3414
Sök

Problem med laddtryck

20 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
Tjenare, har en Audi S4 -92 2,2t som har sin egna tendens att skjuta tryckslangen.
Den laddar 1.3bar har hållt det till den gyllene dagen då tryckslangen sköts för första gången som en champangekork mot chassiet.
Det börjar med att det går svinbra då jag satt slangen på plats men efter tja... 2dagar eller så eller hård körning så börjar bilen bluddra vid full gas (antagligen tjuvluft).
Trycker man då på mer och ignorerar bluddrandet flyger tryckslangen all världens väg.
Är då felet enbart tryckslangen som måste rengöras samt fästas bättre eller är det något annat som kan bero på att den gör såhär?
Alla andra slangar sitter som dom ska och bilen är chippad (om det nu skulle göra någon betydelse) men vill helst få ett svar som inte involverar att ta bort chippet.

Tack på förhand /Philip

77 Inlägg
8 maj 2009
har du bytt intercooler på den ? har för mig att det är plast intercooler på s2 och s4 . den är det ju inte så optimalt flöde i kanske, byt den mot en aluminium, annars går det väl att byta tryckslangen mot ett järnrör och svetsa en glidkant på det.

man lever bara en gång,så se till att ha så kul som möjligt!

20 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
intercoolern är ej bytt. men det där med järnrör hade varit ett alternativ.
Tänkte mest på om det kan vara något annat som kan orsaka detta. Tack för tipset smile

1 253 Inlägg
9 maj 2009
Din dump som kanske inte vill vara med och/eller någon vakuumslang som pyser skulle jag vilja säga
Senast redigerat av opeldrifter (9 maj 2009)

Lev livet nu innan det är för sent

Sök