haagi skrev:
HAHA...det är faktiskt med på agendan. . har en nära vän som jobbar som polis som jag tänkte bjuda in. . . vill inte slänga ut alla idéer direkt
. . . ps det finns direkta utgifter... vi är en ideell organisation. . planen är att skaffa ett klubbhus i framtiden vilket inte är helt gratis. Dessutom kostar försäkringar en hel del på evenemangsdagar. Samt nödvändig utrustning som krävs av motorsportsförsäkringen samt polisen för att kunna få tillstånd!!. Listan kan göras lång på utgifter. . .
Trevligt! Ja, jag menar inte att det INTE finns utgifter, så långt är jag med.
Jag syftade mer på att det säkert blir över till 'kaffe och kaka'. Som sagt kommer jag att fråga en vanlig patrullerande konstapel idag på eget bevåg, mest för att plantera ett frö. Har ändå lite annat att fråga ang. hur deras sätt att se på läget, främst då i Ystad (och Världens Ände, för de som vet var det är).
K9 skrev:
[...]
haagi skriver lite kring biten att folk som ska va medlemer ska bli godkända...det är väl i sig inget konstigt med det, men vilka är kriterierna?...
[...]
det kanske krävs speciell bil eller styling eller något annat?...
[...]
Fler personliga tankar;Ja, det där är lite luddigt. Och bara för att min bil klassats in under styling och jag är (om jag får säga det själv
) hjälpsam och trevlig så innebär det ju inte per se att jag inte kör eller beter sig mig en mupp bakom ratten. Det är ju ett problem som gjort att detta skapats om jag förstår det rätt; att folk inte kan hantera sinnesnärvaron på träffarna.
Tanken är väl att man helt enkelt får skapa sig ett namn? Vill man inte visa upp sin bil mer än på detta 'slutna' sätt så förstår jag att det är problem, men annars så får man närvara på ett par av de andra ofantligt många träffar vi Skåningar har, prata med haagi m.fl. i 'innelistan' ovan.
Att träffa nytt folk är inget hinder direkt i mina ögon och det är väl inte direkt panik att bli medlem i denna klubben 'omfg-måstegöradetnununu'? Tanken är väl att klubben ska finnas ett tag ändå...