3380
Sök

Volvo 940 med felkoder

238 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
#1
Har 2 st felkoder på min bil 2-2-4 och 2-3-1 någon som också har haft samma fel och isåfall va var felet tacksam för svar / Hedis

JP Samlare

17 Inlägg
24 maj 2009
#2
2-3-1=Bränsletillförsel för dålig eller för rik vid delbelastning. Symptom: Motorn stannar efter kallstart, hög bränsleförbrukning, dåliga köregenskaper.

2-2-4=Kylvätskans temperatursensorsignal utebliven eller felaktig.

kopierat ifrån http://forum.turboperformanceclub.com/v … c98db03635

Volvoskadad
6 017 Inlägg
24 maj 2009
#3
Fiddo skrev:
2-3-1=Bränsletillförsel för dålig eller för rik vid delbelastning. Symptom: Motorn stannar efter kallstart, hög bränsleförbrukning, dåliga köregenskaper.

2-2-4=Kylvätskans temperatursensorsignal utebliven eller felaktig.

kopierat ifrån http://forum.turboperformanceclub.com/v … c98db03635

Då skulle ju temp givaren till bränslesystemet kunna vara paj.

Jonas

238 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
#4
Fiddo skrev:
2-3-1=Bränsletillförsel för dålig eller för rik vid delbelastning. Symptom: Motorn stannar efter kallstart, hög bränsleförbrukning, dåliga köregenskaper.

2-2-4=Kylvätskans temperatursensorsignal utebliven eller felaktig.

kopierat ifrån http://forum.turboperformanceclub.com/v … c98db03635

Har du någon aning vad de är fel del som behövs bytas ut?

JP Samlare

17 Inlägg
24 maj 2009
#5
SweHedis skrev:
Fiddo skrev:
2-3-1=Bränsletillförsel för dålig eller för rik vid delbelastning. Symptom: Motorn stannar efter kallstart, hög bränsleförbrukning, dåliga köregenskaper.

2-2-4=Kylvätskans temperatursensorsignal utebliven eller felaktig.

kopierat ifrån http://forum.turboperformanceclub.com/v … c98db03635

Har du någon aning vad de är fel del som behövs bytas ut?

nej det kan jag inte säga men det finns säkert ngn här på forumet som har bättre koll på det än jag ....

lycka till! big_smile

948 Inlägg
24 maj 2009
#6
som sagt tempgivaren för sprutet sitter på toppen under insuget ungefär, sitter i en sån snabb clips eller vad man kallar det ungefär sån kontakt som sitter på lmm fast smalare

238 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
#7
TobbeTT skrev:
som sagt tempgivaren för sprutet sitter på toppen under insuget ungefär, sitter i en sån snabb clips eller vad man kallar det ungefär sån kontakt som sitter på lmm fast smalare

har testat de för en liten stund sen blev ingen skillnad

JP Samlare

948 Inlägg
24 maj 2009
#8
och du tog rätt givare? för du har en för tempen för instrumenteringen med

238 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
#9
TobbeTT skrev:
och du tog rätt givare? för du har en för tempen för instrumenteringen med

tog den som sitter närmast torped väggen

JP Samlare

948 Inlägg
24 maj 2009
#10
SweHedis skrev:
TobbeTT skrev:
och du tog rätt givare? för du har en för tempen för instrumenteringen med

tog den som sitter närmast torped väggen

ja då är det rätt. vette fan vad det kan vara nu faktiskt hmm och du fick rätt givare med? insugspackningen nej men då skulle den gå dåligt men det kanske den gör?

238 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
#11
TobbeTT skrev:
SweHedis skrev:
TobbeTT skrev:
och du tog rätt givare? för du har en för tempen för instrumenteringen med

tog den som sitter närmast torped väggen

ja då är det rätt. vette fan vad det kan vara nu faktiskt hmm och du fick rätt givare med? insugspackningen nej men då skulle den gå dåligt men det kanske den gör?

den rycker , hackar på höga varv känns som att de inte får luft eller soppa som den ska

JP Samlare

948 Inlägg
24 maj 2009
#12
testa med startgas runt insuget se om det blir nån skillnad ifall det läcker nånstans

238 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
#13
TobbeTT skrev:
testa med startgas runt insuget se om det blir nån skillnad ifall det läcker nånstans

den packningen är inte gammal så de borde inte vara den men man vet aldrig

JP Samlare


Sök