigaste grejen till bilar!?

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
10 oktober 2012
tkd_rille skrev:
Elektriskt handbroms är också helt perfekt i mitt jobb då jag går ur och i bilen hela tiden och de envisades att ge mig en manuell bil. Man bara stannar och tar av bältet så låser den sig helt själv och sen släpper sig när man fått på bältet och drar upp kopplingen. 
Älskar dessa uppfinningar wink

Fy fan, en sån skulle jag haft i tidningsbilen!

Muttley
10 oktober 2012
Noart skrev:
tkd_rille skrev:
Elektriskt handbroms är också helt perfekt i mitt jobb då jag går ur och i bilen hela tiden och de envisades att ge mig en manuell bil. Man bara stannar och tar av bältet så låser den sig helt själv och sen släpper sig när man fått på bältet och drar upp kopplingen. 
Älskar dessa uppfinningar wink

Fy fan, en sån skulle jag haft i tidningsbilen!

Du får önska dig de av bossen smile Däremot är jag rädd för att i med de är elektrisk handbroms så kan de nog strula jädrans mycket när den blir äldre. Har bara kört 8000 mil på ca 8 månader så än så länge funkar de smile

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
10 oktober 2012
De flesta bilarna här kör bara 1000-2000 mil på så lång tid, men det är jävligt hårda mil, så det håller nog ändå inte...

49 Inlägg
12 juli 2013
mega varvräknare på en original volvo 740;)

JFfoto
12 juli 2013
BMWpwr skrev:

varvräknare i sig är inte onödigt, nu pratar vi ju om saker i allmänhet till alla bilar, en mega varvräknare på din bmw är också helt onödigt wink

Men om jag ska bidra något i tråden, så säger jag kurvljus, dock aldrig kört en bil med kurvljus, men tror det är ganska onödigt, det låter ju inte långt, ungefär som ett dimljus? kanske lite starkare, men i vilket fall är det väl för svagt för att hinna upptäcka något och bromsa för det i tid?

SSS -12
3 217 Inlägg
13 juli 2013
Ögonfransar som folk (läs: brudar) sätter ovanför strålkastarna. I övrigt vad kommer till originalutrustning, strålkastarrengöringen, har aldrig direkt varit med om att dessa har bidragit till någon stor sexuell nytta mer än att stänka ner motorhuven och taket på en relativt nytvättad bil.

Ett par premiummärken har idag funktioner som mörkerseende genom display med hjälp av infraröd, detta i min mening är helt meningslöst.

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
13 juli 2013
Fuckface skrev:
Ögonfransar som folk (läs: brudar) sätter ovanför strålkastarna. I övrigt vad kommer till originalutrustning, strålkastarrengöringen, har aldrig direkt varit med om att dessa har bidragit till någon stor sexuell nytta mer än att stänka ner motorhuven och taket på en relativt nytvättad bil.

Ett par premiummärken har idag funktioner som mörkerseende genom display med hjälp av infraröd, detta i min mening är helt meningslöst.

Jag har nog frågat i nån tråd men minns inte om jag fått svar så jag försöker här: Vad är premiummärken eller premiummodeller som man också kan läsa i bilannonserna?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Dumpersförare.
970 Inlägg
13 juli 2013
Ksj skrev:
Jag kör runt med rallystol i min gamla saab 90, dock av den anledningen att den faktiskt behövs.
Originalstolarna glider man bara runt i när man försöker pressa skrotet genom kurvorna och till på köpet så är lättviktsstolarna bekvämare än original smile

Ontopic:  De mest onödiga prylarna till bilen jag kommer på just nu är elhissar.
Dom väger onödiga kilon och behövs egentligen inte alls, hade inte folk varit lata så hade dom inte existerat (okej, för handikappade kanske, men inte för svenssons).

är det avundsjuka som talar med att du inte har elhissar i din saab?

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Dumpersförare.
970 Inlägg
13 juli 2013
MickeEng skrev:
X:tra Ljus cool

är vel inget onödigt i sig.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

6 632 Inlägg
13 juli 2013
OmegaCoffe skrev:
Ksj skrev:
Jag kör runt med rallystol i min gamla saab 90, dock av den anledningen att den faktiskt behövs.
Originalstolarna glider man bara runt i när man försöker pressa skrotet genom kurvorna och till på köpet så är lättviktsstolarna bekvämare än original smile

Ontopic:  De mest onödiga prylarna till bilen jag kommer på just nu är elhissar.
Dom väger onödiga kilon och behövs egentligen inte alls, hade inte folk varit lata så hade dom inte existerat (okej, för handikappade kanske, men inte för svenssons).

är det avundsjuka som talar med att du inte har elhissar i din saab?

Elmotorer fallerar betydligt mer sällan..

Autodimmern på instrumentpanelen på 159an kändes rätt onödig.. om den funkade bättre hade det varit bra, men var ju kul när det blinka till när man passerade broar.

De/Dem

Forummoderator
18 011 Inlägg
13 juli 2013
Byta emblem från "740GL" till "740 Turbo" osv... Fast jag har förvisso gjort tvärtom ibland?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
9 299 Inlägg
13 juli 2013
Elhissar är ju grymt bra, annars kan man ju inte dra ner och upp där bak.

Jag tror jag skrev regnsensor. Har det på min Accord och det är ju helt värdelöst.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

6 738 Inlägg
13 juli 2013
BMWpwr skrev:

hahahahahahaha så sant lol

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
13 juli 2013
En stor jävla vinge på bakluckan på en originalbil!!!! Eller en grov jävla japsdämpare på en 1,4 litersbil där det inte händer ett dugg när man trycker på gasen!!!!

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

7 120 Inlägg
13 juli 2013
Vettemannen skrev:
En stor jävla vinge på bakluckan på en originalbil!!!!

/Benny

Hur tänker du nu? Finns mängder av bilar som har stora "jävla" vingar på bakluckan från fabrik. Menar du att de inte fyller någon funktion alls?
Jag tror tyvärr du har fel, så väldigt fel.

...Trots att du lyckades få med hela fyra utropstecken.

6 632 Inlägg
13 juli 2013
Aerodynamik skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Hur tänker du nu? Finns mängder av bilar som har stora "jävla" vingar på bakluckan från fabrik. Menar du att de inte fyller någon funktion alls?

Tror han såg denna.. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=275234

wink

De/Dem

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
13 juli 2013
Aerodynamik skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Vilken funktion fyller vingen på en ren Svenssonbil? Jag bara undrar!

/Benny

Min youtubekanal!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
13 juli 2013
Malheus skrev:
Aerodynamik skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Tror han såg denna.. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=275234

wink

Den behöver inte ens vara så stor. Men mig veterligt har vingarna till uppgift att trycka ner bilarna mot vägen och när behövs det ute i det dagliga livet med Svenssonbil?

/Benny

Min youtubekanal!

Sök