3883
Sök

Ladd i volvo 740 tic -88

644 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
#1
Tjenare! Tänkte höra lite hur mkt man kan ladda med orginalspridarna ? å vilka spridare ska man ha om man vill ladda ca 1 bar?


402 Inlägg
3 maj 2009
#2
ogge89 skrev:
Tjenare! Tänkte höra lite hur mkt man kan ladda med orginalspridarna ? å vilka spridare ska man ha om man vill ladda ca 1 bar?

Spridare byter man väl normalt inte utan att byta lmm? Då går den bara fett.
LMM känner ju av luftmängden och öppnar spridarna därefter (till en viss gräns)
Till ett bar räcker nog orig spridare.cool


644 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
#3
Pinnenpabacken skrev:
ogge89 skrev:
Tjenare! Tänkte höra lite hur mkt man kan ladda med orginalspridarna ? å vilka spridare ska man ha om man vill ladda ca 1 bar?

Spridare byter man väl normalt inte utan att byta lmm? Då går den bara fett.
LMM känner ju av luftmängden och öppnar spridarna därefter (till en viss gräns)
Till ett bar räcker nog orig spridare.cool

okej! Ställde upp laddtrycket till 1,1 bar idag å de verkar då funka!


67 Inlägg
3 maj 2009
#4
ogge89 skrev:
Pinnenpabacken skrev:
ogge89 skrev:
Tjenare! Tänkte höra lite hur mkt man kan ladda med orginalspridarna ? å vilka spridare ska man ha om man vill ladda ca 1 bar?

Spridare byter man väl normalt inte utan att byta lmm? Då går den bara fett.
LMM känner ju av luftmängden och öppnar spridarna därefter (till en viss gräns)
Till ett bar räcker nog orig spridare.cool

okej! Ställde upp laddtrycket till 1,1 bar idag å de verkar då funka!

se upp så han inte spikar bara då har du motorras snart.


2 656 Inlägg
4 maj 2009
#5
ogge89 skrev:
Pinnenpabacken skrev:
ogge89 skrev:
Tjenare! Tänkte höra lite hur mkt man kan ladda med orginalspridarna ? å vilka spridare ska man ha om man vill ladda ca 1 bar?

Spridare byter man väl normalt inte utan att byta lmm? Då går den bara fett.
LMM känner ju av luftmängden och öppnar spridarna därefter (till en viss gräns)
Till ett bar räcker nog orig spridare.cool

okej! Ställde upp laddtrycket till 1,1 bar idag å de verkar då funka!

sitter de et eller ft på en 88?yikes e de en et bör du sänka annars rasar de


72 Inlägg
Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
4 maj 2009
#7
ekelund88 skrev:
ogge89 skrev:
Pinnenpabacken skrev:

Spridare byter man väl normalt inte utan att byta lmm? Då går den bara fett.
LMM känner ju av luftmängden och öppnar spridarna därefter (till en viss gräns)
Till ett bar räcker nog orig spridare.cool

okej! Ställde upp laddtrycket till 1,1 bar idag å de verkar då funka!

sitter de et eller ft på en 88?yikes e de en et bör du sänka annars rasar de

det spelar ingen roll ft:n i 740 är lika dålig som et:n smile det är samma stakar i

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

37 Inlägg
4 maj 2009
#8
annars kan man ju höja bränsle trycket lite me. de e nog inte dumt om du inte har gjort de än. den borde spika vid dehär laget.


644 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
#9
ekelund88 skrev:
ogge89 skrev:
Pinnenpabacken skrev:

Spridare byter man väl normalt inte utan att byta lmm? Då går den bara fett.
LMM känner ju av luftmängden och öppnar spridarna därefter (till en viss gräns)
Till ett bar räcker nog orig spridare.cool

okej! Ställde upp laddtrycket till 1,1 bar idag å de verkar då funka!

sitter de et eller ft på en 88?yikes e de en et bör du sänka annars rasar de

Nej de sitter FT motorn i den !


644 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
#10
745__Turbo skrev:
annars kan man ju höja bränsle trycket lite me. de e nog inte dumt om du inte har gjort de än. den borde spika vid dehär laget.

okej! nej de har jag inte gjort! har då inte märkt att den spikar nå iaf !


644 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
#11
turboforssen skrev:
ekelund88 skrev:
ogge89 skrev:

okej! Ställde upp laddtrycket till 1,1 bar idag å de verkar då funka!

sitter de et eller ft på en 88?yikes e de en et bör du sänka annars rasar de

det spelar ingen roll ft:n i 740 är lika dålig som et:n smile det är samma stakar i

Ah de är väll ifrån -90 å uppåt som de sitter grövre stakarna i har jag för mig!



Sök