3850
Sök

Varför göra hjulinställning???

huh?
10 427 Inlägg
29 april 2009
#21
Crazyivan skrev:
Jag märker ju inget iofs..

men ska nog göra det efter jag sänkt bilen big_smile

Men du kanske märker när du väl har gjort det smile Skulle jag gissa på.


Försöker iaf
1 998 Inlägg
29 april 2009
#22
Jag märkte de ganska tydligt på min gamla 240. Slet ungefär 2mm i veckan på insidan av framdäcken.
När man svängde i rondellerna tjöt de...

Gjorde en inställning på skolan å sen gick de köre fort som fan mä den utan att oroa sig över att de skulle gå rakt...


Men sänker nu bmwn å ska kosta på en inställning då den blir billigare än 2 nya däck. Sen känns de bättre om den är 100 inställd.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

148 Inlägg
29 april 2009
#23
Vad är de som gör att man behöver göra en hjulinställning? Åka in i för många trottoarkanter vid parkerking eller? big_smile

354 Inlägg
29 april 2009
#24
MrNinja skrev:
Vad är de som gör att man behöver göra en hjulinställning? Åka in i för många trottoarkanter vid parkerking eller? big_smile

byte av styrstag är ju ett exempel.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
29 april 2009
#25
Volvator skrev:
Tacka vet jag att göra hjulinställning på en gammal Audi 80/100 från 80-talet big_smile
Gör själv ca 5st Hjulinställningar om dagen (gjort så i 15års tid nu). Vi kostar 650 för enbart fram och 950 för alla 4.


MVH Fredde..

Ringde just och bokade tid för en framvagnsinställning på min Audi 100. 600 kr skulle det kosta. smile

Hur går man till väga när man gör en inställning bak på dessa bilar?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

huh?
10 427 Inlägg
29 april 2009
#26
CmoR skrev:
MrNinja skrev:
Vad är de som gör att man behöver göra en hjulinställning? Åka in i för många trottoarkanter vid parkerking eller? big_smile

byte av styrstag är ju ett exempel.

Eller byte till större fälgar / bredare däck osv.


Försöker iaf
12 819 Inlägg
29 april 2009
#27
steifan skrev:
CmoR skrev:
MrNinja skrev:
Vad är de som gör att man behöver göra en hjulinställning? Åka in i för många trottoarkanter vid parkerking eller? big_smile

byte av styrstag är ju ett exempel.

Eller byte till större fälgar / bredare däck osv.

Precis.

Vill även tillägga att man ska göra en hjulinställning så snabbt som möjligt, har ett däck börjat nötas snett så kommer den fortsätta med det även om man gör en hjulinställning.
Så det blir mycket billigare att göra det direkt, än att behäva köpa nya däck till nästa sässong.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Thorssa
29 april 2009
#28
FLindgren skrev:
Eftersom att det kom upp nu igen. jag vill ha en förklaring till hur en hjulinställning tar bort en vibration från ett däck.

men som dom andra säger, Undvika sneslitage på däcket. Få ratten rak. Göra så att bilen inte drar åt något håll. Bättre köregenskaper.
Skall du sänka bilen ändrar sig cambervinkeln oc då ändrar sig toe vinkeln, måste göra hjulinställning då.

En framvagnsinställning tar inte bort obalans från ett däck, det gör en däremot en balansering av däcket. Dock kan vibrationer uppstå pga en taskig framvagn.


Sök