3237
Sök

Funkar det att köra utan mattan som sitter på huvens insida?

336 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
#1
som topic! funkar det att köra utan mattan som sitter på motorhuvens insida? tänkte den sitter väll där av nån anledning?!! tänkte så att lacken inte förstörs? tänkte ta bort min sånn,bilen är en saab 9-3 årsm 00.
mvh emil

volvo 740:)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 april 2009
#2
Jag kör utan. Den är väl mest till för att ljudisolera.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

336 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
#3
för det blir väll inte sånn värme så att det påverkar plåten lacken på huven va?

volvo 740:)

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
21 april 2009
#4
jjo tyvörr så e det så Speciellt på en turbo bil att det "KAN" bli för varmt för lacken på huven men inte alltid doc...

varför skulle man ta brot den ?

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)

Trafikledare
563 Inlägg
21 april 2009
#5
Eftersom turbon sitter rätt långt ner normalt sätt i en Saab så går det väl bra att köra utan..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

Saab
344 Inlägg
21 april 2009
#6
Jag har ingen på min! har inte märk någon skillnad alls

N/A
141 Inlägg
21 april 2009
#7
då borde det alltså inte vara några problem med en sugmotor då? 2.3 liters närmare bestämt


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
21 april 2009
#8
har hört folk säga att de är 1 brand skydd för att inte lacken ska bli sabbad men jag skulle nog mera tro att de är för ljudisolerings syfte


261 Inlägg
21 april 2009
#9
Det är ljudisolering, och värmeskydd så att inte lacken/plåten på din motorhuv ska slå sig!

Besök gärna mitt Ke70 driftingprojekt

336 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
#10
så lacken kan alltså slå sej? om man kör utan.?

volvo 740:)

865 Inlägg
27 april 2009
#11
740addon skrev:
så lacken kan alltså slå sej? om man kör utan.?

jo det kan den nog men måste ju bli sjukt varmt innan det händer... så det e bara att köra utan


Utbildare
34 Inlägg
27 april 2009
#12
den kan inte slå sig..  Jo om du har satt turbon precis under plåten men viken bil har de så?


519 Inlägg
27 april 2009
#13
Kan inte i min vildaste fantasi tro att den har något syfte. ;P Eller visst, kanske ljudisolering. Men som sagt, då borde ju bilar ha haft det i alla tider om det är "nödvändigt"! smile


2 751 Inlägg
27 april 2009
#14
Det är enbart för ljudisolering och inget annat.. har sett många olika bilar som har och många som inte har.. Det har varit allt från 1.3l till 4.2V8,turbo och utan turbo

Who Djaa bless no man curse

I brist på annat :)
526 Inlägg
27 april 2009
#15
Men stora frågan är: varför plocka bort den??

455 Inlägg
27 april 2009
#16
nuffe skrev:
Men stora frågan är: varför plocka bort den??

tror det är att få ut mer ljud från motorn!

>syns man inte finns man inte<

259 Inlägg
27 april 2009
#17
nuffe skrev:
Men stora frågan är: varför plocka bort den??

undrar jag med varför man ska ta bort den?


1 436 Inlägg
27 april 2009
#18
Jag slet bort min för den samlade fukt och skräp när bilen stod i ett halvår, men då såg jag att de skitit i att lacka under den så det blev ju mindre snyggt. Kanske nått att tänka på om man gillar att stå med huvet uppe vid korvkiosken.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

379 Inlägg
27 april 2009
#19
Körde utan på min gamla 9-5. Funkade hur bra som helst. Var frostfritt på vintern på motorhuven när man kört. Den fick inte plats med tryckröret...

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

1 291 Inlägg
27 april 2009
#20
bubban skrev:
nuffe skrev:
Men stora frågan är: varför plocka bort den??

undrar jag med varför man ska ta bort den?

Förmodligen av den enkla anledning att den brukar bli rätt sleten och ful med tiden och är det bara lackat ordentligt på undersidan av huven så ser det fräschare ut när huven är öppen.



Sök