2876
Sök

Avmontering av lister V40

222 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
Halloj!

Jag undrar hur man får bort listerna runt om på en V40 Fas 1 utan att förstöra fästena på dessa.
Vore tacksam om man kunde få lite hjälp för ja är ny på detta forum, smile

Mvh
Senast redigerat av speeDs_ (7 maj 2009)

Egen företagare
864 Inlägg
7 maj 2009
Sitter det med klipps överhuvet taget? sitter väll med dubbelhäftande tape, gör iaf på v/s 70.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

SKÅNING
1 215 Inlägg
7 maj 2009
de på dörrana är limmade så det är inga fästen man kan sabba, de listerna i stötfångarna får någon annan svara på för det vet jag ej

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

222 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
snurbo_diesel skrev:
Sitter det med klipps överhuvet taget? sitter väll med dubbelhäftande tape, gör iaf på v/s 70.

Jag har ingen aning, har inte vågat rycka i dom än.

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
7 maj 2009
De på dörrarna sitter med tejp på fas 1 och clips på fas 2

222 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
Tack, någon som vet någon om dom andra?

2 638 Inlägg
7 maj 2009
MrErlandsson skrev:
De på dörrarna sitter med tejp på fas 1 och clips på fas 2

Stämmer bra det.

Dock har jag hört många exempel på folk som ska ta bort sina lister på sina fas 1:or och någon dörr är utbytt av någon anledning mot en fas 2. Då är det mindre kul eftersom det blir hål i en dörr tongue

De på stötfångarna lär ju sitta med clips, skaffa en hayens gör det själv handbok. Står mycket vettigt i den, en bra investering. (Kan försöka kolla upp det tills imorrn i min egen hayensbok om jag kommer ihåg tongue )
Senast redigerat av Aker_s40 (7 maj 2009)

222 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
Det vore jätte snällt om du ville göra de! så ja slipper dra sönder något i onödan smile

3 Inlägg
8 maj 2009
det ska inte vara några problem med listerna bara värma med värmepistol försiktigt, det är olika lister på¨fas1 och fas2 så du märker om nån tidigare ägare bytt dörr

222 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
Dörrarna vet ja nu tack tack! men allt annat då?smile

2 638 Inlägg
8 maj 2009
speeDs_ skrev:

Tyvärr stod det bara hur man plockar bort hela stötfångarna, inte bara listerna. Eller så hittade jag det inte helt enkelt i boken. Hoppas att du får svar på din fråga ändå. Jag försökte iallafall smile

222 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Aker_s40 skrev:
speeDs_ skrev:

Tyvärr stod det bara hur man plockar bort hela stötfångarna, inte bara listerna. Eller så hittade jag det inte helt enkelt i boken. Hoppas att du får svar på din fråga ändå. Jag försökte iallafall smile

Okej, men tack ailf smile

1 634 Inlägg
9 maj 2009
Vad jag har uppfattat är att det kan skilja oavsett fas 1 eller 2. Dvs att dörrlisterna på en fas1 kan sitta med vilket som. Ett enkelt sätt att kolla om det sitter med clips är iaf att plocka ner dörrpanelen på insidan och titta på insidan av dörren. Sitter de med clips så syns ju det. Mina satt iaf INTE med clips (fas 1).
Personligen tycker jag det är snyggare utan listerna, nackdelen är ju om lacken ser ut som skit under listerna, då får man väl lacka dom och slänga på dom igen. Sedan ska det ju passa med fronten och baken om man kör utan listerna. orginalfronten har ju tex en list runt om och då passar det ju inte lika bra att va utan lister på dörrarna. Smaksak.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök