2948
Sök

Mds ljuger????

547 Inlägg
19 maj 2009
evilaudio skrev:
Sandvik skrev:
Öhm.. Steget är avsäkrat till 25A, teoretisk maxeffekt blir väll 360W vid 14,4V då?

vart hittar du bilden på säkringen???

Finns manual att ladda ner bland Downloads på deras hemsida.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
19 maj 2009
Förstår inte att folk blir förvånade...

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

2 914 Inlägg
20 maj 2009
ExtraKim skrev:
Förstår inte att folk blir förvånade...

haha sant lol men samtidigt är det lite jävligt... är det bara som jag har för mig eller är det så att MDS har blivit duktigare på att säga rätt watt...

1 338 Inlägg
20 maj 2009
Detta är tillverkarens specar i USA.

http://www.soundstormlab.com/main/646

1200W Mono-Block Amplifier, High/Low X-over, With Remote Subwoofer Level Control

·          2 Ohm Stable Mono-Block

·          Variable low pass crossover: 40-150Hz

·          Fixed high pass crossover (200Hz)

·          Variable 0 to +18dB Bass Boost

·          Variable input gain control

·          Power and protection LED indicators

·          Thermal, overload and speaker short protection

·          Line and speaker level inputs

·          Chrome plated RCA connectors and screw terminals

·          Remote subwoofer level control

·          Frequency response: 9Hz - 50kHz (+/- 3dB)

Max power 2 ohm

1200W X 1

RMS power 4 ohm

500W X 1

Signal-to-noise ratio

103dB

THD at RMS output

0.01%

Damping factor

125+

Dimensions

(10” W x 2-7/16” H x 9-1/8” L)

www.mds.se

Mvh// Michel
Senast redigerat av mYGeL (20 maj 2009)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
20 maj 2009
Ja men GRATTIS mygel...
Kolla inlägg 11 är du snäll.... roll

Du vart lite sent ute wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 338 Inlägg
20 maj 2009
Lonefox skrev:
Ja men GRATTIS mygel...

Hehe Oj då tongue

ibland har man för bråttom hehe men förtydligade det isåfall bara cool

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
20 maj 2009
mYGeL skrev:
Lonefox skrev:
Ja men GRATTIS mygel...

Hehe Oj då tongue

ibland har man för bråttom hehe men förtydligade det isåfall bara cool

big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Egen företagare
864 Inlägg
20 maj 2009
Det är inte bara MDS som ljuger, jag skulle köpa ett slutsteg på BRL, ett pioneer som skulle lämna 4000wrms i 1ohm enligt deras hemsida, jag åkte till brl och prata med dom där och de sa att det lämnade ut såpass mycke, så jag skulle komma tillbaka dagen efter och beställa det då de hade mycket att göra just då.
åkte hem och kollade runt lite om detta steg, på pioneers hemsida så skulle detta steg bara lämna 2000wrms i 1ohm.
Tycker det är dålig stil av dom att säga rakt ut att det ger ut mycke mer än vad det gör.
Men men skit samma nu, köpte aldrig det steget ändå.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

667 Inlägg
20 maj 2009
men nu vill jag bara lämna en liten åsikt! jag tycker det är dåligt av alla att snacka skit om mds kvitter vart man vänder sig här på forumet så är det alltid någe skir om mds.. har haft 2basar där ifrån och dem basade bra så bra att jag ångrar att jag gjorde mig av med dem:/! men en sak jag märkt är att dem är dyra på bilstereo apparaterna gick in på prisjakt och jämförde priserna skiljer 1000kr på samma stereo från ljudia till mds! så med priser ligger mds ganska högt:/ men dem har nog inga sämre saker än andra företag som säljer basar!

2 914 Inlägg
20 maj 2009
volvo_245_racing skrev:
men nu vill jag bara lämna en liten åsikt! jag tycker det är dåligt av alla att snacka skit om mds kvitter vart man vänder sig här på forumet så är det alltid någe skir om mds.. har haft 2basar där ifrån och dem basade bra så bra att jag ångrar att jag gjorde mig av med dem:/! men en sak jag märkt är att dem är dyra på bilstereo apparaterna gick in på prisjakt och jämförde priserna skiljer 1000kr på samma stereo från ljudia till mds! så med priser ligger mds ganska högt:/ men dem har nog inga sämre saker än andra företag som säljer basar!

nu säger jag inte emot dig alls men hur många basar i samma prisklass har du gämfört livslängt, tryck, hur "musikalisk" den är osv osv osv. jag har inte gämfört nån alls utan jag vill veta av dig smile

t.ex. om jag gämför jbl gto 1214 i egenbyggd låda plus usblaster kz-212 800W (tror jag den heter)
så priset vinner usblaster, lådan, hur stadig den är går ju som inte gämföra men om det gick skulle jbl gto vinna (blev inte positivt överraskad över usblasterlådan) (tänkte JBL byggde ju jag, den gills inte). sen musikalisk vinner JBL då den låter inte florp i högre frekvenser och snärten finns mer i JBL lådan, trycket är mycket mycket jämt (slutet bägge 2) tror fan JBL vinner den kampen men det är inte med mycket (vinner på att den känns mer aggresiv, sticker som till i örat när den basen slår). och livslängden... hmm tror att JBL tar hem segern där med (är inte säker då jag inte knäckt nån av dom)... dvs jag tkr att det var en investering i JBL. men då anser jag inte att det går gämföra då jbl kosta sammanlagt säkert 3000:- (2400 kosta bara basarna och materialet att bygga låda är inte for free) och usblaster kosta 1700 på totalljud.
testade i samma bil. samma steg osv. prövade lyssna över 4h på usblasterlådan och jbl har jag lyssnat säkert 12h

Egen företagare
864 Inlägg
20 maj 2009
Swedenrockers skrev:
Vad var det för Pioneersteg?
snurbo_diesel skrev:
Det är inte bara MDS som ljuger, jag skulle köpa ett slutsteg på BRL, ett pioneer som skulle lämna 4000wrms i 1ohm enligt deras hemsida, jag åkte till brl och prata med dom där och de sa att det lämnade ut såpass mycke, så jag skulle komma tillbaka dagen efter och beställa det då de hade mycket att göra just då.
åkte hem och kollade runt lite om detta steg, på pioneers hemsida så skulle detta steg bara lämna 2000wrms i 1ohm.
Tycker det är dålig stil av dom att säga rakt ut att det ger ut mycke mer än vad det gör.
Men men skit samma nu, köpte aldrig det steget ändå.

Det steget heter Pioneer PRSD2000SPL
Det är det enda mono blocket som de har på sidan av pioneer.

Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Egen företagare
864 Inlägg
20 maj 2009
tvivlar på felskrivning också, jag var inne hos brl och pratade med dom, jag fråga, ger verkligen det där steget ut 4000rms i 1ohm?
Han sa. ja det gör det, kom imöra så beställer vi om du ksa ha ett sånt, har mycke att göra nu.
jag sa. okey kommer imöra.
Det var du jag kollade upp detta.

Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

21 761 Inlägg
20 maj 2009
Med tanke på att det även står 2000 W i RMS-effekt i manualen till steget så är det ju knappast Pioneer som har skrivit fel. BRL är ute och cyklar, väldigt långt dessutom. smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 maj 2009
Tyvärr så är det ju inte den enda grejen som BRL "ljuger" om, tex så kallar dom JBL lådan GT5-2402BR för "bandpass". Väldigt konstig bandpasslåda tycker jag, ser mer ut som en vanlig basreflex...

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

21 761 Inlägg
20 maj 2009
Kollar man runt på olika bilstereohemsidor på nätet så finns det ofta ett eller annat fel, kan tex vara felaktiga effektuppgifter och högtalarparametrar.

1 785 Inlägg
20 maj 2009
valstadkillen skrev:
http://www.mds.se/?artnr=SSL1200M
http://www.onlinecarstereo.com/CarAudio … ctID=21011

på mds sida så står det att den ger ut 500wrms i 4ohm men på den andra steget att den ger ut 200wrms i 4 ohm:S

Samtliga här säger att du hänger ut MDS men såvitt jag kan se ställer du frågan om de ljuger. Det enda sättet att få svar på det är att se om de rättar till felet eller låter det stå kvar trots påpekandet. Rättar de inte till felet får du svaret på din fråga.

Bilstereo jättarna är få och de mindre företagen många. Glöm inte bort att det finns fler än 3 ställen i landet att handla bilstereo prylar på.
Senast redigerat av dbjanoz (20 maj 2009)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 338 Inlägg
21 maj 2009
dbjanoz skrev:
valstadkillen skrev:
http://www.mds.se/?artnr=SSL1200M
http://www.onlinecarstereo.com/CarAudio … ctID=21011

på mds sida så står det att den ger ut 500wrms i 4ohm men på den andra steget att den ger ut 200wrms i 4 ohm:S

Samtliga här säger att du hänger ut MDS men såvitt jag kan se ställer du frågan om de ljuger. Det enda sättet att få svar på det är att se om de rättar till felet eller låter det stå kvar trots påpekandet. Rättar de inte till felet får du svaret på din fråga.

Bilstereo jättarna är få och de mindre företagen många. Glöm inte bort att det finns fler än 3 ställen i landet att handla bilstereo prylar på.

Snälla du Läs hela tråden! yikes

Det är redan konstaterat att det inte är lögn. Antingen har  han läst fel eller kollat på fels steg specifikationer.
MDS Uppger bara vad Tillverkaren angett för Specifikationer!

Tycker trådskaparen kan byta rubrik då det är konstaterat att dem inte ljuger om detta steg!yikes

Mvh// Michel

Lonefox skrev:
Kollar man på SoundStorms egna hemsida så anger de 500W RMS 4 ohm...

Max power 2 ohm 1200W X 1
RMS power 4 ohm 500W X 1
Signal-to-noise ratio 103dB
THD at RMS output 0.01%
Damping factor 125+

mYGeL skrev:
Detta är tillverkarens specar i USA.

1200W Mono-Block Amplifier, High/Low X-over, With Remote Subwoofer Level Control

·          2 Ohm Stable Mono-Block

·          Variable low pass crossover: 40-150Hz

·          Fixed high pass crossover (200Hz)

·          Variable 0 to +18dB Bass Boost

·          Variable input gain control

·          Power and protection LED indicators

·          Thermal, overload and speaker short protection

·          Line and speaker level inputs

·          Chrome plated RCA connectors and screw terminals

·          Remote subwoofer level control

·          Frequency response: 9Hz - 50kHz (+/- 3dB)

Max power 2 ohm

1200W X 1

RMS power 4 ohm

500W X 1

Signal-to-noise ratio

103dB

THD at RMS output

0.01%

Damping factor

125+

Dimensions

(10” W x 2-7/16” H x 9-1/8” L)