Har riktig beslut ångest angående val av ny bil. Har varit och provkört nya CTR och de var en av de roligaste bilarna jag kört. Tycker de känns som att CTR är lite mer prisvärd än r32an eftersom man har fortfarande nybilsgaranti sen få tag i en som gått runt 1500mil.
R32an har jag inte hunnit provköra än men ska försöka göra de i helgen, de som lockar mest med den är ju 4hjulsdriften. De flesta är ju automat och de tror jag man tröttnar fort som fan på att bara kunna stämpla. För att få samma prisklass på r32 som CTR måste man kolla på årsmodell 05 eller 06 och då har de ju gått oftast runt 5000mil och jag tycker de känns lite långt. Vill ha den här känslan att man inte behöver oroa sig för att nått ska gå sönder.
Jag hade valt en CTR före en R32 men det är väl personligt, jämför både rena siffor och intrycket av att köra. provkör gärna en R32 också som jämförelse
Tror nästan att en CTR är billigare i udnerhåll med, speciellt OM nått går sönder.
Hade valt Civic, det är körglädje i den bilen. Inte för att Golfen är tråkig, men körglädjen i den ligger mer i bra grepp (4x4) och maffig motor än vad själva chassit ger...
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
CTR har ingen diffbroms monterad orginal men den svänger rätt duktigt ändå...man måste ju säga att nya CTR är något av det mest prisvärda man kan köpa just nu..flesta återförsäljare säljer sprillans nya Type R GT för 209000:- kostade förut ca 245000:-
det är en väldigt lyckad allround bil trots att Honda snålat in på chassi och prestandan jämfört mot förra generationen av CTR
Tänk på att DSG-lådan i Golfen inte är en automatlåda. Den uppträder precis som en manuell låda, dvs den slirar inte på växlarna. Den är dessutom både snabbare och snålare än en R32 med manuell låda! Enda skillnaden mot en manuell är att du slipper kopplingspedalen, den har ju dessutom dubbla kopplingar så fort går det i växlingarna! Så välj inte bort den för att du tror att den ska vara tråkig, t.ex. finns ju liknande lådor till BMW M3 och Porsche. Jag söker efter en R32 och var först skeptisk till DSG men efter att ha provkört en så är manuell låda inte ett alternativ längre!
Känns som om de blir en ctr iaf efter alla de här svararen inte nån har direkt lagt sin röst på r32an. Men ska försöka hinna provköra en r32 innan men den känns lite dyrare än ctr.
R32 helt klart fortfarande nykär i mon.. en uppgradering till haldex gen II kan di få fyrhjulsdriften i tre lägen (kostar ca 7500 inklusive montering) så den mesta kraften kommer till bakhjulen sen att försäkringen skulle vara dyr PÖÖHH!! har iofs en 2008 med vagnskadegaranti så helförsäkring hos trygghansa kostar 2550kr/år (betalade över 4000kr för en s40 1.8) skatten e lite dyrare än en vanlig bil iofs.. Kommit en del trim det senaste till r32 tex ace competition som ger 280hk sen e ju ljudet helt underbart ock ett milltek avgassystem gör ju inte körglädjen tråkigare.. va inne på en drös bilar när jag köpte min men efter provkörning blev det affär direkt
Sen som nån annan sa så e inte DSG o automat samma sak du kan lägga den i manuellt läge o antingen peta växelspaken upp o ner eller med paddlar på ratten.. vill du "burna" stänger du av launschcontrol så kan du varva upp den innan du lägger i växel.. En annan sak med dsg:n e att den har dubbla kopplingar så den växlar på en tusendels sekund alltså man märker inte när den växlar.. jämt pådrag hela vägen..
Min åsikt iaf.. Hoppas du blir nöjd me ditt bilköp / Danne
Är väll ganska stor skillnad också som kör upplevelse, som prestanda bil är CTR bättre men den är som en plaståda att åka i också, burkig å man hör allt in i cupén. Golfen är ju mer komfort, mycket mysigare å glida runt i men med vikt som bekostnad för detta vilket gör den slöare. Golfen är ju fyrhjulsdriven coskå vilket gör den grymt mycket roligare på vintern... Jag hade själv tagit Golfen just pågrund av bekvämare bil med mindre väg/motor ljud 4wd å ett riktigt grymt motor ljud!
R32 helt klart fortfarande nykär i mon.. en uppgradering till haldex gen II kan di få fyrhjulsdriften i tre lägen (kostar ca 7500 inklusive montering) så den mesta kraften kommer till bakhjulen sen att försäkringen skulle vara dyr PÖÖHH!! har iofs en 2008 med vagnskadegaranti så helförsäkring hos trygghansa kostar 2550kr/år (betalade över 4000kr för en s40 1.8) skatten e lite dyrare än en vanlig bil iofs.. Kommit en del trim det senaste till r32 tex ace competition som ger 280hk sen e ju ljudet helt underbart ock ett milltek avgassystem gör ju inte körglädjen tråkigare.. va inne på en drös bilar när jag köpte min men efter provkörning blev det affär direkt
Sen som nån annan sa så e inte DSG o automat samma sak du kan lägga den i manuellt läge o antingen peta växelspaken upp o ner eller med paddlar på ratten.. vill du "burna" stänger du av launschcontrol så kan du varva upp den innan du lägger i växel.. En annan sak med dsg:n e att den har dubbla kopplingar så den växlar på en tusendels sekund alltså man märker inte när den växlar.. jämt pådrag hela vägen..
Min åsikt iaf.. Hoppas du blir nöjd me ditt bilköp / Danne
R32 helt klart fortfarande nykär i mon.. en uppgradering till haldex gen II kan di få fyrhjulsdriften i tre lägen (kostar ca 7500 inklusive montering) så den mesta kraften kommer till bakhjulen sen att försäkringen skulle vara dyr PÖÖHH!! har iofs en 2008 med vagnskadegaranti så helförsäkring hos trygghansa kostar 2550kr/år (betalade över 4000kr för en s40 1.8) skatten e lite dyrare än en vanlig bil iofs.. Kommit en del trim det senaste till r32 tex ace competition som ger 280hk sen e ju ljudet helt underbart ock ett milltek avgassystem gör ju inte körglädjen tråkigare.. va inne på en drös bilar när jag köpte min men efter provkörning blev det affär direkt
Sen som nån annan sa så e inte DSG o automat samma sak du kan lägga den i manuellt läge o antingen peta växelspaken upp o ner eller med paddlar på ratten.. vill du "burna" stänger du av launschcontrol så kan du varva upp den innan du lägger i växel.. En annan sak med dsg:n e att den har dubbla kopplingar så den växlar på en tusendels sekund alltså man märker inte när den växlar.. jämt pådrag hela vägen..
Min åsikt iaf.. Hoppas du blir nöjd me ditt bilköp / Danne
R32 helt klart fortfarande nykär i mon.. en uppgradering till haldex gen II kan di få fyrhjulsdriften i tre lägen (kostar ca 7500 inklusive montering) så den mesta kraften kommer till bakhjulen sen att försäkringen skulle vara dyr PÖÖHH!! har iofs en 2008 med vagnskadegaranti så helförsäkring hos trygghansa kostar 2550kr/år (betalade över 4000kr för en s40 1.8) skatten e lite dyrare än en vanlig bil iofs.. Kommit en del trim det senaste till r32 tex ace competition som ger 280hk sen e ju ljudet helt underbart ock ett milltek avgassystem gör ju inte körglädjen tråkigare.. va inne på en drös bilar när jag köpte min men efter provkörning blev det affär direkt
Sen som nån annan sa så e inte DSG o automat samma sak du kan lägga den i manuellt läge o antingen peta växelspaken upp o ner eller med paddlar på ratten.. vill du "burna" stänger du av launschcontrol så kan du varva upp den innan du lägger i växel.. En annan sak med dsg:n e att den har dubbla kopplingar så den växlar på en tusendels sekund alltså man märker inte när den växlar.. jämt pådrag hela vägen..
Min åsikt iaf.. Hoppas du blir nöjd me ditt bilköp / Danne
Hehe man blir ju nästan sugen när man läser
men CTR piskar den på bana
Och?
civic är ju en liten lådbil dessutom är dom sjukt fula
Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Tycker absolut du skall provköra r32an innan du bestämmer dig, är faktiskt en av dem roligaste bilar jag kört även om det inte är den som haft mest effekt. Bra väghållning, bra komfort, stort baksäte, dsglåda, och inredning som inte känns som tidigt 90tal , Sportstolarna som finns som tillval sitter man riktigt najs i kan jag lova. Rolig året runt bil.