3740
Sök

Går bilen Igenom Besiktningen?

251 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Hejsan har nyligen fått hem mitt kjolpaket som är på lackering nu.. och då undrar jag går bilen igenom med kjolpaket? eller blir det 2a pga ändring av kaross? för bilen ska besiktas om 2 veckor Mvh

SNABBA SVAR TACK!!

dARKiE
5 031 Inlägg
11 maj 2009
Din bil är ju av typen helbilsgodkänd.
Så om dem vill kan dem säkert gnälla på det.

Men jag har då aldrig hört någon som inte gått igenom pga kjolpaket...

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

12 086 Inlägg
11 maj 2009
Jag tror att enligt lagen får du inte ändra karossen, med tanke på att din bil är helfordonsgodkänd.
Men många gör de så de är väl lite 50/50 i ditt fall.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
11 maj 2009
borde inte vara något problem!smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
11 maj 2009
Så länge du tar dig in och ut ur hallen utan att det skrapar i trösklar, lyften osv så ska det nog gå bra...
Sen måste det ju naturligtvis sitta fast vettigt och inte ha vassa kanter osv...

Lyckas du övertyga besiktningsmannen om han anmärker att det är "tillval" från fabrik vet du att du har gjort ett bra jobb med monteringen smile

251 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
bumpe skrev:
Så länge du tar dig in och ut ur hallen utan att det skrapar i trösklar, lyften osv så ska det nog gå bra...
Sen måste det ju naturligtvis sitta fast vettigt och inte ha vassa kanter osv...

Lyckas du övertyga besiktningsmannen om han anmärker att det är "tillval" från fabrik vet du att du har gjort ett bra jobb med monteringen smile

haha okeej låter bra.. ska inte sänka den från efter besikning så den inte river halva bp:P

67 Inlägg
11 maj 2009
jag var på besiktningen och praktiserade och frågade allt jag kunde. vad jag fick fram av dom gubbarna var att man får sänka och ha en massa spoilerkitt bara inte körbarheten påverkas. Stora vingar och sånt får inte hänga ut eller vara en fara för allmänheten i teorin finns det säkert en massa lagar som förbjuder allt möjligt men sålänge du inte har allt för extrema grejer så ska de inte vara nåt problem. Men man kan ju alltid ha oturen att springa på en riktig sur gubbe

251 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
nilsson_racing skrev:
jag var på besiktningen och praktiserade och frågade allt jag kunde. vad jag fick fram av dom gubbarna var att man får sänka och ha en massa spoilerkitt bara inte körbarheten påverkas. Stora vingar och sånt får inte hänga ut eller vara en fara för allmänheten i teorin finns det säkert en massa lagar som förbjuder allt möjligt men sålänge du inte har allt för extrema grejer så ska de inte vara nåt problem. Men man kan ju alltid ha oturen att springa på en riktig sur gubbe

tack för d inlägget det har jag väntat på:P nu kan ja andas igen

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 maj 2009
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

prioriterar man snabba svar så är det viktigt att skriva en tydlig rubrik, även placera sin tråd under rätt forumsdel

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök