3040
Sök

Nivomatic, säljer någon svensk butik dem?

8 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Jag har letat och letat efter nivåreglering till min V70 -02. Men jag hittar ingen svensk butik (helst på webben då jag bor på landet), som säljer Nivomatic. Volvoverkstaden vill ha 10 500 kr installerade och klara, men jag misstänker att de går att hitta för halva den pengen om man är beredd att montera de dit själva.

Någon som kan upplysa mig om en svensk butik som har dessa (på lager, det är lite bråttom då jag ska iväg på husvagnssemester om knappt två veckor)?

Supraman
2 300 Inlägg
9 maj 2009
testa stötdämparverkstan i sthlm.
Dom bör ha grejer hemma

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

865 Inlägg
9 maj 2009
SACHS har Nivomat

8 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
Tack för svar! Såg att Samstefansson säljer en hjälpfjädersats för 1800 kr. Det lockar onekligen då den är väsentligen billigare än nivåreglering. Är det någon som har erfaenhet av denna hjälpfjädersats på en Volvo V70 (jag ska dra husvagn):

http://www.samsteffansson.se/products/i … ge=sv#1006

(Bläddra ner till "FJÄDER för tung last, husvagnsdragning etc " där finns varan "95087280  Hjälpfjädersats bak, +50%." Är det någon som har erfarenhet av denna så lyssnar jag gärna! Blir bilen tokstyv när du kör den olastad?

8 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
Och angående Nivomat, verkar som att det inte går att installera själv, då det står på alla att de inte passar till V70 som inte har nivåreglering fabriksmonterat. Alltså måste jag åka till Volvo och låta dem installera den för dyra pengar (10 500 kr). Därför tyckte jag att hjälpfjäderstatsen såg intressant ut, men hur är den i jämförelse med nivåreglering?

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
10 maj 2009
Horatio skrev:
Och angående Nivomat, verkar som att det inte går att installera själv, då det står på alla att de inte passar till V70 som inte har nivåreglering fabriksmonterat. Alltså måste jag åka till Volvo och låta dem installera den för dyra pengar (10 500 kr). Därför tyckte jag att hjälpfjäderstatsen såg intressant ut, men hur är den i jämförelse med nivåreglering?

nivomat dämparna har inget annat instalerat än en vanlig stötdämpare som är självreglerande och sen 2fjädrar som är klenare än orginal utan nivomat

möjligen något simpel fäste som skiljer

dra iväg ett pm till mig i kväll så kan jag försöka kolla
vad som skiljer mellan nivomaten och vanliga

men på 940 850 x70old
är det bara fjädrarna och dämparen som skiljer

Kör fort så hinner inget hända...

Sök