2952
Sök

740 turbo, går det byta till 16v topp?

265 Inlägg
3 augusti 2009
#141
du har F isuget det elektroniska

Ugglan-racing
362 Inlägg
3 augusti 2009
#142
Jag har läst igenom hela forumet och jag tkr du ska ta och lyssna väldigt nogrant på folket som har skrivit här. dom har gett dig mkt bra tips och lyssna speciellt på sharky för han kan verkligen sin sak..!

How does dust taste sucker??

467 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
#143
rossboss skrev:
du har F isuget det elektroniska

oki tack smile men gör det nån skilnad om det är elektroniskt eller mekansikt. vad ska jag byta till för block om jag ska byta ut mitt B230K Block? o jag sa ha upp motorn i 300hk så det ska hålla för det. med nya lager o allt det

467 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
#144
blacklin3 skrev:
Jag har läst igenom hela forumet och jag tkr du ska ta och lyssna väldigt nogrant på folket som har skrivit här. dom har gett dig mkt bra tips och lyssna speciellt på sharky för han kan verkligen sin sak..!

klart att jag lyssnar på alla jag vill ju ha alla tipps jag kan få. men nu var det inte 16v dags en så det med blocket var vilket jag skulle byta till nu eftersom jag kan ju inte ha kvar B230K blocket men inte 16v på deta nu

Ugglan-racing
362 Inlägg
3 augusti 2009
#145
Daniel_89_Boy skrev:
blacklin3 skrev:
Jag har läst igenom hela forumet och jag tkr du ska ta och lyssna väldigt nogrant på folket som har skrivit här. dom har gett dig mkt bra tips och lyssna speciellt på sharky för han kan verkligen sin sak..!

klart att jag lyssnar på alla jag vill ju ha alla tipps jag kan få. men nu var det inte 16v dags en så det med blocket var vilket jag skulle byta till nu eftersom jag kan ju inte ha kvar B230K blocket men inte 16v på deta nu

Skaffa fram ett fk block och börja bygg på!

How does dust taste sucker??

467 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
#146
blacklin3 skrev:
Daniel_89_Boy skrev:
blacklin3 skrev:
Jag har läst igenom hela forumet och jag tkr du ska ta och lyssna väldigt nogrant på folket som har skrivit här. dom har gett dig mkt bra tips och lyssna speciellt på sharky för han kan verkligen sin sak..!

klart att jag lyssnar på alla jag vill ju ha alla tipps jag kan få. men nu var det inte 16v dags en så det med blocket var vilket jag skulle byta till nu eftersom jag kan ju inte ha kvar B230K blocket men inte 16v på deta nu

Skaffa fram ett fk block och börja bygg på!

oki fk block, 531 top, vx3 kam, t19 turbo, 961 spridare eller vad det var, 3" avg, nya pakningar o lager. vilka kolvar ska jag ha? o vevaxlar ska jag ha?

Ugglan-racing
362 Inlägg
3 augusti 2009
#147
Daniel_89_Boy skrev:
blacklin3 skrev:
Daniel_89_Boy skrev:

klart att jag lyssnar på alla jag vill ju ha alla tipps jag kan få. men nu var det inte 16v dags en så det med blocket var vilket jag skulle byta till nu eftersom jag kan ju inte ha kvar B230K blocket men inte 16v på deta nu

Skaffa fram ett fk block och börja bygg på!

oki fk block, 531 top, vx3 kam, t19 turbo, 961 spridare eller vad det var, 3" avg, nya pakningar o lager. vilka kolvar ska jag ha? o vevaxlar ska jag ha?

fk är ju en turbo motor.. skaffa dig en sån och börja byta turbo, kam, stakar, kolvar m.m.. ingen ide att börja på en 16v som du hade tänkt dig för då hade du stått där med tummen mitt i näven och inte fattat någonting.!

How does dust taste sucker??

467 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
#148
blacklin3 skrev:
Daniel_89_Boy skrev:
blacklin3 skrev:

Skaffa fram ett fk block och börja bygg på!

oki fk block, 531 top, vx3 kam, t19 turbo, 961 spridare eller vad det var, 3" avg, nya pakningar o lager. vilka kolvar ska jag ha? o vevaxlar ska jag ha?

fk är ju en turbo motor.. skaffa dig en sån och börja byta turbo, kam, stakar, kolvar m.m.. ingen ide att börja på en 16v som du hade tänkt dig för då hade du stått där med tummen mitt i näven och inte fattat någonting.!

oki men den har ingen vanlig turbo va? den har non annan en son som trycker på vid 2-3 tusen varv? komm inte på vad det hette nu men

Ugglan-racing
362 Inlägg
3 augusti 2009
#149
Daniel_89_Boy skrev:
blacklin3 skrev:
Daniel_89_Boy skrev:

oki fk block, 531 top, vx3 kam, t19 turbo, 961 spridare eller vad det var, 3" avg, nya pakningar o lager. vilka kolvar ska jag ha? o vevaxlar ska jag ha?

fk är ju en turbo motor.. skaffa dig en sån och börja byta turbo, kam, stakar, kolvar m.m.. ingen ide att börja på en 16v som du hade tänkt dig för då hade du stått där med tummen mitt i näven och inte fattat någonting.!

oki men den har ingen vanlig turbo va? den har non annan en son som trycker på vid 2-3 tusen varv? komm inte på vad det hette nu men

alla trycker på där, de är en lätt trycks turbo, enda skillnaden är Wastegaten byt den så går den som vilken turbo som helst.!

How does dust taste sucker??

467 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
#150
blacklin3 skrev:
Daniel_89_Boy skrev:
blacklin3 skrev:

fk är ju en turbo motor.. skaffa dig en sån och börja byta turbo, kam, stakar, kolvar m.m.. ingen ide att börja på en 16v som du hade tänkt dig för då hade du stått där med tummen mitt i näven och inte fattat någonting.!

oki men den har ingen vanlig turbo va? den har non annan en son som trycker på vid 2-3 tusen varv? komm inte på vad det hette nu men

alla trycker på där, de är en lätt trycks turbo, enda skillnaden är Wastegaten byt den så går den som vilken turbo som helst.!

oki men den drar ju 2 liter milen med läste jag på wikipedia non dag tror jag. eller det kansje va 850

Ugglan-racing
362 Inlägg
3 augusti 2009
#151
Daniel_89_Boy skrev:
blacklin3 skrev:
Daniel_89_Boy skrev:

oki men den har ingen vanlig turbo va? den har non annan en son som trycker på vid 2-3 tusen varv? komm inte på vad det hette nu men

alla trycker på där, de är en lätt trycks turbo, enda skillnaden är Wastegaten byt den så går den som vilken turbo som helst.!

oki men den drar ju 2 liter milen med läste jag på wikipedia non dag tror jag. eller det kansje va 850

va?? va fan snackar du om:S du killen du är nog lite vilse bland bilar.! säker på att det är detta du ska pilla med?!

How does dust taste sucker??

467 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
#152
blacklin3 skrev:
Daniel_89_Boy skrev:
blacklin3 skrev:

alla trycker på där, de är en lätt trycks turbo, enda skillnaden är Wastegaten byt den så går den som vilken turbo som helst.!

oki men den drar ju 2 liter milen med läste jag på wikipedia non dag tror jag. eller det kansje va 850

va?? va fan snackar du om:S du killen du är nog lite vilse bland bilar.! säker på att det är detta du ska pilla med?!

jag är inte vilsen läs här får du se http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_940

356 Inlägg
3 augusti 2009
#153
Daniel_89_Boy skrev:
blacklin3 skrev:
Daniel_89_Boy skrev:

oki men den drar ju 2 liter milen med läste jag på wikipedia non dag tror jag. eller det kansje va 850

va?? va fan snackar du om:S du killen du är nog lite vilse bland bilar.! säker på att det är detta du ska pilla med?!

jag är inte vilsen läs här får du se http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_940

Bränsleförbrukning: ca 1-1,2-liter mil/blandad körning (turbo,manuell växellåda)  aa, inte fan är det där några två liter som du sa? börja försöka dig på något enklare, som att byta tändstift och byta olja istället för att börja bygga turbomotor. vi måste alla börja någonstans, och med tanke på vad du skrivit i den här tråden så tror jag inte du kommer klara av att bygga en motor. börja smått och lär dig efterhand..

467 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
#154
bjoorniiee skrev:
Daniel_89_Boy skrev:
blacklin3 skrev:

va?? va fan snackar du om:S du killen du är nog lite vilse bland bilar.! säker på att det är detta du ska pilla med?!

jag är inte vilsen läs här får du se http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_940

Bränsleförbrukning: ca 1-1,2-liter mil/blandad körning (turbo,manuell växellåda)  aa, inte fan är det där några två liter som du sa? börja försöka dig på något enklare, som att byta tändstift och byta olja istället för att börja bygga turbomotor. vi måste alla börja någonstans, och med tanke på vad du skrivit i den här tråden så tror jag inte du kommer klara av att bygga en motor. börja smått och lär dig efterhand..

då ska jag säha dig en sak då vet du ingen ting om mig i alla fal

Ugglan-racing
362 Inlägg
3 augusti 2009
#155
bjoorniiee håller med dig totalt asså.!  det är inget fel att inte kunna något men Läs och ta till dig vad folk säger.. eftersom du itne vet något så lyssna istället för att komma med massa förslag, de kan du göra om ett tag när du förstår något.!

How does dust taste sucker??

467 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
#156
blacklin3 skrev:
bjoorniiee håller med dig totalt asså.!  det är inget fel att inte kunna något men Läs och ta till dig vad folk säger.. eftersom du itne vet något så lyssna istället för att komma med massa förslag, de kan du göra om ett tag när du förstår något.!

jag föstår vist men det jag läste nonstans att den drog typ 2 liter milen eller not typ. men fins det inget letare set en att slenga denna motorn jag har åt skogen? eller klarar deta block 300hk? vet ju inte ens vad det är för kolvar i om det är turbo kolvarna eller B230K kolvarna

Reservdansk
6 271 Inlägg
3 augusti 2009
#157
Daniel_89_Boy skrev:
oki men den drar ju 2 liter milen med läste jag på wikipedia non dag tror jag. eller det kansje va 850

Vadå 850?
roll

Inte för att vara otrevlig, men man kan undra hur stor koll du har i bilvärlden egentligen...
Idag är en bil som dricker 2liter milen antingen extremt rolig, eller så är den kass.

Min 850 dricker 0,8 på landsväg och 1,1 blandad körning...

Trycker jag på drar den ju givetvis mer, men det gör vilken bil som helst...
Senast redigerat av TurbOla (3 augusti 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

265 Inlägg
3 augusti 2009
#158
börja med att skaffa som tidigare sagt en komplett Fk motor och lär dig grunderna först skaffa motor komplett med boxar och börja i den änden ett tips mycke enklare att flytta en komplett motor för din del skulle jag tro istället för att bygga från massa olika  Fk motorn har ju oljekylning under kolvar från 95-96 årsmodell så det är en bra motor

4 001 Inlägg
3 augusti 2009
#159
Daniel_89_Boy skrev:
rossboss skrev:
du har F isuget det elektroniska

oki tack smile men gör det nån skilnad om det är elektroniskt eller mekansikt. vad ska jag byta till för block om jag ska byta ut mitt B230K Block? o jag sa ha upp motorn i 300hk så det ska hålla för det. med nya lager o allt det

Jag har sagt det förr till dig och jag säger det igen: LÄS PÅ MERA!!!

1. jag tror inte att du har ett K-block! jag skiter ifall det står ett K på blocket, det är till 99,9% inget K-block
2. du skriver om att byta kolvar & stakar och annat vilket är helt onödigt om man "bara" ska ha 300hk, visst använder du ett block äldre än -88 så är det lämpligt att byta vevstakar men jag hade bytt till ett nyare block istället, som någon annan skrev, skaffa en B230FK nyare än -95 så har du "rätt" block med en gång, där klarar både stakar & kolvar 300hk

Sök här på g.org och läs vad t.ex Sharky har skrivit om dessa motorer så får du reda på allt du behöver och efter att du läst på så kan du återkomma med nya frågor.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

467 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
#160
TurbOla skrev:
Daniel_89_Boy skrev:
oki men den drar ju 2 liter milen med läste jag på wikipedia non dag tror jag. eller det kansje va 850

Vadå 850?
roll

Inte för att vara otrevlig, men man kan undra hur stor koll du har i bilvärlden egentligen...
Idag är en bil som dricker 2liter milen antingen extremt rolig, eller så är den kass.

Min 850 dricker 0,8 på landsväg och 1,1 blandad körning...

Trycker jag på drar den ju givetvis mer, men det gör vilken bil som helst...

skit samma hittar inte var det stod men det var nonting med första lättryks turbon o nonting tror jag


Sök