3442
Sök

Däck skrapar i chassit.

23 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
Hej. Köpte ett par 17" Ace Hero till min Carisma förra veckan, och eftersom vädret varit underbart några dagar så har jag satt på dom. Men nu är det så att när man sitter 4 personer samtidigt så går däcken i överkanten på hjulhuset, när det kommer minsta grop på vägen. Hur löser man bäst och billigast detta?

MVH Boman

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
1 297 Inlägg
25 mars 2009
Välkommen till klubben.. gör som sir_daniel säger.

Med lem
1 127 Inlägg
25 mars 2009
Coilovers är ju överkurs när biltema har hårdare fjädrar för typ kaffepengar.. tongue

23 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
H3dlund skrev:
Coilovers är ju överkurs när biltema har hårdare fjädrar för typ kaffepengar.. tongue

Men inte till Mitsubishi sad

1 827 Inlägg
25 mars 2009
Justera cambern... Mer camber åt folket!

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Avstängd
386 Inlägg
25 mars 2009
Eller så införskaffar du gummikuddar och fyller upp fjädrarna. Det brukar funka.

1 827 Inlägg
25 mars 2009
Altså, problemet är ju att han har fel ET på fälgen... Att bara fixa dämparna är ingen direkt lösning på problemet då det kommer ta emot vid hård fjädring i alla fall.

Du har tre alternativ, justera cambern (sliter inte mer på däcket), valsa skärmkanterna eller byta fälgar. jag går på alternativ 1.

Mvh/Marcus

23 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
Eisenhut skrev:
Altså, problemet är ju att han har fel ET på fälgen... Att bara fixa dämparna är ingen direkt lösning på problemet då det kommer ta emot vid hård fjädring i alla fall.

Du har tre alternativ, justera cambern (sliter inte mer på däcket), valsa skärmkanterna eller byta fälgar. jag går på alternativ 1.

Är det avancerat att justera cambern själv eller är det ett måste för mig som ännu inte är helt bra på att skruva på bilar?

3 120 Inlägg
25 mars 2009
Om du nu har fel et så fälgarna bygger för mycket utåt kanske det går att fräsa av några millimeter på dem?

Elektriker
1 138 Inlägg
25 mars 2009

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

1 827 Inlägg
25 mars 2009
Bompan skrev:
Eisenhut skrev:

Är det avancerat att justera cambern själv eller är det ett måste för mig som ännu inte är helt bra på att skruva på bilar?

Det är ingenting du ska ställa in själv utan det är en hjulinställning som gäller. Dessutom kommer du få köpa camberstag eftersom man med högsta sannolikhet inte kan justera cambervinkeln orginal på din bil.

Mvh/Marcus

564 Inlägg
25 mars 2009
Jag röstar på viccoA´s alternativ!

Borde vara billigast och enklast!

...kolla bara som dom inte är så breda att de tar i på andra sidan istället om du fräser av för mycket.

Mvh Johan

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
25 mars 2009
dock får du lite högre däckförbrukning då den kommer slita mer på insidan än utsidan, men å andra sidan kommer du slippa få punktering om den tar i "hela tiden" och därmed slipas ner....

camber, eller fixa et är bättre alternativ smile

23 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
viccoA skrev:
Om du nu har fel et så fälgarna bygger för mycket utåt kanske det går att fräsa av några millimeter på dem?

vart menar du att jag ska fräsa av i så fall?

564 Inlägg
25 mars 2009
Bompan skrev:
viccoA skrev:

vart menar du att jag ska fräsa av i så fall?

Du svarvar av en del på insidan på fälgen, alltså den del av fälgen som ligger an mot bromsskivan. Då hamnar fälgen längre in i hjulhuset.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
25 mars 2009
alt 1 Gummikuddar

2 Coliovers

3 svarva insidan av fälgen

4 smalare däck.

5 valsa skärmarna

6 plocka bort baksätet

Finns massa :smile

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

23 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
ToTTeN skrev:
alt 1 Gummikuddar

2 Coliovers

4 smalare däck.

5 valsa skärmarna

6 plocka bort baksätet

Vart menar du att jag ska sätta gummikuddarna? På skärmkanten eller?

131 Inlägg
25 mars 2009
Bompan skrev:
ToTTeN skrev:
alt 1 Gummikuddar

2 Coliovers

4 smalare däck.

5 valsa skärmarna

6 plocka bort baksätet

Vart menar du att jag ska sätta gummikuddarna? På skärmkanten eller?

Misstänker att han menar gummikuddar i fjädrarna..

I drive I laugh and I Conquer

140 Inlägg
25 mars 2009
Men den stora frågan är ju: tar däcken i skärmkanterna lr är det uppe i själva hjulhuset som dom tar i?

Sök