2981
Sök

Kkk 26. Hur mycket kan denna turbo ge ungefär?

5 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
#1
har en kkk 26 som ja tänkt använmda till mitt turbo bygge, har lite frågor till er som kan detta!
ska sitta på en b230 16V.

frågan är hur mkt denna lilla turbo kan ge? någon som vet....hk bar?

1 867 Inlägg
26 april 2009
#2
Inte överdrivet många hästar, i trakterna runt 300hk och 1,5bar tar det stopp.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 062 Inlägg
26 april 2009
#3
asså en kkk k24 pallar ju 300-350hk beroende på motor så en k26 lär ju palla mer typ kanske 400+ om allt står rätt till

mvh

Team Björkeryd

904 Inlägg
27 april 2009
#4
wildboy_87_ skrev:
asså en kkk k24 pallar ju 300-350hk beroende på motor så en k26 lär ju palla mer typ kanske 400+ om allt står rätt till

mvh

Nej de gör den inte.. Gamla K24 räcker till 280hk Den K24 du tänker på och som du blandar ihop med denna K26 är Volvos K24 S60R turbo som inte har nått gemensamt.

Gamla K24 sitter i S2 och S4 Räcker max 280hk
Gamla K26 som de pratas om här sitter i gammla Audi 100/200 å räcker till max 300hk
Nyare K24 som sitter i S60R räcker till 380-400hk

De ska va gött å leva

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
27 april 2009
#5
Som alltid så är det 2 stora faktorer som måste vägas in
1. ska det hålla i 5 minuter med bonn trim eller under en längre period.
2. vad är gjort eller ska göras för övrigt i motorn.
om du bara byter turbo hittar du inte många extra pållar.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

1 062 Inlägg
27 april 2009
#6
okok trodde det var samma fast större bara med tanke på namnet tongue

men men man lär sig nått nytt varje dag big_smile

Team Björkeryd

1 867 Inlägg
27 april 2009
#7
Om vi skiter i alla nya volvoturbos och bara pratar om de äldre auditurbosarna.
K24 och K26 är identiska på kompressorsidan, K26 har större avgashus och grövre axel.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

5 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
#8
_Butcher_ skrev:
Som alltid så är det 2 stora faktorer som måste vägas in
1. ska det hålla i 5 minuter med bonn trim eller under en längre period.
2. vad är gjort eller ska göras för övrigt i motorn.
om du bara byter turbo hittar du inte många extra pållar.

16v stag 4 topp, chippat sprut o tändning, större spridare, starkare vevparti + stakar, borrad till 2,5 liter.... lite sånt smått o gott


Sök