4012
Sök

Billjud, dessa "Hobby experter"

787 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
Hmm kände ett begär att starta en tråd och dissa alla dessa "hobby Experter" som själva dissar nybörjare och folk som inte kan så mycket och vill ha ett billigare alternativ!!

Ser mer och mer folk som ställer frågor om "billigare" system och ifall dom låter bra, och folk som proppt direkt måste påpeka att "deras" märke är bättre köp det istället, Nej det är för billigt det kommer låta skit osv osv.

Men

Alla tävlar inte i ljud utan kanske nöjer sig med det lite sämre systemet!
Eller så kanske det är en student som inte har råd att hosta upp en massa dollar?
Eller så kanske människan inte är så jätte intresserad utav ljud utan bara vill ha nåt lite bättre än volvo 740 orginal, opel kaddet city orginal.
Alla är vi inte sponsrade utan måste köpa allt själva för surt intjänade pengar.
Eller som jag som byggt mitt ljud efter A-kassan, å nej det blir inte mycket kvar efter hyra och räkningar!
Så ja jag har MDS vilket inte är det bästa märket i världen, det sämsta märket enligt vissa "hobby experter" men det duger fint åt Mig att lyssna på när jag åker och handlar!!

Dessa vetare som tror sig veta allt och är bäst bara för att dom läst nåt någonstans eller hört nåt på den lokala radio handeln.

Så störande att man ser en tråd om att någon vill ha hjälp med att få reda på ifall ett visst system/kit låter någorlunda bra, så kommer första svaret och det är att systemet är inte bra, köp ett dyrare?
Va har det med frågan att göra ?
Han vill veta ifall det låter bra, inte bli rekommenderad ett annat dyrare system =/

OCH

Såå många onödiga svar på trådarna här, och ska man leta reda på någon gammal tråd och äntligen hittar någon tråd så är hälften av svaren bara svammel och skit. då startar man självklart en ny tråd o då får man självklart skäll av den egna utnämda garaget polis. Och ja jag kommer självklart få skäll av den samma för att han tycker jag ska blogga istället . men guess what, do i look like a give a F***

Säkert bara svammel för jag är ganska trött och äter dill chips samtidigt, som jag sköljer ner med ekologiskt blåbärs te .

//Nybörjaren som nöjer sig med MDS cool

41 Inlägg
23 april 2009
Du ska ha Cred för denna tråden, Visst är det inget fel på att tipsa om bättre system som är mer prisvärda.
Men när man börjar klanka ner på personer och ljud bara för att fler ska ha samma märke är bara löjligt!

// Nybörjare #2 som nöjer sig med MDS

787 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
Fullmoon skrev:
Du ska ha Cred för denna tråden, Visst är det inget fel på att tipsa om bättre system som är mer prisvärda.
Men när man börjar klanka ner på personer och ljud bara för att fler ska ha samma märke är bara löjligt!

Självklart ska man hjälpa sina medmänniskor ifall man nu råkar veta att detta system låter skit för det har jag provar, utan kör på detta system istället i samma prisklass fast mycket bättre .

Hela tråden lät bättre i mitt huvud, blev inte lika bra nerskriven tongue

787 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Bäst att skriva medans tråden inte är låst.

Det finns delar som jag håller med om i ditt inlägg helt klart.

Fast frågan jag ställer mig är:
Är det verkligen gott med blåbärste och dillchips?

Mm allt blev inte så bra är för trött smile

Nej det smakar skit, men man taver det man haver, bättre än vatten smile

41 Inlägg
23 april 2009
AlvereZ skrev:
Fullmoon skrev:

Självklart ska man hjälpa sina medmänniskor ifall man nu råkar veta att detta system låter skit för det har jag provar, utan kör på detta system istället i samma prisklass fast mycket bättre .

Hela tråden lät bättre i mitt huvud, blev inte lika bra nerskriven tongue

Haha, det brukar vara så wink

670 Inlägg
23 april 2009
äh 80% av de som förespråkar en massa dyra märken är ju bara sorgliga....slänger ut tudsentals kronor och bygger sedan ljudbilar med mer show i baktanke än att få till bra ljud. Gossar små, mds hade funkat utmärkt till er med med era baslådor med magneterna utåt osv.

Försöker inte spela duktigt då jag inte vet så mycket men har kikat en del på bilarna som tävlar i finlir och de vet hur man utnyttjar dessa dyra fina produkter och det ser ju inte direkt ut som i skuffe på en showbil med 2 ton spackel

Mvh Daaanyy

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
23 april 2009
vem säger att de låter skit? Jag vet vilken tråd du menar då ja såg han som skrev den jävligt dåliga kommentaren.

Jag tkr denna tråd ska få vara kvar, då den faktiskt tar upp endel bra saker.
Dock kan man skriva om den rätta stavfel, lite satsrader, samt meningsuppbygga det så det ser lite bättre ut.

Alla vill inte ha svindyra system, man kanske vill köpa ett för 800kr, men då ska alltid folk här rekomendera lägg 3000kr på framsystemet, du kommer att ångra dig annars. Men eller hur. Låt dem som "endast" vill lägga 800kr på sitt system göra de och ge ett omdöme om du vet hur de spelar när de är ordentligt installerat.

Ett billigt system låter bättre än ett dyrt om de är bättre installerat.

Jag rekomenderar oftast Dlskitt, pioneerkitt, vilket många kan ha märkt. Flera som stört sig på det med. Men jag hävdar att till de pengarna de kitten kostar, i en prisklass under 2500kr så spelar de me rätt installation bättre än flertalet märken som är mds kopior av kopior av kopior.

Kitten jag kör på nu kostar 4x mer men inte fan rekomenderar ja dessa. Då de flesta lägger inte ut sådana pengar så jag rekomenderar de som låter bra för en billig peng. Med bra installation d.v.s.

I prisklass under 2000kr så ska man inte förvänta sig nå magi, finns bra kitt finns dåliga. Men är märket välkänt så har man ju iaf en viss kvalite över det.

hmm, va mer ska man tillägga. Får se va ni andra drar för kommentarer.
Senast redigerat av pattilatti2 (23 april 2009)

Försöker iaf
1 998 Inlägg
23 april 2009
Jag kör just nu med 2st gas alpha 10" Köpte de m när alphaserien började tror ja. En bas gick sönder i konen. Tog lödkolven å smällte ihop den. På med lim å den håller än idag. Skitnöjd mä de basarna. Riktigt prisvärda.

Baslådan byggde ja för en lite mindre bil å 2st 10" Lådan va INTE seriös å hade ej tatt mått på bmwn. Dock passa den med millimeterpassning och de är riktigt bra ljud. Dock är Alpha x4 steget alldeles för klent. Men klär ja lådan å fixar kraftigare steg å använder alphasteget till framsystemet så klarar ja mig nog några år eller tills nått går sönder

Detta kör ja mä å ä grymt nöjd

JVC stereo som tar mp3/wma å har aux. Läser och startar snabbt
DLS Reference 5,25, delningsfilter och diskanter
DLS Reference 6x9. Följde mä bilen så de får ge lite ljud där bak. Ställer ändå de mesta fram 8-2 typ
GAS Alpha 10" 2 basar i hemmabygg låda
GAS Alpha X4 steg till basarna.

Ska försöka få tag på ett dls-steg till basarna sen är ja jättenöjd.
Vet inte hur budget detta är men låter redigt bra enligt MIG å de ä de som räknas.
JAG ÄR NÖJD!

Å är posten konstig eller dryg så får ja ursäkta. Trött som fan nu neutral
Ha de

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

787 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
vem säger att de låter skit? Jag vet vilken tråd du menar då ja såg han som skrev den jävligt dåliga kommentaren.

Dock kan man skriva om den rätta stavfel, lite satsrader, samt meningsuppbygga det så det ser lite bättre ut.

Alla vill inte ha svindyra system, man kanske vill köpa ett för 800kr, men då ska alltid folk här rekomendera lägg 3000kr på framsystemet, du kommer att ångra dig annars. Men eller hur. Låt dem som "endast" vill lägga 800kr på sitt system göra de och ge ett omdöme om du vet hur de spelar när de är ordentligt installerat.

Jag rekomenderar oftast Dlskitt, pioneerkitt, vilket många kan ha märkt. Flera som stört sig på det med. Men jag hävdar att till de pengarna de kitten kostar, i en prisklass under 2500kr så spelar de me rätt installation bättre än flertalet märken som är mds kopior av kopior av kopior.

Kitten jag kör på nu kostar 4x mer men inte fan rekomenderar ja dessa. Då de flesta lägger inte ut sådana pengar så jag rekomenderar de som låter bra för en billig peng. Med bra installation d.v.s.

I prisklass under 2000kr så ska man inte förvänta sig nå magi, finns bra kitt finns dåliga. Men är märket välkänt så har man ju iaf en viss kvalite över det.

Ja alltså jag är inte världsmästare på att uttala mig i skrift osv utan har läs och skriv svårigheter som många andra i världen har. Och är heller inte kul att bli påhoppad av någon stavningspolis och bli nertryckt för nåt jag inte kan råför.. Inget illa menat till dig nu tyckte inte du skrev fel. Håller med dig. Jag slängde bara ihop det lite snabbt.
Men många andra hoppar på folk som inte kan stava, sätta komma, börja med stor bokstav efter punkt osv.

Du får gärna skriva om tråden till en bättre om du vill det .

Tycker självklart du ska rekommendera Dlskitt, och pioneerkitt för du vet hur det låter med det .
Håller med dig om det du skriver .

Nästan, för jag kan som sagt inte så mycket om detta med ljud, jag har säkerligen inte installerat mitt ljud korrekt, men jag tycker endå det låter skit bra när jag åker och handlar, skulle säkert låta ännu bättre ifall nån expert ställde in ljudet åt mig =)

Och det borde säga sig självt att ett 5000 kronors kitt låter bättre än ett 1000 kroners.
Som att ett däck för 3000 är bättre än ett noname däck för 700:-
En tv för 20000:- är säkerligen bättre än den för 5000:-
En pioner sterio för en dyr peng är säkert bättre än en brusande hillman spelare.
Osv

Teoretiskt sätt så Borde allt dyrare vara bättre än det billigare

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
23 april 2009
AlvereZ skrev:
pattilatti2 skrev:

Ja alltså jag är inte världsmästare på att uttala mig i skrift osv utan har läs och skriv svårigheter som många andra i världen har. Och är heller inte kul att bli påhoppad av någon stavningspolis och bli nertryckt för nåt jag inte kan råför.. Inget illa menat till dig nu tyckte inte du skrev fel. Håller med dig. Jag slängde bara ihop det lite snabbt.
Men många andra hoppar på folk som inte kan stava, sätta komma, börja med stor bokstav efter punkt osv.

Tycker självklart du ska rekommendera Dlskitt, och pioneerkitt för du vet hur det låter med det .

Nästan, för jag kan som sagt inte så mycket om detta med ljud, jag har säkerligen inte installerat mitt ljud korrekt, men jag tycker endå det låter skit bra när jag åker och handlar, skulle säkert låta ännu bättre ifall nån expert ställde in ljudet åt mig smile

Och det borde säga sig självt att ett 5000 kronors kitt låter bättre än ett 1000 kroners.
En pioner sterio för en dyr peng är säkert bättre än en brusande hillman spelare.
Osv

För det första så menade jag inte det som ett påhopp, utan bara för att det är lättare att läsa om det ser snyggt ut och möjligen blir en låst tråd som är vettig!

ja självklart rekomenderar jag det som jag vet låter bra, i den prisklassen som efterfrågas. Inte fan säger jag: köp ett par nakamitchi för 6000kr per kitt. till en som vill ha ett 800kr "mds" eller vad det efterfrågas,
bara för att de låter "bättre" utan jag svarar på frågan som ställs. Vilket jag även gjorde i den tråden som du anser startade detta. Jag gav ju dig kred så jag  förstår ej varför du tar det jag skrev som ett påhopp på dig för det var inte min mening!

Teoretiskt så är säkert dyrare produkter bättre, det säger sig själv, men är de dåligt installerat då väljer jag hellre Mds bra installerat.
Senast redigerat av pattilatti2 (23 april 2009)

32 Inlägg
23 april 2009
Snyggt skrivet. Det går åt samma håll på flertalet forum, inte bra. Blir så jävla trött på alla besserwissers...

787 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
AlvereZ skrev:
pattilatti2 skrev:

Nästan, för jag kan som sagt inte så mycket om detta med ljud, jag har säkerligen inte installerat mitt ljud korrekt, men jag tycker endå det låter skit bra när jag åker och handlar, skulle säkert låta ännu bättre ifall nån expert ställde in ljudet åt mig smile

Osv

För det första så menade jag inte det som ett påhopp, utan bara för att det är lättare att läsa om det ser snyggt ut och möjligen blir en låst tråd som är vettig!

ja självklart rekomenderar jag det som jag vet låter bra, i den prisklassen som efterfrågas. Inte fan säger jag: köp ett par nakamitchi för 6000kr per kitt. till en som vill ha ett 800kr "mds" eller vad det efterfrågas,
bara för att de låter "bättre" utan jag svarar på frågan som ställs. Vilket jag även gjorde i den tråden som du anser startade detta. Jag gav ju dig kred så jag  förstår ej varför du tar det jag skrev som ett påhopp på dig för det var inte min mening!

Teoretiskt så är säkert dyrare produkter bättre, det säger sig själv, men är de dåligt installerat då väljer jag hellre Mds bra installerat.

Nej nej nu missförstod du mig, jag tyckte du skrev bra, jag tog det inte som ett påhopp från dig.
Jag skrev ju faktiskt "Inget illa menat till dig nu tyckte inte du skrev fel. Håller med dig"

Det är inte bara den tråden som starta denna, sett många såna liknande trådar.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
23 april 2009
Det är lugnt smile jag förstod dig, ja skoja lite bara:) hihi

660 Inlägg
23 april 2009
pattilatti2 skrev:
Osv

om jag har läst rätt nu så använder du dig av MDS saker? Jag har en gång i tiden (2 år) använt MDS och jag var toknöjd med detta märke och det var BARA MDS som gällde.. Detta var dock pga deras marknadsföring...

Saxat direkt från www.mds.se "MDS Nya 5,25" 13cm Fanatic 2-vägs system. Speciellt framtagna för ljudentusiaster med öron för ljudkvalitét" kostar 350 kr/kittet.. Inte så konstigt att man handlar dessa direkt när man fått körkort för det låter juh på dom som om "Se hit vi kan leverera det bästa på marknaden till lägre pris än vad strömkabeln till steget kostar!"

Helt sjukt att dom skojjarna får hålla på som dom gör, en polare köpte ett par 6x9"or från MDS och han knäckte alltså knäckte konen i 2 delar med effekten från enbart stereon!

När jag fyllde år så skulle jag få 2 nya 12:or och MDS stod högt på önskelistan, gissa vad jag fick? Jo Mutant! Morsan kan inte handla ljudprylar för då får man alltid fel.. Jag bestämde mig iaf för att behålla dessa och fy fan va dessa spela till bara en bråkdel av MDS's priser. Spelar nu över 140 dB med hyffsad ljudkvalité med saker för under 3 000 kr, ska göra en ny mätning med nya bilen nu på söndag få se hur det går!

Ska aldrig gå tillbaka till MDS, sen vissa av "MDS" högtalare är direkt kopior av andra högtalare som dom bara har satt en MDS logga på och höjt priset, fanns en tråd om det på garaget för någon månad sen.

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

787 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
Soderqvist skrev:
pattilatti2 skrev:
Osv

om jag har läst rätt nu så använder du dig av MDS saker? Jag har en gång i tiden (2 år) använt MDS och jag var toknöjd med detta märke och det var BARA MDS som gällde.. Detta var dock pga deras marknadsföring...

Saxat direkt från www.mds.se "MDS Nya 5,25" 13cm Fanatic 2-vägs system. Speciellt framtagna för ljudentusiaster med öron för ljudkvalitét" kostar 350 kr/kittet.. Inte så konstigt att man handlar dessa direkt när man fått körkort för det låter juh på dom som om "Se hit vi kan leverera det bästa på marknaden till lägre pris än vad strömkabeln till steget kostar!"

Helt sjukt att dom skojjarna får hålla på som dom gör, en polare köpte ett par 6x9"or från MDS och han knäckte alltså knäckte konen i 2 delar med effekten från enbart stereon!

När jag fyllde år så skulle jag få 2 nya 12:or och MDS stod högt på önskelistan, gissa vad jag fick? Jo Mutant! Morsan kan inte handla ljudprylar för då får man alltid fel.. Jag bestämde mig iaf för att behålla dessa och fy fan va dessa spela till bara en bråkdel av MDS's priser. Spelar nu över 140 dB med hyffsad ljudkvalité med saker för under 3 000 kr, ska göra en ny mätning med nya bilen nu på söndag få se hur det går!

Ska aldrig gå tillbaka till MDS, sen vissa av "MDS" högtalare är direkt kopior av andra högtalare som dom bara har satt en MDS logga på och höjt priset, fanns en tråd om det på garaget för någon månad sen.

//Soderqvist

Nej du läste nog inte rätt . och känns inte som att tråden handlade om det där.. men men!

2lateuloose
543 Inlägg
23 april 2009
- Varför vill du dissa folk som försöker hjälpa dej??? Många av dessa H-Experter har som du varit en newbi & gått den långa vägen, med missöden & strul! flera stycken har många års erfarenhet & är duktiga på många områden! lyssna istället på vad dom skriver & lär av deras misstag!

- Visst man behöver inte köpa det dyraste! utan den som funderar på att köpa nytt får helt enkelt gå runt & lyssna på olika system & sedan köpa det som låter bäst för hans plånbok!

- Man får vad man betalar för så är det tyvärr... sen så har alla olika kvaliteér på hur ett bra ljud i bil ska låta! Jag gillar en sort! .. raggaren i chevan med 8st PA basar & 8st diskanthorn gillar ett annat! Epa killen med 4st 15" gillar när stolen lossnar av alla vibbrationer och skulle stolt säga att hans ljud är bäst! ..

- Det är skitsvårt! att ge råd .. men experterna kan få dej att handla smart så du kanske slipper byta ut halva systemet för att du vill t ex uppgradera med ett bra slutsteg! Vi har testat tävla med det billigaste av det billigaste! Pyramid basar från ÖB & ja ... någon skulle säkert avguda just det ljudet, men inte jag fast nu har vi iaf. provat! och summan av kardemumman så läggs detta test på erfarenheten och NEJ jag kommer inte rek, dessa Element till någon... (fast har du MDS så borde det bli en uppgradering) haha nej det sista var ett skämt! ...

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

787 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
CoSmoZ skrev:
- Varför vill du dissa folk som försöker hjälpa dej??? Många av dessa H-Experter har som du varit en newbi & gått den långa vägen, med missöden & strul! flera stycken har många års erfarenhet & är duktiga på många områden! lyssna istället på vad dom skriver & lär av deras misstag!

- Visst man behöver inte köpa det dyraste! utan den som funderar på att köpa nytt får helt enkelt gå runt & lyssna på olika system & sedan köpa det som låter bäst för hans plånbok!

- Man får vad man betalar för så är det tyvärr... sen så har alla olika kvaliteér på hur ett bra ljud i bil ska låta! Jag gillar en sort! .. raggaren i chevan med 8st PA basar & 8st diskanthorn gillar ett annat! Epa killen med 4st 15" gillar när stolen lossnar av alla vibbrationer och skulle stolt säga att hans ljud är bäst! ..

- Det är skitsvårt! att ge råd .. men experterna kan få dej att handla smart så du kanske slipper byta ut halva systemet för att du vill t ex uppgradera med ett bra slutsteg! Vi har testat tävla med det billigaste av det billigaste! Pyramid basar från ÖB & ja ... någon skulle säkert avguda just det ljudet, men inte jag fast nu har vi iaf. provat! och summan av kardemumman så läggs detta test på erfarenheten och NEJ jag kommer inte rek, dessa Element till någon... (fast har du MDS så borde det bli en uppgradering) haha nej det sista var ett skämt! ...

Tror inte du läste första inlägget ordentligt!!

Ja visst uppgraderar mer än gärna, ska jag PM:a mitt konto nr så du kan föra in pengar nu direkt eller kommer du hit med dom ? winkwink
Senast redigerat av AlvereZ (23 april 2009)

181 Inlägg
23 april 2009
Får ju säga att jag läst massa av dessa trådar med, Med olika påhopp och dissa saker. MDS får mycket skit, och mycket är säkert begrundat. Om man nu retar sig så mycket på reklamen, tjaa då kan man nog inte klara av någon reklam i världen.. Inte faan håller något sig till sanningen.

Åter till MDS.. när jag börja med det(maaassa år sen) så var MDS inget stort.. köpte o var nöjd just då.. Läste även en massa bilstereo tidningar.. O de hade tester. helt opartiska och det som var intressant på den tiden.. (hmm minst 6 år sen tror jag) var att MDS steg höll ofta mer watt och effekt än vad de lova.. O mätkuben var mycket fin o kubisk.. Var uppe bland de bästa.. Det stack nog finsmakare i ögonen då.

Hur deras grejor är just nu låter jag vara osagt då jag inte köpt något där på ett bra tag.
Just nu har jag Pioneer och JBL.. inte så mycket pga märkena utan att jag fick bra deal på sakerna.

En sak som en annan hade uppe är ju att alla dessa besserwissrar säger alltid att sitt kit är bäst, MEN de påpekar nästan aldrig hur viktigt det är med installationen. Menar om killen är ny och vill ha hjälp med ljud, då får man göra mer än ge han märken..

Om man bara bultar in ett 4000 kr kit i en odämpad dörr utan nån tanke på placering så låter det faan inte bra.
Då kan ett kit för 1500 i bra monterad dörr spela skjortan av det.

O sen säger de nästan aldrig nåt om effekt, alltså vad man ska mata den med.. Att pumpa på max med bilstereo är inte snällt för många högtalare. Blir liksom inte såå ren effekt..

Man kan pumpa in ren 1000w i en 250w högtalare utan att den "sprängs" Talspolen lär ju rycka efter ett tag men det är värmen... Sen kan du pumpa 300 oren W i en 2000W högtalare.. Nog fan för den lär må kasst sen.. Men det glöms ofta bort i tipsen..

Följ ditt hjärta, plånboken och gör ett bra jobb med installationen, så lär man vara hyfsat nöjd iaf..

"my 2 cents"

Team dBakuten
3 453 Inlägg
23 april 2009
AlvereZ skrev:
CoSmoZ skrev:

Tror inte du läste första inlägget ordentligt!!

Ja visst uppgraderar mer än gärna, ska jag PM:a mitt konto nr så du kan föra in pengar nu direkt eller kommer du hit med dom ? winkwink

Lever man på A-kassa är väl bilstereo sista saken å lägga pengar på? wink

Visst det är upp till var å en.. om man vill äta nudlar varje dag de vill säga. smile
Senast redigerat av Tokken (23 april 2009)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
23 april 2009
Håller med trådskaparen!

Tycker det borde finnas (kanske finns?) lättare guider hur man monterar sina högtalare bra.

Har sett några stycken som köper dyra högtalare och satt dem i originalhålen med hjälp av lite distanser om det inte passat exakt, och som reslultat att det blir en glipa mellan högtalarkanten och dörrsidan.

Så går det när man rekomenderar "bra" högtalare till nybörjare, och som kunnig borde man fatta det.

För att jämföra med zoopet.se (akvarieforum) rekomenderar inte fan jag att en nybörjare skall köpa dyra och svåra fiskar att hålla i sin lilla guldfiskskål.. utan förklarar grunderna och ber dem att börja med lite lättare firrar , översatt till garaget.org = förklarar grunderna och hur man monterar bra och rekomenderar prisvärda högtalare, för även om man har kulor att sätta sprätt på tycker jag att man skall börja lugnt iallfall om man skall montera osv själv.

Lite för mycket testosteron på detta forum tror jag, men det är kanske inte så konstigt wink

Catch the moment, soon It'll be over

Sök