Lite uppdate nu då... jag har fått i motorn och provstartat den
MEN den dör lika fort igen...
vad jag har kommit fram till så har jag fel kabelstam inne i bilen, det är från min passat som har obd1 med coilpack och min motor e obd2... så redan där får den fel signaler från LMM och Spjälhuset... men jag tycker den borde starta ändån??? Sen har jag funderat på om det kan vara immobiliser i min box? Det är ju en 96 och tror dom flesta vr6 var med immobiliser 96? Så föst och främst så håller jag på att få tag på rätt kabelstam, funkar de inte med den så får jag försöka gå på Immobilisern.. Någon som har förslag ?
Lite bilder:
Har ett problem till, får inte rätt på pedalstället i bilen, finns inget som passar i min bil
får försöka modda om passatens pedalställ..
Ibizans original längst upp, och de andra från passaten.[/url]
Där har ni en video, jag har inte på det främreröret nu så därför den mullrar..
Hoppas ng kan hjälpa mig..
[/url]
Då var det dags för lite bilder igen:D inte så kul att mecka med bilen nu men jaja ska inte ge upp nu...
Zinkad och lackade sitter på plats nu, blev mattsvart. glömde fota när det var klart :S
Bara att börja tvätta och slipa..
Tvätta och slipat.
Blev två lager med mattsvart innan man gick hem idag
Blev riktigt nice.
Jag har beställt grejer till kopplingen med så att jag kan köra med min original vajer istället för hydraliskkoppling, så jag slipper klabba med pedalställ.. Grejerna kommer väll på tisdag så kommer lite bilder i veckan men..
Då var det helg igen, och det har hänt lite med bilen
Fick ett ryck idag, har gått och funderat på att jag skulle bygga om min motor till en OBD1 så att jag slipper immo och allt de skräpet, så idag satte jag fart och fixade:D Tog delar från min passat och monterade på min 2,9
sen så jävlar gick den igång
fan vad glad jag e nu
nu är det bara vatten och lite vaccum m.m som ska fixas sen ska det provköras
kommer en video sen
Har inte hänt så mkt med bilen, men jag har provkört den och fy fan vad den går, jämfört med innan
jag ska så fort jag har fått min katalysator svetsa avgasröret, sen kan jag provköra den ordentligt
Vet inte om kylaren är lite för stor ? kommer från en sharan...
har inte det rätta insuget på iheller, de är till en 2,8 så den är ju lite strypt nu, men får väll bli ett steg 2 sen
Vad tror ni om 145/65 15 på mina original plåtisar ? fälgarna är redan utanför skärmarna så vet inte om jag ska bredda dom
Vad tycker ni? är sugen på att valsa skärmarna också men får se.... KOM MED FÖRSLAG TACK...
http://www.youtube.com/watch?v=XPf_gKpwPvEEn liten video
blästrade plåtisarna lite snabbt.
grundade med zinkprimer sen mattsvart
blev bra tycker jag.
Resultatet 145/65 15 på original 6" breda. skulle varit 7" breda men plånboken är väldigt liten nu. Så får duga ett tag sen blir det till att bredda...