3391
Sök

Saab Turbo X VS 740 Tic = Vinst för 740in ?

321 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
VictorW skrev:
MrLila skrev:
Growe skrev:

hur många saabar med 300-500hk åker orginallåda ;-)
näe smäck är vad det är  smile

Hej!

Väldigt många skulle jag säga.

Mvh Jonas

Jag gör det, med vissa original ändringar big_smile

Tråkigt att Gävle är så långt bort, annars hade det varit kul att se hur bra denna volvo går roll

// Victor

den går jävligt bra för att ha 200 hk och automat.. smile

huh?
10 427 Inlägg
30 maj 2009
Hade det varit en 'vanlig' 9-3 SS Aero så hade det nog varit ganska jämnt skägg förresten.
Ungefär samma 0-200km/h tid.
Senast redigerat av steifan (30 maj 2009)

193 Inlägg
30 maj 2009
steifan skrev:
Falcy
Det roliga är ju läsningen att det var helt omöjligt att det skulle ha gått osv osv wink

Det blir ju inte roligt eftersom det inte finns någon verklighetsförankring?
Ingen standard 740 har en chans mot en TurboX, inte ens en standard 9-5 rår en 740 på.

Därför tycker jag rubriken är det största felet och kanske också därför så många säger att "det är omöjligt"
För det är omöjligt, med en standard 740 Tic.

Likt en seriöst trimmad Trabant med 400hk mycket väl kan köra ifrån en värsting fast standard Impreza...

Jag förstår fortfarande inte det "märkvärdiga". Men grattis! wink

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.

956 Inlägg
30 maj 2009
Falcy skrev:
frightnight skrev:
Här har ni film bevis era grispittar, jag smiskade helt enkelt upp den där snabeln...
0 - 200 km/h vad får ni tiden till ? snabeln gör det på 31 sec....

http://www.garaget.org/video/qcmjsmo5n86l

Vad sa ni nudå ? be om ursäkt smile

Jag förstår fortfarande inte frågeställningen?

Den TurboX du mötte var en standard bil och ja, du tar den med din trimmade 740, 0-200.
Å andra sidan lär han få stopp på sin Saab ett antal meter före dig...och allt annat som är hästlängder bättre än din 740.

Rubriken säger TurboX v 740 Tic. Rubriken borde vara TurboX v trimmad 740 Tic.

Ska vi "hotta" upp mjukvaran i Saaben och se hur din 740 hänger med? big_smile Tror inte det va...

Får inte glömma att när de svänger så hänger turbo x:en med i svängarna, 740:in går rakt fram.

Medlem 34530
908 Inlägg
30 maj 2009
frightnight skrev:
VictorW skrev:
MrLila skrev:

Hej!

Väldigt många skulle jag säga.

Mvh Jonas

Jag gör det, med vissa original ändringar big_smile

Tråkigt att Gävle är så långt bort, annars hade det varit kul att se hur bra denna volvo går roll

// Victor

den går jävligt bra för att ha 200 hk och automat.. smile

Hur vet du att det är 200hk, på din sida står det 156hk och att du inte vet exakt vad som är gjort med den hmm

ja ja kul att du fick dra en original SAAB, men turbo X är ju inte känd för att vara en raket rakt fram. Testa mot en 9-3 aero eller 9-5 aero original, då dessa inte har någon fyrhjulsdrift som tar kraft, så får vi se hur det går.

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

plattsättare!
804 Inlägg
30 maj 2009
ja drog en ferrari idag fast han svängde av på avfarten smile

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

huh?
10 427 Inlägg
30 maj 2009
Falcy skrev:
steifan skrev:
Falcy
Det roliga är ju läsningen att det var helt omöjligt att det skulle ha gått osv osv wink

Det roligaste med detta är ju att föraren till TurboX:en antagligen trodde att Volvo
skulle bli stenhårt avhängd men så blev inte fallet. Stor prestigeförlust.

Ungefär som denna:
[video]http://www.garaget.org/video/5d6vhfkuahm0[/video]

("ungefär" wink)

2 656 Inlägg
30 maj 2009
Falcy skrev:
steifan skrev:
Falcy

Ingen standard 740 har en chans mot en TurboX, inte ens en standard 9-5 rår en 740 på.

Därför tycker jag rubriken är det största felet och kanske också därför så många säger att "det är omöjligt"
För det är omöjligt, med en standard 740 Tic.

Likt en seriöst trimmad Trabant med 400hk mycket väl kan köra ifrån en värsting fast standard Impreza...

Jag förstår fortfarande inte det "märkvärdiga". Men grattis! wink

nämen försvin från tråden då om du inte tycker de e intresant har man inte bytt en massa i b230in i bottendelen så lär han ju inte ha 280  hk iaf inte som han kör inte en chans

så säg nu volvons 200 hk ( 50 hk e mycke på chip o annan kam på en så gammal bil )

varför hänger inte saaben av han hann har 80 hk mer .. eller de kan inte vara så att den fruktansvärda 4 hjulsdriften tar så myckeeffekt ? kommer inte ihåg men de e väl iaf 15% om inte mer sen har vi vikten på bilen den väger en massa 1800 + iaf 740in 1400

va tror du tror du de e nån jävla racerbil turboxen ? du e ju helt insnöad isåfall

193 Inlägg
30 maj 2009
Ja, det är klart att det är jag som är insnöad...
Tycker bara rubriken är fel och därför blir också diskussionen felaktig.

Varför inte Saaben hängde av han har jag ingen om, kan vara att föraren av den bilen hade större mognad och att man inte kör i 200 på en öppen väg? Men jag kan vara helt insnöad där också.

Varför inte ta den här racerbilen, denna trimmade 740 och gör att riktigt race, på stängd bana?
Lägg sedan upp filmen här och låt mig bli insnöad.

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.

161 Inlägg
30 maj 2009
Fan nice 740. Race för en vecka sen en Ferrari 355 på motorvägenoch vann med min 940gl, kom alla fall fram först dit vi skulle smile. Kanske mer va våghalsiga omkörningar smile

2 656 Inlägg
30 maj 2009
Falcy skrev:
Ja, det är klart att det är jag som är insnöad...
Tycker bara rubriken är fel och därför blir också diskussionen felaktig.

Varför inte Saaben hängde av han har jag ingen om, kan vara att föraren av den bilen hade större mognad och att man inte kör i 200 på en öppen väg? Men jag kan vara helt insnöad där också.

Varför inte ta den här racerbilen, denna trimmade 740 och gör att riktigt race, på stängd bana?
Lägg sedan upp filmen här och låt mig bli insnöad.

de e säkert ingen racer bil och varför saaben inte hängde av han kan jag förklara för dig saaben e SLÖ S L Ö
TYNGD och SNABBAbilar hör INTE ihop så e de oavsett

och var i texten ser du de här racet handla om en körning på en bana ? länka mig de inlägget isof de handlade om ett avfarts race från motorvägen ett race 402 meter möjligen de e mer en liknelse eller hur

bara o erkänna hur fel du har svälj din lilla stolthet du ha kvar o be killen om ursäkt för ditt otrevliga bemötande

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
30 maj 2009
Saaben tävlade ju inte ens skriver du iförsta inlägget, du tyckte säkert bara att körde snabbt o höll sin fart medan du hade tid o köra om honom. Han ville säkert inte ens tävla utan du bar akörde om honom en vanlig om körning. ja har kört om flera mussar o corvetter men det betyder inte att vi tävlade och att ja vann bara för ja körde om honom i kanske 150 km/h.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
30 maj 2009
zijaa skrev:
Saaben tävlade ju inte ens skriver du iförsta inlägget, du tyckte säkert bara att körde snabbt o höll sin fart medan du hade tid o köra om honom. Han ville säkert inte ens tävla utan du bar akörde om honom en vanlig om körning. ja har kört om flera mussar o corvetter men det betyder inte att vi tävlade och att ja vann bara för ja körde om honom i kanske 150 km/h.

Nej för man kan ju aldrig dra en saab....

diskussionen var just den att han ville veta OM han drog den eller INTE, eftersom att han tyckte det kändes som att saaben gasade lite hårt för att bara vara ute o glida...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

321 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
zijaa skrev:

han körde som en dåre...och gasade på upp till 200 km/h, men han var en broms kloss...han låg i ömkörningsfilen fast det inte fanns några andra bilar..varför ? jo för han försökte köra ifrån mig smile men det gick inte som han hade tänkt så han blinkade in..och jag körde sakta förbi han..och då gick det över 200 smile..han fis körde ju inte direkt smile

321 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
och varför jag skapade tråden var för att ja läst om saab turbo x i tidningen 280 hk bla bla...men ja smiskade upp han big_smile..min 740 köpte jag för 17.000...han köpte sin bil för 300.000 big_smile

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
30 maj 2009
frightnight skrev:
och varför jag skapade tråden var för att ja läst om saab turbo x i tidningen 280 hk bla bla...men ja smiskade upp han big_smile..min 740 köpte jag för 17.000...han köpte sin bil för 300.000 big_smile

GRATTIS! big_smile

714 Inlägg
30 maj 2009
Grattis bror big_smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
30 maj 2009
frightnight skrev:
zijaa skrev:

han körde som en dåre...och gasade på upp till 200 km/h, men han var en broms kloss...han låg i ömkörningsfilen fast det inte fanns några andra bilar..varför ? jo för han försökte köra ifrån mig smile men det gick inte som han hade tänkt så han blinkade in..och jag körde sakta förbi han..och då gick det över 200 smile..han fis körde ju inte direkt smile

Om jag ligger i mer än 150 Km/H på motorvägen lägger jag alltid mig i vänsterfilen för ingen annan kör lika fort som jag ändå och gör någon det så hoppar jag över till högerfilen och släpper förbi dom.

Du sa att det var ett "avfarts-race" ?

Det var inte så att han bara drog på och sen skulle han helt enkelt av på just den avfarten ?

Om jag skulle av vid nästa avfart skulle jag inte dra på iaf utan hålla hastigheten och sen släppa av för att inte åka rakt fram vid avfarten tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

956 Inlägg
30 maj 2009
frightnight skrev:

Lite mera prestige och åka turbo x och Saab jämfört med Volvo och 740.
Visar att det finns lite mer o ta av i plånboken.
Senast redigerat av Glader9991 (30 maj 2009)

huh?
10 427 Inlägg
30 maj 2009
Glader9991 skrev:
frightnight skrev:

Lite mera prestige och åka turbo x och Saab jämfört med Volvo och 740.
Visar att det finns lite mer o ta av i plånboken.

Jojo, men underdog wins. Alltid skoj att höra om wink

Mäta plånböcker är ju lite väl metrosexuellt kanske.

Sök