TurbOla skrev:
Eller så gör man som med bromsarna.
En trycker ner kopplingspedalen fullt, och den andra lossar luftnippeln till slavcylindern.
Släpp ut luften, dra åt, och släpp upp kopplingen.
Upprepa.
Se till att bromsvätskebehållaren hela tiden är full.
Vi luftade kopplingen på ett par minuter.
Annars kan man alltid köra lite överladdning på bromsvätskebehållaren.
3-4bar, no problemas.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/81566/554734_1fhmvk.jpgFörresten, angående kopplingen... Sachs 707an är väldigt tungtrampad!
Sam's Bilmode säljer en förstärkt koppling som är mer tungtrampad än en R-koppling, men mjukare än en Sachs 707a.
Ska klara 350-400hk.
Jag köpte min begagnad, gått 5-6000 mil, och lamellen såg bättre ut än på min original, 300mil gamla koppling.
Och nej, jag har inte legat och slirat eller gjort massa snabbstarter...