twin_cam skrev:
Väcker denna urgamla tråden med med en fråga själv
Denna hade bäst rubrik
En helt ärlig fråga.. Hur stor nytta har man av 3G?
Funderar nämligen på att eventuellt byta telefon snart, då jag inte är helt nöjd med min SE C302 (Seg, saknar grunläggande grejer som att man inte kan välja om man vill svara på ett MMS med ett SMS eller MMS, inte kan visa smilies i SMS, seg m.m,) och man tydligen inte får en bra SE för under 2000 kr längre...
Har funderat över dessa:
Samsung B2100Och
Samsung B2700Skillnaden är som synes displayen och kameran, att 2100 inte har 3G samt att 2100 har nästan dubbelt så lång batteritid som 2700.
Har vart inne och provat dem på Mediamarkt idag lite (va där jag hittade dem) och 2700 har bra mycket bättre display, samt 3G och videosamtal, som kanske är kul en vecka iaf
, men samtidigt så har 2100 bättre batteri, och högre IP-klassning.
(
IP-Klasser).
PDF-dokument2100 tål alltså att doppas i vatten, medans 2700 "bara" tål stänk, medans dammtätheten är likadan.
Menysystemet verkade vid ett snabbtest vara ganska snarlikt äldre SE (2004-2007)... Vilket är mycket bra enligt mig.
Ska in en gång till och kolla lite noggrannare i veckan tror jag. Samsung brukar ju tillverka sina ett litet tag jämfört med SE och Nokia som släpper nya en gång i veckan
.
Har alltid haft SE innan, men då jag inte vill ge mer än 2000 kr för en telefon går dom bort numer tyvärr, då mjukvaran är under all kritik i dem billiga...
Vilken tror ni på? Gillar inte att byta telefon i onödan...