ÄLSKAR bakhjulsdrivet, litet, lätt åh, det är så snuskigt roligt!
Var gärna detaljerad på hur du löser växlar osv, så man får lite bättre hum om sånt när man själv står där med en pytteliten fransk bil och en r1a på uppfarten
Tack för alla trevliga kommentarer! Bilen kommer inte besiktas för gata utan är endast tänkt som busbil! Drivningen kommer att bli liknande som på en ATV/Quad med delad bakvagn! alltså dubbla A-armar med drivaxlar och diffklump!
Ska försöka få ner den till 500kg(väger 600kg orginal) och effekten i motorn är ju 150hk orginal men sen blir det trimsystem och eventuellt turbokonvertering när pengarna räcker till det! Förhoppningsvis till nästa vinter då också rör-ram fram ska byggas!
Idag har jag hunnit med att dra sista bränsleledningen och bygga dit instrumenthuset där det ska sitta! Har även hunnit med att bygga gaswire! Så det tar sig! Mycket småpill som tar tid nu så det händer inte så mycket som är värt att ta kort på men imorgon så får jag delarna till bakvagnen så då kommer det hända lite mer!
Har tyvärr inte hunnit få alla grejor till bakvagnen! Men har iaf hunnit måtta litegrann! Har även fixat det sista med tanken och fixat kopplingswire! Lång väg kvar men det tar sig! Detta är ju sista veckan jag har på mig sen blir det en paus i byggandet! Tänkte iaf hinna klart till 100% med all el och stolsunderreden och kanske börja måtta lite på spakställ! Ska leta rätt på lämliga vajrar från nån liten bil tänkte jag! Känns lite rangligt att bygga med stag så det får bli wire istället!
Och Ja! Det ska byggas mycket mer ram runt bakvagnsvaggan till er som undrar hur jag hade tänkt mig det där!
Tröttnade på att se rosthålen så jag tog tag i det så det blir gjort! Inge skoj o ha det tråkiga kvar till sist brukar jag tänka! Och dom där rosthålen som var som enkronor visade sig vara lite större!(som vanligt)
Kostade även på mig ett blästerskåp från biltema! 8) Blev så fint så!