3605
Sök

Pioneer i en Golf IV. Köpa kontakter?? Help!

152 Inlägg
3 april 2006
Trådstartare
Hey

Farsan va å köpte lite prylar från en snubbe som precis krockat sin Volvo. Det var däcken han va mest ute efter.

Hur som helst så fick han även en Pioneer DEH-1500r för 500 spänn också!

Denna hade jag tänkt sätta in i Golf IV:an.

Min fråga till er är nu då, hur gör man? Någon som har koll på vad det är för kontakter i en Pioneer resp. i en Golf IV?
Är det bara att köpa adapter och koppla in stereon i bilen eller?
Hört småsaker om "bakströmmar" ... Vad innebär detta?

Just nu sitter det en orginalstereo i (som för övrigt suger palleh) och den är förjävlig att få ut... Det är nog mest därför jag inte testar. Plus att jag inte vill att bilen ska brinna upp.

Tacksam för svar!!

Saluhallen i göteborg!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
3 april 2006
Hej, på eftermarknadsHU så sitter det alltid ISO kontakter... Och det är med största sannolikhet ISO i bilen med eftersom den e så ny, så det är bara o koppla in skiten och ha det så trevligt!

4 554 Inlägg
3 april 2006
de va inga problem för mej å få in en pioneer...

152 Inlägg
3 april 2006
Trådstartare
Måste man byta plats på ACC och PoweR??   Alltså den GULA och den RÖDA kabeln??

Saluhallen i göteborg!

Chaufför
131 Inlägg
3 april 2006
Miller skrev:
Hey

Farsan va å köpte lite prylar från en snubbe som precis krockat sin Volvo. Det var däcken han va mest ute efter.

Hur som helst så fick han även en Pioneer DEH-1500r för 500 spänn också!

Denna hade jag tänkt sätta in i Golf IV:an.

Min fråga till er är nu då, hur gör man? Någon som har koll på vad det är för kontakter i en Pioneer resp. i en Golf IV?
Är det bara att köpa adapter och koppla in stereon i bilen eller?
Hört småsaker om "bakströmmar" ... Vad innebär detta?

Just nu sitter det en orginalstereo i (som för övrigt suger palleh) och den är förjävlig att få ut... Det är nog mest därför jag inte testar. Plus att jag inte vill att bilen ska brinna upp.

Tacksam för svar!!

Jag har en Pioneer i min Golf IV o den passa rakt av...

152 Inlägg
3 april 2006
Trådstartare
Jag har stora jävla problem med att få ut Orginal stereon ur bilen. Är det någon som har någon erfarenhet av detta??? Jag har försökt få ut den, å nu vill den inte fungera mer. Kan inte fatta vad jag har gjort. Det kan hända att jag råkat dra ut nån sladd, men det är inte många Cm jag fått ut skiten.

Det finns fyra smala hål på Stereon (Orginal stereon) där man ska sticka in små skivor. Detta har jag gjort (hemma gjorda), men det vill bara släppa på ena sidan. Man kan inte komma åt stereon på något enkelt sätta från baksidan heller. Fattar verkligen inte hur dom tänkt sig att man ska kunna ta ut skiten. Å de vill ju inte släppa!!! Den går ju inte igång längre heller!! Så jag MÅSTE få ut den.

Väldigt frustrerande!!

Saluhallen i göteborg!

4 554 Inlägg
4 april 2006
Miller skrev:
Måste man byta plats på ACC och PoweR??   Alltså den GULA och den RÖDA kabeln??

afan de fick ja göra...  ja hade en blaupunkt i när ja köpte min så ja vet inte hur orginalaren ser ut

152 Inlägg
4 april 2006
Trådstartare
Loudness...

Min fråga till alla kära forumsnubbar är alltså: Hur?!

Saluhallen i göteborg!

4 554 Inlägg
4 april 2006
hur vad?tongue

152 Inlägg
4 april 2006
Trådstartare
Ha hahaha! Jag läste helt fel.

"afan de fick ja göra...  ja hade en blaupunkt i när ja köpte min så ja vet inte hur orginalaren ser ut"  Detta var ditt inlägg.

Jag läste det understa big_smile 

Aja, så blir d när man e stressad. Hur som helst fick jag till det!! Fick ut skiten, å så va ja på BRL å köpte en adapter. allt passar... ska bara få den nya radiokabeln på tis nästa vecka, sen e d ba å köra smile
Grejen e den att han i butiken ändrade tillbaka den röda å den gula. Han sa att "så ska det vara".
Men stereon stängs inte av med bilen osv... Så ja får la fixa de lite senare.

Saluhallen i göteborg!

4 554 Inlägg
4 april 2006
hehe behövde du adaper asså? de har inte ja på min..

152 Inlägg
5 april 2006
Trådstartare
Jess, en adapter ja. Både till ISO och Radio. Det är nya grejjer vettö tongue 
Golf IV -03. Sista modellen av världens mest genomtänkta bil...osv. hehe.

Jag har lite probs med ACC och den skiten. Bytte plats på den röda och den gula kabeln. Men stereon går varken igång, eller stängs av med nyckelvridet. Satte tillbaka till det vanliga igen men det funkar lika dåligt de också. Får igång stereon men den stängs inte av när man stänger av bilen.
En annan sak... Remote... Vart fan hittar jag den? =P

Whats the problem ???   Tacksam för svar!

Saluhallen i göteborg!

75 Inlägg
6 april 2006
Miller skrev:
Jess, en adapter ja. Både till ISO och Radio. Det är nya grejjer vettö tongue 
Golf IV -03. Sista modellen av världens mest genomtänkta bil...osv. hehe.

Jag har lite probs med ACC och den skiten. Bytte plats på den röda och den gula kabeln. Men stereon går varken igång, eller stängs av med nyckelvridet. Satte tillbaka till det vanliga igen men det funkar lika dåligt de också. Får igång stereon men den stängs inte av när man stänger av bilen.
En annan sak... Remote... Vart fan hittar jag den? =P

Whats the problem ???   Tacksam för svar!

Det är inte som på min polo att du måste ta ur nyckeln för att stereon ska stängas av då?
Har du provat och vrida av nyckeln och ta ur den och se om stereon dör då?
Tändningslåset "låser sig" i det inre läget om du förstår va ja menar. Alltså man trycker in låset för o vrida på tändningen..
Tog ett tag för mig oxå innan ja märkte detta.. sad
Några andra ideer har ja tyvärr inte..
Mvh. Jonas

152 Inlägg
6 april 2006
Trådstartare
TJena jonas.  Exakt så fungerade det på orginal stereon. Alltså att stereon stängs av när man Drog ur nyckeln ur tändningen. Men nu händer det alltså ingenting.
Jag är nöjd om stereon stängs av när jag tar ut nyckeln. Men jag får inte till det =/

Ingen annan som har några idéer?

Cheers

Saluhallen i göteborg!

152 Inlägg
6 april 2006
Trådstartare
Problemet med remote e löst... Inga större problem.

ACC skiten är fortfarande ett litet dryg-moment =/

Saluhallen i göteborg!

Sök