Trevlig tråd att följa, Omegan är ju inte allt för vanlig i dessa kretsar, men tycker det är en elegant och förutom rosten även en riktigt bra bil, och det är alltid kul se nån lägga ned lite energi...
Precis likadan som den jag hade fast en hundring dyrare Bort med centrallåsmotorn, korta ner vajern från solenoiden och fäst den på bästa sätt bara Luckan hoppade upp lite fint när man tryckte på knappen, har du för tung vinge eller något annat dumt får du fixa nån fjäder som ligger i spänn.
MilleN - tack hade ingen aning om hur jag skulle göra med den ^^ men nu har jag lite hum iaf ^^njae vi får se hur det blir med vinge o så inte säker än
ja nu äre ju tyvär så att det har blivit dålig fart i garaget då allt bara har varit skit mer eller mindre, pengarna har inte funnits, orken hade försvunnit o så
MEN NU! nu äre nya tag som gäller och lite har hänt iaf idag har man varit inne och pulat med instrumentpanelen, fått ihop bra mycket, dock vart det bekymmer när man kom fram till att man skulle sätta fast alla " vajrar" i den moderna värmejusterings apparaten ( tappat bort ordet) 1 va för kort, så man gick till reservdels omegan o skulle hämta en lite längre, nope det gick inte alls, vart fel...
aja lite bilder skare väl bli iaf
nu är instrumenten på väg in igen!
köpte lite grejer idag 2kg (tror jag det är ) glasfiberspackel, 1 kg " flexibel " spackel, 2 burkar grund, 1 skiva plåt så man har till bla batteri stället.. och 5.5m dls lågnivåkabel åh snart kommer spegeladapterplattorna och den elektriska solanioden till bagageluckan
paket gick på 1509:- FÖRBANNAT dyrt med tanke på vad som ligger i
den elektriska bagagelucke öppnaren 496:-
adapterplattorna sitter på speglarna 1013kr SVIN DYRT för 2 plastbitar som inte ens såg likadana ut -.- priserna jag har skrivit upp är med frakt o postförskott alltså den slutgiltiga summan
Olssonz - http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index … Id=TRO-01* där kom den ifrån men millen visste någon för en hundring billigare, Danmobility hade tydligen såna
ringde realcar för ett tag sen med o hörde ifall det skulle vara såndär skillnad på adapterplattorna.., så snubben drog till lagret o kolla en annan sats till omega a, såg exakt likadana ut sa han, så jag får sticka ut till garaget o provmontera bilderkommer ikväll
Tjena.. Såg just din tråd och de ser ut som de kan bli ett schysst bygge de där En fundering bara.. tror du inte att de kan bli lite skumt med chrome speglar när de inte är något annat på bilen som e chrome'at? Lycka till med bygget Ska helt klart följas!!
SpikeHead - tackar de där med speglarna.. jag köpte dom inte för att dom va chromade utan för att formen va sjysta på dom åh passar det inte in me resten av bilen sen så äre bara o slipa ner o lackera om så inga bekymmer tack så mycket
har varit ute ett par timmar o fixat o donat idag:)
fick på vänstra spegeln såg rätt bra ut speciellt om man jämnför med orginal sen fick jag ihop hela instrumentpanelen YIPPEY! och solenioden är på plats dock lite bekymmer med att solenoiden inte orkar lossa på låset då bakluckan sitter lite för långt bak så.. det blir lite injusteringar på bakluckan imorgon
lite bilder ska ni väl ha med
bild på spegeln innifrån
bild på nya spegeln framifrån
bild på gammla äckliga orginalspegeln
annan bild på nya spegeln fina former
INSTRUMENT PANELEN KLAR
YEAY ;D det enda som saknas nu är skyddet för rattstången och rattnav och sportratt
solenioden ( den elektriska baklucke öppnaren )
annan bild på hur det är fast satt
så där
om ni har några tips o trix för att få det att se ännu bättre ut SPILL IT OUT!
Rquired - tackar, jo man har haft en period som har uteslutit garaget en del tyvär men nu är har man skärpt sig o nu börjar man lite igen man får inte vara ute för mycket då man tappar stinget med tanke på den framtida lacken som ska vara röd på sidorna o mattsvart på huv tak o baklucka så blir det i någon utav dom färgerna kanske till o med röd o svart det märks vid ett senare tillfälle