2922
Sök

740 turbo, går det byta till 16v topp?

467 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
rossboss skrev:
gör så låter bra

feresten om jag köper en automat motor alltså en som varit automat vad moste jag byta då om jag ska ha den manuel. för det är ju ingen kopling på en automat

Forummoderator
26 351 Inlägg
4 augusti 2009
Daniel_89_Boy skrev:
rossboss skrev:
gör så låter bra

feresten om jag köper en automat motor alltså en som varit automat vad moste jag byta då om jag ska ha den manuel. för det är ju ingen kopling på en automat

Motorn har väl inget med växellådan att göra. Däremot om du ska byta växellåda på bilen så är det ju lite prylar som behöver bytas.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

467 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
AirOne skrev:
Daniel_89_Boy skrev:
rossboss skrev:
gör så låter bra

Motorn har väl inget med växellådan att göra. Däremot om du ska byta växellåda på bilen så är det ju lite prylar som behöver bytas.

n det vat jag men det är ju byta växellåda jag ska byta men koplingen sitter ju inte i vexel lådan utan mellan vexel låda o motor o på automat kan det ju inte finas non kopling

Forummoderator
26 351 Inlägg
4 augusti 2009
Daniel_89_Boy skrev:
AirOne skrev:
Daniel_89_Boy skrev:

n det vat jag men det är ju byta växellåda jag ska byta men koplingen sitter ju inte i vexel lådan utan mellan vexel låda o motor o på automat kan det ju inte finas non kopling

Nej men om du ska ha motorn i din nuvarande 740 som jag tolkar det som, så spelar det ju ingen roll om bilen som har automatlåda har just automatlåda eller ej. Flyttar du över motorn så har du ju redan spakställ, rätt kardan, rätt koppling och så vidare..

467 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
AirOne skrev:
Daniel_89_Boy skrev:
AirOne skrev:

Nej men om du ska ha motorn i din nuvarande 740 som jag tolkar det som, så spelar det ju ingen roll om bilen som har automatlåda har just automatlåda eller ej. Flyttar du över motorn så har du ju redan spakställ, rätt kardan, rätt koppling och så vidare..

ska inte seta den i den 740 jag har utan en annan eller så blir det att köpa en 940 med B230FK motor. men dte är ingen sklinad på motorerna om man tar dän lådorna?

Forummoderator
26 351 Inlägg
5 augusti 2009
Daniel_89_Boy skrev:
AirOne skrev:
Daniel_89_Boy skrev:

ska inte seta den i den 740 jag har utan en annan eller så blir det att köpa en 940 med B230FK motor. men dte är ingen sklinad på motorerna om man tar dän lådorna?

Nej.

Whatever :)
1 652 Inlägg
5 augusti 2009
Daniel_89_Boy ?! Svårt för att bestämma dig om du ska hänga på en 16v topp eller inte ? för just nu tycker jag att denna tråden har gått lite över styr.. :smile
Senast redigerat av XeptiQ (5 augusti 2009)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

467 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
AirOne skrev:
Daniel_89_Boy skrev:
AirOne skrev:

Nej.

oki men där komplingen sitter i vanliga fal är det bara att sätta dit en kopling eller?
Senast redigerat av Daniel_89_Boy (5 augusti 2009)

467 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
XeptiQ skrev:
Daniel_89_Boy ?! Svårt för att bestämma dig om du ska hänga på en 16v topp eller inte ? för just nu tycker jag att denna tråden har gått lite över styr.. :smile

jaaps jag har svårt att bestäma mig men just nu frågar jag om lite allt möjligt

265 Inlägg
9 augusti 2009
skriv då du har besluta dig får vi ta ställning nu blir det tjorvigt mvh / t

Utbildad Service tekniker
117 Inlägg
29 september 2009
För fan, köp dig en cykel, det är nog något du kan klara av att meka med

Forummoderator
26 351 Inlägg
29 september 2009
Mattley skrev:

Nu ska vi inte vara såna..

Utbildad Service tekniker
117 Inlägg
29 september 2009
Jo de ska vi

100% ninja
342 Inlägg
29 september 2009
Mattley skrev:
Jo de ska vi

håller med. Danneboywhatever startar aldeles för många trådar om saker han inte har någon aning om. dessutom så kan han inte stava för 5 öre.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

467 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
Mattley skrev:

HAHAHAHAHA TROR DU DET SJÄLV ELLER ATT JAG SKULLE KÖPA EN CYKEL JAG SNOR EN CYKEL I SÅ FAL

467 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
TeedasT skrev:
Mattley skrev:
Jo de ska vi

håller med. Danneboywhatever startar aldeles för många trådar om saker han inte har någon aning om. dessutom så kan han inte stava för 5 öre.

ska jag behöva tatuera JAG HAR DYSLEXI i pannan på mig för alla ska fatta o kan skratta åt mig på stan eller? är det det ni vill som inte har en upp fatning om hur det är att ha dyslexi ens ??????????????
Senast redigerat av Daniel_89_Boy (29 september 2009)

64 Inlägg
29 september 2009
haha vilken stjärna.

467 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
Smedhult skrev:
Daniel_89_Boy skrev:
Mattley skrev:

HAHAHAHAHA TROR DU DET SJÄLV ELLER ATT JAG SKULLE KÖPA EN CYKEL JAG SNOR EN CYKEL I SÅ FAL

gött mogen du! Kan inte du lära mej hur man blir lika tuff som dej? Eller de kanske räcker med att man BARA SKRIVER MED STORA BOKSTÄVER, STAVAR FEL OCH ÄR ALLMÄNT OTREVLIG?

det var väl inte jag som börgade eller ? :S

467 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
Smedhult skrev:
Daniel_89_Boy skrev:
Smedhult skrev:

gött mogen du! Kan inte du lära mej hur man blir lika tuff som dej? Eller de kanske räcker med att man BARA SKRIVER MED STORA BOKSTÄVER, STAVAR FEL OCH ÄR ALLMÄNT OTREVLIG?

det var väl inte jag som börgade eller ? :S

nej men du svara ju på ett väldigt moget sätt när någon konstaterade faktum? hmmtongue

men det klart att jag blir iriterad på folk som tror att jag inte kan nånting bara för att jag frågar mycket. o sen tycker jag inte om folk som kommnterar hur jag skriver heller jag kan inte roför hur jag skriver. o det är dinte det jag frågar om eller vill ha komenterer om

Reservdansk
6 271 Inlägg
29 september 2009
Daniel_89_Boy skrev:
men det klart att jag blir iriterad på folk som tror att jag inte kan nånting bara för att jag frågar mycket. o sen tycker jag inte om folk som kommnterar hur jag skriver heller jag kan inte roför hur jag skriver. o det är dinte det jag frågar om eller vill ha komenterer om

Men om du är så erfaren så ställer du väldigt lustiga frågor, på en väldigt enkel nivå.
Speciellt din förklaring/fråga om att automatlådor inte har någon koppling lät ju bara helt uppåt väggarna.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök