3876
Sök

Turbokonvertera 320 e30

2 Inlägg
17 april 2009
Trådstartare
tja

har en 320 e30 som jag projekt och då jag har kommit ganska långt i kaross arbete så är det på g med att göra något kul med motorn. iaf, hur man bygger ihop en såkallad snikturbo som inte laddar med är 0,3 - 0,8 har jag inga problem med men jag undrar om den då kommer vara laglig att ha på allmän väg och isf inte, vad ska jag göra för att få den till det?

är oerhört tacksam för svar!

86 Inlägg
17 april 2009
Är i princip omöjligt o får den godkänd för allmän väg. Enda sättet o får den godkänd är att byta till en motor som har turbo orgnal. Om du fortfarande vill turbokonvertera och skita  om den blir godkänd eller inte så kolla in forumet på www.pure-pf.com där kan du läsa i timmar om trimmade BMW!

BMW - När du älskar att köra!!

261 Inlägg
17 april 2009
har samma planer för min 320ik..håller med förregående talare!

Me-BboyLuna

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
17 april 2009
Hoppa upp ett par steg i listan på forumet så hittar du: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=22326

4 670 Inlägg
17 april 2009
finns massor av trådar angående o turbokonvertera en e30 o är näst intill omöjligt o få den besiktad med den motorn utan de alla gör är o plockar bort turbon till bes o sen sätter tillbaka allt!

Smäller man med en sådan bil så räkna inte med att försäkringsbolag m.m går in o betalar om de skulle inträffa men sådant man får räkna med när man trimmar dessa big_smile

Sök