3133
Sök

Obesiktad dragkrok, vad är straff?

7 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
Skulle registrerings besikta mitt drag idag men kom 20 min sent och fick inte besikta. Ska iväg med släp imorgon! Någon som vet några straff om man blir stoppad? Har kortet på prövotid :p

Random Hero
4 047 Inlägg
6 maj 2009
böter, mellan 800 och 2000 ?

Dog food lid. Backwards

241 Inlägg
6 maj 2009
Tror inte dom säger något, huvudsaken är väl att du har behörigheten för att dra släp. Men tror inte dom stannar dig för att kolla om bilen är besiktad med drag. Men med dagens poliser vet man inte wink

7 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
Nej stoppar mej för att kolla om de är besiktat gör dom inte men om det skulle vara vanlig kontroll så kollar dom nog det! Skulle ju vara surt om det var så illa att dom tog lappen!

Kanon..
1 473 Inlägg
7 maj 2009
Denna lag tas väl bort här väldigt snart om jag inte är helt ute och cyklar?
Så det kanske ses mellan fingrarna...

888 Inlägg
7 maj 2009
Dom tar verkligen inte lappen från dig. Har råkat ut för samma grej och åkte fast i en kontroll. man ska ju regbesiktiga senast 2veckor efter man monterat draget så jag sa till polisen att jag monterat draget dagen innan och då va det lugnt enligt den polisen iallafall.

7 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
Ohright! Trodde inte att man fick dra något innan man regbesiktat. Men är så fallet så är det lugnt ju.

5 198 Inlägg
7 maj 2009
Jag körde 1 år med kroken innan jag besikta,, blir ma nstoppad så vet ju inte dom när man satt dit den.

1 749 Inlägg
7 maj 2009
leksak skrev:
Denna lag tas väl bort här väldigt snart om jag inte är helt ute och cyklar?
Så det kanske ses mellan fingrarna...

Det har jag med läst.
Har mailat sbp och frågat om de vet något??

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
7 maj 2009
man har som sagt 2veckor eller 1månad minns inte exakt för att göra alla former av reggbesiktningar
så man kan alltid skylla på att man just monterat draget
och "test" kör draget hehe

Kör fort så hinner inget hända...

R1 driver!
5 128 Inlägg
7 maj 2009
Har med pratat med en kille här på G.org som jobbar på SBP, och han bekräftade ryktet om att man inte behöver regbes. när man monterat eller demonterat en dragkrok! smile

356 Inlägg
7 maj 2009
_DamnIt skrev:
Har med pratat med en kille här på G.org som jobbar på SBP, och han bekräftade ryktet om att man inte behöver regbes. när man monterat eller demonterat en dragkrok! smile

Jaså?

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
7 maj 2009
_DamnIt skrev:

nja..man måste reggbes men man behöver inte göra det direkt utan har 2veckor på sig eller liknande

Kör fort så hinner inget hända...

7 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
gamlingen skrev:
Jag körde 1 år med kroken innan jag besikta,, blir ma nstoppad så vet ju inte dom när man satt dit den.

Frågan är ju om man får dra ett släp när man inte har regbesiktat? Även om det är inom 2veckor.

362 Inlägg
7 maj 2009
tror inte du får det egentligen, ja menar besikningen gör du ju bara för att få det godkänt och bekräftat att det är korrekt monterat och säkert osv. det är ju en säkerhet både för dig själv och för andra.
om man sen skyller på att man provkör när man är 15mil hemifrån är det väl kanske tveksamt om polisen godkänner  det. men sen tror jag inte dom tänker på att bilen inte är reggad med drag heller iofs.. kollar nog bara så ljusen funkar och att kärran är som den ska också
Senast redigerat av amazon_jonsson (7 maj 2009)

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

1 675 Inlägg
7 maj 2009
_DamnIt skrev:

Det stämmer nog inte. Fick reg. bes min 240 när jag tog bort draget i måndags 380 kr gick det på. Så den "killen" sover nog mest på jobbet roll

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

1 675 Inlägg
7 maj 2009
Growe skrev:
_DamnIt skrev:

nja..man måste reggbes men man behöver inte göra det direkt utan har 2veckor på sig eller liknande

2 veckor är det.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

when ever - were ever
513 Inlägg
7 maj 2009
Problemet ligger kanske i om det händer något.

Du får troligtvis inte en krona av försäkringsbolaget + en fet böteslapp av polisen.

Mästare
2 947 Inlägg
7 maj 2009
mickefixare skrev:

Du får troligtvis inte en krona av försäkringsbolaget
+ en fet böteslapp av polisen.

Brukar man få det?

roll tongue

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
7 maj 2009
KimVsWorld skrev:
mickefixare skrev:

Du får troligtvis inte en krona av försäkringsbolaget
+ en fet böteslapp av polisen.

Brukar man få det?

roll tongue

Hehe, inte ofta tongue wink roll

/påsen

PÅSEN RACING

Sök