Jag har snackat med bilprovningen o dom bryr sig inte om dörren öppnas uppåt eller ej dom kollar bara så att låsen fungerar när man öppnar o stänger dörren
Vart jag mig i världen vänder lämnar jag SVARTA RÄNDER
Har skrivit detta i andra trådar om lambodörrar men skriver det igen
Mina LSD lambodörrar är godkända i en registrerings besiktning och är därför HELT GODKÄNDA AV SVENSK BILPROVNING. Det är dock bara lambodörrar av märket `LSD´ som godkänns i besiktningen eftersom dom uppfyller alla kraven samt har genomgått samtliga tester med gott resultat. Du måste dock ha ett `installations intyg´ av personen som monterat gångjärnen eftersom han tar på sig allt ansvar gällande monteringen. Detta tar du med och visar upp på reg.besiktningen.
Det spelar ingen roll om bilen är `helbilsgodkänd´ för såhär ligger det till..
Har skrivit detta i andra trådar om lambodörrar men skriver det igen
Mina LSD lambodörrar är godkända i en registrerings besiktning och är därför HELT GODKÄNDA AV SVENSK BILPROVNING. Det är dock bara lambodörrar av märket `LSD´ som godkänns i besiktningen eftersom dom uppfyller alla kraven samt har genomgått samtliga tester med gott resultat. Du måste dock ha ett `installations intyg´ av personen som monterat gångjärnen eftersom han tar på sig allt ansvar gällande monteringen. Detta tar du med och visar upp på reg.besiktningen.
Det spelar ingen roll om bilen är `helbilsgodkänd´ för såhär ligger det till..
Mvh Kristoffer
Klockrent svar!
TS fixa rubliken så fler folk som söker om ämnet set det här svaret!
Där har dom, dock vet jag inte var mina kommer från än, som de ser ut som nu så ska jag köpa en Audi Coupe, där jag får med såna gångjärn och en massa andra delar.
I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
Skulle säga 3 points ( om man syftar på varningar )
nae men skippa dom, mest för att det är väldigt mkt besvär.
Lycka till.
Jo, de finns många för och nackdelar, men för de första kostar inte gångjärnen mig något extra, sen har jag inte körkort förren i slutet av sommarn. Så har ett tag på mig att få rätt på det..
a slice of lemon
and a shot tequila..
Jag har snackat med bilprovningen o dom bryr sig inte om dörren öppnas uppåt eller ej dom kollar bara så att låsen fungerar när man öppnar o stänger dörren
Detta var ju klart de mest roliga svaret. Justerar man de rätt så lär ju inte låsen vara några större problem.. Men ska jag ha ett ordentligt svar ska jag kanske kontakta bilprovningen och sen vad dom säger, eftersom jag får så många olika svar..
Tack för svar! /Simon
a slice of lemon
and a shot tequila..
Det spelar ingen roll om det är LSD gångjärn eller USA gångjärn (billiga kopior) och du behöver heller inte ha med intyg och så vidare. det enda som bilprovning kräver vid montering av lambogångjärn är att inte låsannordningen ändrats och det gör det ju inte, så det är bara att köra på montera å se glad ut. Kört LSD sedan 2004
Hehe, som vanligt folk som säger att det är omodernt med. Och? Har ni den modernaste bilen själva eller? Ang bilprovnigen så går det bra utan nåt konstigt intyg. Kör hårt lambo is the shit! Lovar att folk kolla extra när du öppnar dörren.
Det spelar ingen roll om det är LSD gångjärn eller USA gångjärn (billiga kopior) och du behöver heller inte ha med intyg och så vidare. det enda som bilprovning kräver vid montering av lambogångjärn är att inte låsannordningen ändrats och det gör det ju inte, så det är bara att köra på montera å se glad ut. Kört LSD sedan 2004
Ohh, fräckt.. Dig har man hört talas om! Tack för ett bra svar! Då kanske man kan vända sig till dej om de skulle vara nåt jag behöver hjälp med sen då?
/Simon
a slice of lemon
and a shot tequila..