3167
Sök

Saab Turbo X VS 740 Tic = Vinst för 740in ?

★★★★★
455 Inlägg
30 maj 2009
Glader9991 skrev:
frightnight skrev:
och varför jag skapade tråden var för att ja läst om saab turbo x i tidningen 280 hk bla bla...men ja smiskade upp han big_smile..min 740 köpte jag för 17.000...han köpte sin bil för 300.000 big_smile

Lite mera prestige och åka turbo x och Saab jämfört med Volvo och 740.
Visar att det finns lite mer o ta av i plånboken.

och hur i helvete vet du att saab ägaren inte har ett stor fett lån på hela beloppet på saaben???
medans volvo ägaren har cashat bilen rakt av? tror i så fall de e volvo ägaren som har mer pengar över varje månad... bara en teori i så fall e de ju banken som äger saaben lille vän smile

1 570 Inlägg
30 maj 2009
Efter att ha läst den här tråden nu känns det som om en chippad Volvo 740 Turbo är den hetaste och mest provocerande kärra man kan köpa för pengar haha smile Varför måste folk bli sura för någon lyckats skrämma upp en 740 i hissnade farter? smile

740 hatet borde bottna i att det är sossecontainern alla såg när de växte upp, grannarna hade en, föräldrarna kanske hade en, morfar hade en, alla hade den som förstabil, alla hade volvo epatraktorer, alla har hamnat i en kö bakom en gammal 740 etc. Man har skrattat, gråtit, hånglat och spytt i Volvobilar genom åren. Det är en av de vanligaste svenska bilmodellerna genom tiderna. Självklart vill alla vara speciella och köra så ovanliga och häftiga bilar som möjligt och inte kännas vid det gamla, trista och alldagliga från förr. Och framförallt vill man inte ha med bilar att göra som idag kostar småpengar nu när allt handlar om bekräftelse, prestige och att visa upp sin framgång i materiella ting osv osv. Bara en  teori och lite svammel... smile

956 Inlägg
30 maj 2009
steifan skrev:
Jojo, men underdog wins. Alltid skoj att höra om wink

Mäta plånböcker är ju lite väl metrosexuellt kanske.

Menade att köper man en turbo x har man nog pengar att lägga ner i motorn med.

ozzy skrev:
Glader9991 skrev:
frightnight skrev:
och varför jag skapade tråden var för att ja läst om saab turbo x i tidningen 280 hk bla bla...men ja smiskade upp han big_smile..min 740 köpte jag för 17.000...han köpte sin bil för 300.000 big_smile

Lite mera prestige och åka turbo x och Saab jämfört med Volvo och 740.
Visar att det finns lite mer o ta av i plånboken.

och hur i helvete vet du att saab ägaren inte har ett stor fett lån på hela beloppet på saaben???
medans volvo ägaren har cashat bilen rakt av? tror i så fall de e volvo ägaren som har mer pengar över varje månad... bara en teori i så fall e de ju banken som äger saaben lille vän smile

Att låna för att köpa en turbo x skulle inte jag göra. Det kostar lite att äga den, så det är väl en tillräcklig utgift.

1 749 Inlägg
30 maj 2009
Tror inte att det är många som kan köpa en turbo x kontant.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Däckmontör
88 Inlägg
30 maj 2009
Kul med "Underdogs" som vinner. jag kanske skulle göra några trådar om detta med... fast... Njae. det står mellan han och mig på vägen.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
30 maj 2009
skulle vara kul o se volvon mot saaben från start o sen ett race upp till runt 240, o se vem som vinner! smile en annan sak, jag undrar hur de kommer sig att volvo xc70 är stört seg? den har ju endå en större motor än ex min 9000 utan turbo, såg nämligen ett klipp med en sådan, här på gorg, som drog full gas upp till 100 men endå går min fortare o få upp i de hastigheter än den, varför? :S min är ju seg utan turbo, hur går de då? då volvon har en turbo??
Senast redigerat av Funkiee (30 maj 2009)

2 982 Inlägg
30 maj 2009
henrikh skrev:
Efter att ha läst den här tråden nu känns det som om en chippad Volvo 740 Turbo är den hetaste och mest provocerande kärra man kan köpa för pengar haha smile Varför måste folk bli sura för någon lyckats skrämma upp en 740 i hissnade farter? smile

740 hatet borde bottna i att det är sossecontainern alla såg när de växte upp, grannarna hade en, föräldrarna kanske hade en, morfar hade en, alla hade den som förstabil, alla hade volvo epatraktorer, alla har hamnat i en kö bakom en gammal 740 etc. Man har skrattat, gråtit, hånglat och spytt i Volvobilar genom åren. Det är en av de vanligaste svenska bilmodellerna genom tiderna. Självklart vill alla vara speciella och köra så ovanliga och häftiga bilar som möjligt och inte kännas vid det gamla, trista och alldagliga från förr. Och framförallt vill man inte ha med bilar att göra som idag kostar småpengar nu när allt handlar om bekräftelse, prestige och att visa upp sin framgång i materiella ting osv osv. Bara en  teori och lite svammel... smile

du glömde knulla tongue

2 982 Inlägg
30 maj 2009
Funkiee skrev:
skulle vara kul o se volvon mot saaben från start o sen ett race upp till runt 240, o se vem som vinner! smile en annan sak, jag undrar hur de kommer sig att volvo xc70 är stört seg? den har ju endå en större motor än ex min 9000 utan turbo, såg nämligen ett klipp med en sådan, här på gorg, som drog full gas upp till 100 men endå går min fortare o få upp i de hastigheter än den, varför? :S min är ju seg utan turbo, hur går de då? då volvon har en turbo??

du har inte funderat på att bilar väger olika?

volvo s80 väger MINDRE än V70 men mer än s60 och S40....
en xc70 med lite tuffare hjulupphängning väger "förmodligen" mer.

samt att 2,5T/2,4T motorerna påå volvo har INTE mycket att komma med.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
30 maj 2009
men så otroligt mycket kan väl inte en xc70 väga så att den blir segare än en saab 9000 2.0 utan turbo 0-100? motorn är en 2.5T i volvon, så de borde ju vara mer tryck i den än saaben ifråga... eller?

1 418 Inlägg
30 maj 2009
xc70 kan ju inte heller vara direkt aerodynamisk...

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

1 570 Inlägg
30 maj 2009
Residence skrev:
henrikh skrev:

du glömde knulla tongue

Ok då, hångel = samlag smile Jag menade det.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 maj 2009
henrikh skrev:

740 hatet ligger i att de flesta ägarna tror (och hävdar envist) att det är det största som har hänt persontransporten sedan förbränningsmotorn uppfanns.

Face it, den må ha sina fördelar men dessa kommer med en del stora nackdelar. Som på de flesta bilar...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 maj 2009
steifan skrev:
Och med Rquireds slutord så borde denna tråden låsas för att behålla lugnet wink

Annars tar det hus i Helvete, oobs roll

671 Inlägg
30 maj 2009
Ha ha

Jag skrev tidigare att jag dragit en Carresa S, WRXSti JRM vässad och en Yamaha R1
Det med min påställda 940 turbo...
Det var på kurvig väg med långa halvsnabba böjar 140-200kmh inte så långa rakor...

Men just ja....det går inte jag ljuger eller snackar i nattmössan...
Jo just det jag åkte ifrån en M3E46 på E18 då det började bli lite G-krafter i böjarna efter 200...

Ha ha
Fan era kukar blir så små när ni blir ifrånåkta av gamla Volvos...... big_smile
Det är inte bara o ta och köpa en vass bil man ska kunna köra också....

1 570 Inlägg
30 maj 2009
Funkiee skrev:
men så otroligt mycket kan väl inte en xc70 väga så att den blir segare än en saab 9000 2.0 utan turbo 0-100? motorn är en 2.5T i volvon, så de borde ju vara mer tryck i den än saaben ifråga... eller?

Det finns väl 3 upplagor av XC70, vilken årsmodell tänker du på? Den senaste är iaf väldigt tung. 1,8ton tjänstevikt.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 maj 2009
endorfinslaven skrev:
Ha ha

Jag skrev tidigare att jag dragit en Carresa S, WRXSti JRM vässad och en Yamaha R1
Det med min påställda 940 turbo...
Det var på kurvig väg med långa halvsnabba böjar 140-200kmh inte så långa rakor...

Men just ja....det går inte jag ljuger eller snackar i nattmössan...
Jo just det jag åkte ifrån en M3E46 på E18 då det började bli lite G-krafter i böjarna efter 200...

Ha ha
Fan era kukar blir så små när ni blir ifrånåkta av gamla Volvos...... big_smile
Det är inte bara o ta och köpa en vass bil man ska kunna köra också....

Som sagt... Tog du åt dit?

En Lada Niva skulle dra en Carrera S med rätt förare bakom ratten, och fel bakom spakarna på 911n förstås...
Senast redigerat av Rquired (30 maj 2009)

Avstängd
962 Inlägg
30 maj 2009
frightnight skrev:

Ja, allt med en bil handlar om 0-200km/h.

Dessutom så kostade Turbo X över 400,000 ny...

Jag vet en som har en WRX STi som gör 0-200km/h på 8-9sek, så din 740 är värdelös ändå.

Föresten, du verkar extremt efterbliven.

Du har tilldelats en varning på grund av dina inlägg i denna tråd. / Mod
Senast redigerat av prodrive (30 maj 2009)

1 570 Inlägg
30 maj 2009
prodrive skrev:
frightnight skrev:

Jag vet en som har en WRX STi som gör 0-200km/h på 8-9sek, så din 740 är värdelös ändå.

Måste du blanda in kinesbilar nu när vi pratar Volvo VS SAAB? USA har rymdraketer som går i  27,870 km/h så då är dina Subrraahruhus också dåliga.

Avstängd
962 Inlägg
30 maj 2009
henrikh skrev:
prodrive skrev:
frightnight skrev:

Måste du blanda in kinesbilar nu när vi pratar Volvo VS SAAB? USA har rymdraketer som går i  27,870 km/h så då är dina Subrraahruhus också dåliga.

Nej, men hans jämförelser var ju precis lika meningslösa.. Om man har lite vett i skallen skulle man förstått att jag tycker TS är en stor idiot och att hela mitt inlägg var en undermedveten idiotförklaring, förutom det sista då för där skrev jag det rakt ut...
Senast redigerat av prodrive (30 maj 2009)

Sök