Glänsande amerikanare rullar "varvet" genom staden under kvällen. På dagen är det utställning av bilarna på Risön.
Nytt för i år är:
Krantz Challenge. som Lars-Åke Krantz drog igång på Hotingträffen i fjol. Denna tävling kräver ett stort fält där två bilar glider in samtidigt från varsitt hörn, visar upp sig och parkerar vid scenen. Därefter röstar publiken och vinnaren går vidare och kvalificerar sig för att möta en ny utmanare i stegen. Utslagstävlingen fortsätter till man har en slutlig vinnare. Det blev en publiksuccé i Hoting och det ska bli en serie i år med tävlingar på flera orter. Visst skulle det vara kul att få vara med på detta?
Och möjligheten för ett 20 tal Euro/Japs bilar att ställa ut. Dessa nomineras och omröstning sker. mer info på länken nedan: Intresseanmälan att ställa ut med euro/japs under Sollefteå cruising har du en speciell bil och vill ställa ut den?, gå in och gör en anmälan om intresse..
Listan med nyare bilarna som är anmälda max 20:
1. Elis - C70 t5 cab (?) 2. ponjon - Volvo S70 3. Mordiiax - Honda Civic 4. Jörgen - V70 D5 ocean race 5. Team Karlsson - Saab 99 6. scream__2 - Honda Accord 7. sebastian m - Volvo 850R "V70" 8. Soyd - Golf GTI 9. Tjarniz - Peugeot 10. Piranhas bror - Toyota Aristo 11. Insane - 200sx 12. Karlsson - Golf 13. Anders Edström - BMW E36 cab 14. Larre - BMW E46 Coupé 15. Lollo - Volvo V70 16. Daniel Nilsson - Golf 17. Frisse - 3000GT 18. Andreas - Supra MKIII 19. 20.
ja tror inte att de är värt att åka dit för oss med stylade bilar.. de finns 1 väg att köra på där och den kommer sääkert bara amerikanare få köra på..
Jag tycker det kan vara kul att v i får chansen att visa upp några nyare bilar med på risön på dagen.
Men sedan om de som ställt ut sin bil på dagen, får köra crusing varvet eller ej. Spelar ingen roll för mig jag kommer inte vilja köra det endå...
På förra årets crusing parkerade jag på strures gatukök och skulle snacka med Mordiiax och Arson. Jo vad händer inte då ett gäng yngre ungdomar kastar sina mat/mat rester och drickes burkar på min bil... som tur vart det inga märken på bilen men hur kul är det liksom
Så jag skulle inte vilja ge mig ut i folk havet bland 300 fyllon med en glas flaska i handen som inte uppskattar folk med bilintresse av mordärnar slag, tyvärr...
Som sagt, vi kommer att få ställa ut med 20st moderna euro/japs bilar som även kommer få köra varvet senare på kvällen. Ta chansen att regga dig nu på Compello.se och anmäl dig om du har en bil som passar! För vi har lite svårt att få ihop bilar själva nämligen...
Däremot så kommer jag inte kryssa med min direkt med tanke på att jag vill ha bilen i bra skick även dagen efter