Tjenare!
Har en 900 turbo som jag har varit riktigt nöjd med.
Men efter en olycka med bilen och renovering så går bilen jätteilla.
Direkt efter olyckan körde jag ca 3 mil utan problem, sedan lagades alla
skador i karossen och bilen fick en ny lack. Efter detta (lack och svets)
så är den inte sig själv längre.
Bilen startar relativt lätt, går bra i ca 10-15 sec (ibland betydligt längre)
sedan så börjar den bluddra och går inte att varva över 3000rpm.
Släpper man gasen ner till tomgång går den på 2-3 burkar och stannar.
Jag har precis bytt bränslepumpen till en sprak ny. skillnaden blev att nu
går det att varva över 3000rpm de första 15 sekunderna och den blev
mer lättstartad. (Med den gamla pumpen gick det inte att varva över 3000rpm
och den dog oftast inom 10 sec)
Andra delar jag bytt utan resultat är tändstift (ngk), bränslefilter, några
vakumslangar, styrenhet och tändkasett.
Någon som har en ide om vaför den går så här? Inga check
engine lampor lyser eller dyl.
Känns lite som att det skulle vara något som styr pumpen, testade att
byta relä idag men den gick ungefär likadant. Men för att reläet ska slå till
så pumpen går behöver den ju en signal. Vart kommer denna signalen ifrån?
Hur fungerar bränsletrycksregulatorn på dessa bilar?
Har en liten filmsnutt på hur den går när den bluddrar på:
http://www.garaget.org/video/nukwv1125m1pTack på förhand!
Mvh. Magnus