och varför jag skapade tråden var för att ja läst om saab turbo x i tidningen 280 hk bla bla...men ja smiskade upp han ..min 740 köpte jag för 17.000...han köpte sin bil för 300.000
Lite mera prestige och åka turbo x och Saab jämfört med Volvo och 740. Visar att det finns lite mer o ta av i plånboken.
och hur i helvete vet du att saab ägaren inte har ett stor fett lån på hela beloppet på saaben??? medans volvo ägaren har cashat bilen rakt av? tror i så fall de e volvo ägaren som har mer pengar över varje månad... bara en teori i så fall e de ju banken som äger saaben lille vän
Efter att ha läst den här tråden nu känns det som om en chippad Volvo 740 Turbo är den hetaste och mest provocerande kärra man kan köpa för pengar haha Varför måste folk bli sura för någon lyckats skrämma upp en 740 i hissnade farter?
740 hatet borde bottna i att det är sossecontainern alla såg när de växte upp, grannarna hade en, föräldrarna kanske hade en, morfar hade en, alla hade den som förstabil, alla hade volvo epatraktorer, alla har hamnat i en kö bakom en gammal 740 etc. Man har skrattat, gråtit, hånglat och spytt i Volvobilar genom åren. Det är en av de vanligaste svenska bilmodellerna genom tiderna. Självklart vill alla vara speciella och köra så ovanliga och häftiga bilar som möjligt och inte kännas vid det gamla, trista och alldagliga från förr. Och framförallt vill man inte ha med bilar att göra som idag kostar småpengar nu när allt handlar om bekräftelse, prestige och att visa upp sin framgång i materiella ting osv osv. Bara en teori och lite svammel...
Mäta plånböcker är ju lite väl metrosexuellt kanske.
Menade att köper man en turbo x har man nog pengar att lägga ner i motorn med.
ozzy skrev:
Glader9991 skrev:
frightnight skrev:
och varför jag skapade tråden var för att ja läst om saab turbo x i tidningen 280 hk bla bla...men ja smiskade upp han ..min 740 köpte jag för 17.000...han köpte sin bil för 300.000
Lite mera prestige och åka turbo x och Saab jämfört med Volvo och 740. Visar att det finns lite mer o ta av i plånboken.
och hur i helvete vet du att saab ägaren inte har ett stor fett lån på hela beloppet på saaben??? medans volvo ägaren har cashat bilen rakt av? tror i så fall de e volvo ägaren som har mer pengar över varje månad... bara en teori i så fall e de ju banken som äger saaben lille vän
Att låna för att köpa en turbo x skulle inte jag göra. Det kostar lite att äga den, så det är väl en tillräcklig utgift.
skulle vara kul o se volvon mot saaben från start o sen ett race upp till runt 240, o se vem som vinner! en annan sak, jag undrar hur de kommer sig att volvo xc70 är stört seg? den har ju endå en större motor än ex min 9000 utan turbo, såg nämligen ett klipp med en sådan, här på gorg, som drog full gas upp till 100 men endå går min fortare o få upp i de hastigheter än den, varför? :S min är ju seg utan turbo, hur går de då? då volvon har en turbo??
Efter att ha läst den här tråden nu känns det som om en chippad Volvo 740 Turbo är den hetaste och mest provocerande kärra man kan köpa för pengar haha Varför måste folk bli sura för någon lyckats skrämma upp en 740 i hissnade farter?
740 hatet borde bottna i att det är sossecontainern alla såg när de växte upp, grannarna hade en, föräldrarna kanske hade en, morfar hade en, alla hade den som förstabil, alla hade volvo epatraktorer, alla har hamnat i en kö bakom en gammal 740 etc. Man har skrattat, gråtit, hånglat och spytt i Volvobilar genom åren. Det är en av de vanligaste svenska bilmodellerna genom tiderna. Självklart vill alla vara speciella och köra så ovanliga och häftiga bilar som möjligt och inte kännas vid det gamla, trista och alldagliga från förr. Och framförallt vill man inte ha med bilar att göra som idag kostar småpengar nu när allt handlar om bekräftelse, prestige och att visa upp sin framgång i materiella ting osv osv. Bara en teori och lite svammel...
skulle vara kul o se volvon mot saaben från start o sen ett race upp till runt 240, o se vem som vinner! en annan sak, jag undrar hur de kommer sig att volvo xc70 är stört seg? den har ju endå en större motor än ex min 9000 utan turbo, såg nämligen ett klipp med en sådan, här på gorg, som drog full gas upp till 100 men endå går min fortare o få upp i de hastigheter än den, varför? :S min är ju seg utan turbo, hur går de då? då volvon har en turbo??
du har inte funderat på att bilar väger olika?
volvo s80 väger MINDRE än V70 men mer än s60 och S40.... en xc70 med lite tuffare hjulupphängning väger "förmodligen" mer.
samt att 2,5T/2,4T motorerna påå volvo har INTE mycket att komma med.
men så otroligt mycket kan väl inte en xc70 väga så att den blir segare än en saab 9000 2.0 utan turbo 0-100? motorn är en 2.5T i volvon, så de borde ju vara mer tryck i den än saaben ifråga... eller?
Efter att ha läst den här tråden nu känns det som om en chippad Volvo 740 Turbo är den hetaste och mest provocerande kärra man kan köpa för pengar haha Varför måste folk bli sura för någon lyckats skrämma upp en 740 i hissnade farter?
740 hatet borde bottna i att det är sossecontainern alla såg när de växte upp, grannarna hade en, föräldrarna kanske hade en, morfar hade en, alla hade den som förstabil, alla hade volvo epatraktorer, alla har hamnat i en kö bakom en gammal 740 etc. Man har skrattat, gråtit, hånglat och spytt i Volvobilar genom åren. Det är en av de vanligaste svenska bilmodellerna genom tiderna. Självklart vill alla vara speciella och köra så ovanliga och häftiga bilar som möjligt och inte kännas vid det gamla, trista och alldagliga från förr. Och framförallt vill man inte ha med bilar att göra som idag kostar småpengar nu när allt handlar om bekräftelse, prestige och att visa upp sin framgång i materiella ting osv osv. Bara en teori och lite svammel...
740 hatet borde bottna i att det är sossecontainern alla såg när de växte upp, grannarna hade en, föräldrarna kanske hade en, morfar hade en, alla hade den som förstabil, alla hade volvo epatraktorer, alla har hamnat i en kö bakom en gammal 740 etc. Man har skrattat, gråtit, hånglat och spytt i Volvobilar genom åren. Det är en av de vanligaste svenska bilmodellerna genom tiderna. Självklart vill alla vara speciella och köra så ovanliga och häftiga bilar som möjligt och inte kännas vid det gamla, trista och alldagliga från förr. Och framförallt vill man inte ha med bilar att göra som idag kostar småpengar nu när allt handlar om bekräftelse, prestige och att visa upp sin framgång i materiella ting osv osv. Bara en teori och lite svammel...
740 hatet ligger i att de flesta ägarna tror (och hävdar envist) att det är det största som har hänt persontransporten sedan förbränningsmotorn uppfanns.
Face it, den må ha sina fördelar men dessa kommer med en del stora nackdelar. Som på de flesta bilar...
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Jag skrev tidigare att jag dragit en Carresa S, WRXSti JRM vässad och en Yamaha R1 Det med min påställda 940 turbo... Det var på kurvig väg med långa halvsnabba böjar 140-200kmh inte så långa rakor...
Men just ja....det går inte jag ljuger eller snackar i nattmössan... Jo just det jag åkte ifrån en M3E46 på E18 då det började bli lite G-krafter i böjarna efter 200...
Ha ha Fan era kukar blir så små när ni blir ifrånåkta av gamla Volvos...... Det är inte bara o ta och köpa en vass bil man ska kunna köra också....
men så otroligt mycket kan väl inte en xc70 väga så att den blir segare än en saab 9000 2.0 utan turbo 0-100? motorn är en 2.5T i volvon, så de borde ju vara mer tryck i den än saaben ifråga... eller?
Det finns väl 3 upplagor av XC70, vilken årsmodell tänker du på? Den senaste är iaf väldigt tung. 1,8ton tjänstevikt.
Jag skrev tidigare att jag dragit en Carresa S, WRXSti JRM vässad och en Yamaha R1 Det med min påställda 940 turbo... Det var på kurvig väg med långa halvsnabba böjar 140-200kmh inte så långa rakor...
Men just ja....det går inte jag ljuger eller snackar i nattmössan... Jo just det jag åkte ifrån en M3E46 på E18 då det började bli lite G-krafter i böjarna efter 200...
Ha ha Fan era kukar blir så små när ni blir ifrånåkta av gamla Volvos...... Det är inte bara o ta och köpa en vass bil man ska kunna köra också....
Som sagt... Tog du åt dit?
En Lada Niva skulle dra en Carrera S med rätt förare bakom ratten, och fel bakom spakarna på 911n förstås...
Senast redigerat av Rquired (30 maj 2009)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
och varför jag skapade tråden var för att ja läst om saab turbo x i tidningen 280 hk bla bla...men ja smiskade upp han ..min 740 köpte jag för 17.000...han köpte sin bil för 300.000
Ja, allt med en bil handlar om 0-200km/h.
Dessutom så kostade Turbo X över 400,000 ny...
Jag vet en som har en WRX STi som gör 0-200km/h på 8-9sek, så din 740 är värdelös ändå.
Föresten, du verkar extremt efterbliven.
Du har tilldelats en varning på grund av dina inlägg i denna tråd. / Mod
och varför jag skapade tråden var för att ja läst om saab turbo x i tidningen 280 hk bla bla...men ja smiskade upp han ..min 740 köpte jag för 17.000...han köpte sin bil för 300.000
Ja, allt med en bil handlar om 0-200km/h.
Dessutom så kostade Turbo X över 400,000 ny...
Jag vet en som har en WRX STi som gör 0-200km/h på 8-9sek, så din 740 är värdelös ändå.
Föresten, du verkar extremt efterbliven.
Måste du blanda in kinesbilar nu när vi pratar Volvo VS SAAB? USA har rymdraketer som går i 27,870 km/h så då är dina Subrraahruhus också dåliga.
och varför jag skapade tråden var för att ja läst om saab turbo x i tidningen 280 hk bla bla...men ja smiskade upp han ..min 740 köpte jag för 17.000...han köpte sin bil för 300.000
Ja, allt med en bil handlar om 0-200km/h.
Dessutom så kostade Turbo X över 400,000 ny...
Jag vet en som har en WRX STi som gör 0-200km/h på 8-9sek, så din 740 är värdelös ändå.
Föresten, du verkar extremt efterbliven.
Måste du blanda in kinesbilar nu när vi pratar Volvo VS SAAB? USA har rymdraketer som går i 27,870 km/h så då är dina Subrraahruhus också dåliga.
Nej, men hans jämförelser var ju precis lika meningslösa.. Om man har lite vett i skallen skulle man förstått att jag tycker TS är en stor idiot och att hela mitt inlägg var en undermedveten idiotförklaring, förutom det sista då för där skrev jag det rakt ut...