3621
Sök

Sätta i TURBO i 1.6 LEON

Styla en bil från grunden räcker!
187 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
Hej, som topic.
Vad kommer totalkostnaden va typ på att sätta i turbo i en seat leon 1.6a ?
Lite på ett ungefär typ = ? big_smile

187 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
närmare 200 efter chip typ..

fälg fantast
1 086 Inlägg
21 mars 2009
förmodar att det är samma motor i leon som golf 4, och lådorna på 1.6 håller knappt original då det har vart mkt strul med detta ,  leon håller sig rätt högt i priserna, mitt tips är att byta mot en golf iv gti / eller passat 1.8 t, tror itne det är värt att turbokonvertera en symaskin tyvärr

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

187 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
Lowenhart skrev:
förmodar att det är samma motor i leon som golf 4, och lådorna på 1.6 håller knappt original då det har vart mkt strul med detta ,  leon håller sig rätt högt i priserna, mitt tips är att byta mot en golf iv gti / eller passat 1.8 t, tror itne det är värt att turbokonvertera en symaskin tyvärr

okej tyty.

Men om jag gör om tråden lite o frågar va man ska satsa på för bilar med turbo.
Vill inte ha en bmw.
Har kollat in a4 1.8t, a3,leon,golf 4. Va finns de fler för schyssta? Ska nog ha kjolpaket så streetracing stuket kommer det att bli.

4 586 Inlägg
21 mars 2009
varken lådan eller bottendelen på motorn kommer att hålla så det kommer bli ett mycket kostsamt turbo bygge

Avstängd
962 Inlägg
21 mars 2009
Köp en Turbonator© och skruva på, köper du två så får du biturbo.

2 337 Inlägg
21 mars 2009
Det är rätt poppis att turbokonvertera 1.6:or nere i Sydamerika. Det är ju inga enorma effektuttag man gör, vad jag har sett så går de ungefär jämnt med en standard 1.8T (150 hp). Jag har tyvärr inte sett några specar på motorer/drivlinor, så det är oklart vad som är gjort med dem. Men uppenbarligen går det ju.

2 751 Inlägg
21 mars 2009
Köp en 1.8 om du nu verkligen vill turbokonventera. För 1.8 är i princip GTI exlusive turbo..

Who Djaa bless no man curse

509 Inlägg
21 mars 2009
SqueezeR skrev:
Hej, som topic.
Vad kommer totalkostnaden va typ på att sätta i turbo i en seat leon 1.6a ?
Lite på ett ungefär typ = ? big_smile

Köp en leon 1,8t istället, säkert billigare å så går den igenom besiktningen med.
Bara jobbigt å strula, tro mig jag vet!

Sök