3393
Sök

audi v8 som första bil?

10 Inlägg
1 april 2006
Trådstartare
tror ni att en audi v8 skulle vara en bra första bil .. finns det andra roliga första bilar som ni rekommendera? jag skulle vilja ha HELST en 4wd eller bakhjulsdriven bil med mkt power och snygg design för ett litet pris
Senast redigerat av Raffte (1 april 2006)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
1 april 2006
Tror att audi v8 är lite mer gubbbil en ungdoms bil och nog jävligt dyr på alla sett försäkring,delar,soppa mm mm

Nissan 200sx?
Volvo 740/940 turbo ?
Peugeot 405 mi16 ?
Audi 100 tq
mm
mm
  mm
       smile
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (1 april 2006)

Bmw osv..

sixten
252 Inlägg
1 april 2006
mitt råd är att inte skaffa sig en audi v8 som förstabil, dom är dyra att reparera, finns inte så mycket reservdelar att få tag på än orginal, drar mycket soppa, ser ut som en audi 200 ;P

skulle hellre satsa på en a8 istället, dock dyrare, men personligen så...

i övrigt skulle jag nog satsa på en helt annan typ av bil, tyckte att UseDubbelTurbo hade ganska schyssta bilar i lista, skulle nog satsa på en japan eller svenskt som förstabil då dessa är så pass driftsäkra...

10 Inlägg
1 april 2006
Trådstartare
ok tacka för ett mkt bra svar smile

375 Inlägg
1 april 2006
UseDubbelTurbo skrev:
Tror att audi v8 är lite mer gubbbil en ungdoms bil och nog jävligt dyr på alla sett försäkring,delar,soppa mm mm

Nissan 200sx?
Volvo 740/940 turbo ?
Peugeot 405 mi16 ?
Audi 100 tq
mm
mm
  mm
       smile

Behöver väl inte vara en gubbil om man gillar stora fläskiga bilar. På med ett par 20" fälgar så är det ingen gubbil längre, dessutom kör den ju lätt ifrån alla dina exempel smile
Med dom priser Audi v8:an står i idag så är det inte hela världen om den skulle rasa heller.
Men det kostar att åka, har nyss sålt min BMW 750i och det är inte gratis att åka stor tung bil med stor tung motor. Men kul wink
Senast redigerat av Dirk Diggler (1 april 2006)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
1 april 2006
Dirk Diggler skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

Nissan 200sx?
Volvo 740/940 turbo ?
Peugeot 405 mi16 ?
Audi 100 tq
mm
mm
  mm
       smile

Behöver väl inte vara en gubbil om man gillar stora fläskiga bilar. På med ett par 20" fälgar så är det ingen gubbil längre, dessutom kör den ju lätt ifrån alla dina exempel smile
Med dom priser Audi v8:an står i idag så är det inte hela världen om den skulle rasa heller.
Men det kostar att åka, har nyss sålt min BMW 750i och det är inte gratis att åka stor tung bil med stor tung motor. Men kul wink

jag tror iaf att man har mer glädje i en lite små trimmad turbo bil när man precis tagit körkort än en stor tung och dyr autobahn räcer.. och om nått pajjar blir det ju dyrt ..  sad kan inte förnekera att audi v8,bmw 7serie och mercedes s-klass här härliga bilar .. min farssa hade en mercedes s500l för ett tag sen och dom är ruggit fläskiga att åka i och går bra gör dom också.. men men smaken är som baken

Delad

Bmw osv..

"audiot"
287 Inlägg
13 april 2006
Hur sjutton kan man ens tänka på att skaffa en gubbräzer?  Själv är det audi S2 som första bil som gäller och jag är riktigt otroligt nöjd. Lätttrimmad och går redan original jävligt bra. En stor V8 bil kan ju inte vara billig att äga.

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

HEAVY METAL
765 Inlägg
13 april 2006
Köp En audi 100 TQ eller en 200 TQ... Dock är 200an lite dyr med vissa reservdelar och mer teknik som brukar fela på dom-.!!  Allternativt en S2a... V8orna är förvisso snygga och går jäkligt fin och trevliga o köra men sjukt dyra att reparera och lite små struliga tillika 200an och så drar v8an mer bensin än det smakar!..  Byta kamrem på en Auid V8 är det inte allt för många verkstäder som tar åt sig med glädje kan jag säga!.....   MVH/ adde
Senast redigerat av Engen (13 april 2006)

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

425 Inlägg
13 april 2006
audi s4 2,2 då?

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?

HEAVY METAL
765 Inlägg
13 april 2006
Tja varför inte.. Lite nyare..!!  MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

97 Inlägg
14 april 2006
skaffa en redig gammal jänkare^^

51 Inlägg
14 april 2006