2675
Sök

Kamdrevs inställning audi 100 2.0 92a

8 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
#1
Kamdrevs inställning audi 100 2.0 92a
någon vänlig själ som har info eller länk på detta?
nordicaudi ligger nere så ja postar här å frågar.. bilfaen måste gå imorgon..


Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 april 2009
#2
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/frdelare.jpg



Hjälper detta?


Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (25 april 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

8 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
#3
nje. har du även på kamdreven?


Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 april 2009
#4
kamdrevet har en märkning på baksidan av drevet som ska synas utan att ta bort något, den markeringen ska ligga i linje med  ventilkåpspackningens övre kant.

Tyvärr ingen bild.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

8 Inlägg
Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 april 2009
#6
Det ser ut att stämma bra, dock ser du inte markeringarna där.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

8 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
#7
fattar mej inte riktigt på hur dom nedre 2 ska paras ihop? är dom märkt på baksidan också? såg då en markering på framsidan på veven


Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 april 2009
#8
Det är bara riktigt små stansningar på drevets framsida, typ en liten grop på 1mm i diameter.
Rengör ordentligt och se till att ha bra belysning.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

8 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
#9
ok.. ska dom 2 markeringarna stå mot varandra?


Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 april 2009
#10
blanks skrev:
ok.. ska dom 2 markeringarna stå mot varandra?

Ja. Men sen måste du se till att du har vevaxeln rätt, detta görs med kikhålet i sprängkåpan mot markeringen i svänghjulet.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

8 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
#11
o faen.men hamnar inte den rätt om drev markeringarna står mot varandra? . finns det risk för krökta ventiler om man gör fel?


Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 april 2009
#12
Nä du ska utgå från markeringen på svänghjulet (kommer inte ihåg om det finns en på remskivan).
Sedan ställer du in aggregatpumpens renskiva så dess markering  ligger emot vevaxelremskivans markering.

Sedan justerar du in kammen och spänn remmen.

Innan du monterar ihop allt igen så kolla markeringarna 1-2 gånger extra smile
Kolla även så att rotorn pekar mot ettans (Cyl 1) tändkabel på fördelarlocket.


jag tror (!!) inte det ska vara någon risk för ventilsallad på dessa radmotorer.



Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (25 april 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

8 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
#13
Tror ja e med.. ska skriva ut de så en till får läsa imorrn.. vet att nordicaudi har en kanonguide men klart att deras sida ska ligga nere..
tackar för hjälpen!


Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 april 2009
#14
blanks skrev:
Tror ja e med.. ska skriva ut de så en till får läsa imorrn.. vet att nordicaudi har en kanonguide men klart att deras sida ska ligga nere..
tackar för hjälpen!

Det verkar tyvärr som det är ett server fel hos NA igen hmm


Lycka till!


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

8 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
#15
mmm inte första gången precis!

en till sak direkt kanske.. fick 2a på bakbromsarna, trummor på den faen fick 1.0 1.5
åkte ja dit för för mycket skillnad tro eller var 1.0 för litet? går det att sandpappra ur trummorna å sen gnugga lite på broms backarna tro..

dum ja e.. bromsverkan ojämn stod de ju..
Senast redigerat av blanks (25 april 2009)


Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 april 2009
#16
Ojämn jaa.

Skulle tro att bromsbackarna är slitna, bara att byta ut. Gör det då på bägge sidor.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!


Sök