Daniel_89_Boy skrev:
Rille0 skrev:
Daniel_89_Boy skrev:
varför konvertera om B234F motorn? det är ju mer häst i en ET motor en en FT motor?
1. jag vet inte ricktigt men lite över 300 så det går att drifta lite roligt med den.
2.
3.det ska vara en bus fin bil:P sommar bil
4. det mesta har vi. har inte hålt på med bilar så mycket men lär mig fort
varför skulle det inte gå att besiktigaden lagligt?
Det går inte o besikta för du har ändrat på motorn, såvida inte besiktningsgubben är blind så får du aldrig igenom den.
på not set moste det gå att få igenom det om ban byter bromasar o allt vad det kan bli
Det är helt omöjligt att få igenom 16v turbo genom besiktningen.. du får inte ändra någonting på motorn
den ska enligt lag vara 100% original, du får alltså inte sätta dit en turbo på en motor som inte har det
men du får sätta i en annan motor, med turbo men då måste den motorn ha turbo original, och den måste också ha katalysator.
Och du får inte heller sätta dit en 16v topp på en motor som inte har det...
Så alla 16v som folk satt dit turbo på går inte igenom besiktningen, utan dem får plocka bort turbo, byta grenrör och ställa in så att motorn klara avgaskraven VARJE gång dem besiktar bilen.
Ända sättet du kan få ha laglig 16v turbo, det är att försöka hitta en 2 liters 16v turbomotor från en volvo som sålts utomlands, och dem motorerna är inte lätta att få tag på.
Senast redigerat av AcesHigh666 (28 juli 2009)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.