3089
Sök

Saab Turbo X VS 740 Tic = Vinst för 740in ?

1 570 Inlägg
30 maj 2009
prodrive skrev:
henrikh skrev:
prodrive skrev:

Ja, allt med en bil handlar om 0-200km/h.

Dessutom så kostade Turbo X över 400,000 ny...

Jag vet en som har en WRX STi som gör 0-200km/h på 8-9sek, så din 740 är värdelös ändå.

Föresten, du verkar extremt efterbliven.

Måste du blanda in kinesbilar nu när vi pratar Volvo VS SAAB? USA har rymdraketer som går i  27,870 km/h så då är dina Subrraahruhus också dåliga.

Nej, men hans jämförelser var ju precis lika meningslösa.. Om man har lite vett i skallen skulle man förstått att jag tycker TS är en stor idiot och att hela mitt inlägg var en undermedveten idiotförklaring.

okdå Personenangriff! smile

Jag skulle vilja att se ett race från stillastående med Mirakelvolvon VS En-18-åring-i-pappas-och-swedbanks-Turbo-X.

fälg fantast
1 086 Inlägg
30 maj 2009
volvo vs saab tjötet kommer aldrig ta slut ,  Killen kanske piskade saaben OK  vi förstår nu  för fan grattis, jag skickar ett vykort på måndag

Trevlig Helg

PUSS

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

685 Inlägg
30 maj 2009
Konstigt att det ska bli så känsligt så fort en volvo vinner ett race!

No turbo shit - just real power!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
30 maj 2009
Only-volvo skrev:

Det är därför att man aldrig ser det...

Det är alltid "du grabbar jag kom just hem med GL'n och drog en Ferrari 360 Modena LOLOLOL HAN BLEV SÅ ÄGD ATT HAN SVÄNGDE AV PÅ EN AVFART LOLOLOL VOLVO RULZ 4 LIEF GUIS".

neutral
Senast redigerat av Siarnaq (30 maj 2009)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 570 Inlägg
30 maj 2009
Siarnaq skrev:
Only-volvo skrev:

Det är därför att man aldrig ser det...

Det är alltid "du grabbar jag kom just hem med GL'n och drog en Ferrari 360 Modena LOLOLOL HAN BLEV SÅ ÄGD ATT HAN SVÄNGDE AV PÅ EN AVFART LOLOLOL VOLVO RULZ 4 LIEF GUIS".

neutral

Där fick du till det! big_smile

Avstängd
962 Inlägg
30 maj 2009
Only-volvo skrev:

Det är för det är efterblivet att skriva och skryta på internet om vilka bilar man har "dragit".

Ja, jag gillar ordet efterblivet och efterbliven, kan inte användas för mycket på detta forumet.
Senast redigerat av prodrive (31 maj 2009)

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
30 maj 2009
henrikh skrev:

Jamen det värsta är ju att det är så. Sen eftersom jag just postade det där lär nog jag bli påhoppad på 2 röda och alla lär påstå att jänkare inte går att svänga med.

Det är dessutom Volvo ägares natur respons, varje gång någon kritiserar Volvo, kommer dom tillbaka med "LOLOLOL FIFAAAN DIN BIL SUGER MIN GL DROG EN SÅN TRE GÅNGER FIFAAAAAAAN AHAHAHAHAHAHAHAH VOLVO RULZ ALL OTHER SUCKZZZZZZZZZ".

hmm

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

2 021 Inlägg
31 maj 2009
Har fortfarande inte kommit underfund med hur man kan vara så glad över en walk over vinst

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
31 maj 2009
Rille0 skrev:
Har fortfarande inte kommit underfund med hur man kan vara så glad över en walk over vinst

Därför att vissa är glada för att dom vann över en bil med 1900+kilo samt 280hk under bältet verkar det som..

277 Inlägg
31 maj 2009
http://www.youtube.com/watch?v=r6r2JUDH_Qs

Så,Nu är alla glada och nöjda.

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!

179 Inlägg
31 maj 2009
Tvivlar inte ett dugg på att 740n drog en turbo x. Har själv haft möjligheten plåga en sån och den var bara en enorm besvikelse. Den här fina v6 med den här stora balla turbon o ändå så hände det inte ett skit när man gasa. Saab känns inte som förr!! Hade själv en gammal 900 t16 från -90  o den var helt klart sjukt rolig att köra, den var iofs en smula trimmad..

685 Inlägg
31 maj 2009
Siarnaq skrev:
henrikh skrev:

Jamen det värsta är ju att det är så. Sen eftersom jag just postade det där lär nog jag bli påhoppad på 2 röda och alla lär påstå att jänkare inte går att svänga med.

Det är dessutom Volvo ägares natur respons, varje gång någon kritiserar Volvo, kommer dom tillbaka med "LOLOLOL FIFAAAN DIN BIL SUGER MIN GL DROG EN SÅN TRE GÅNGER FIFAAAAAAAN AHAHAHAHAHAHAHAH VOLVO RULZ ALL OTHER SUCKZZZZZZZZZ".

hmm

Snacka om förutfattade meningar. Då jag själv inte är den typen.

Men så fort man äger 240/740 så är man si och så.

No turbo shit - just real power!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
31 maj 2009
Only-volvo skrev:

Jag har inte direkt förutfattade meningar, men jag har än till att träffa en trevlig, neutral Volvo ägare. It's the facts of life, sadly enough.

7 120 Inlägg
31 maj 2009
Only-volvo skrev:
Siarnaq skrev:
henrikh skrev:

hmm

Nej, men dem flesta är fan så. Åk ut till vilken bonnhåla som helst så får du se tongue

876 Inlägg
31 maj 2009
frightnight skrev:
och varför jag skapade tråden var för att ja läst om saab turbo x i tidningen 280 hk bla bla...men ja smiskade upp han big_smile..min 740 köpte jag för 17.000...han köpte sin bil för 300.000 big_smile

ju dyrare bil man har desto snabbare e den. 740 för 17.000:- undrar då hur en Enzo för ett antal miljoner går... fy fan roll

ozzy skrev:
Glader9991 skrev:
frightnight skrev:
och varför jag skapade tråden var för att ja läst om saab turbo x i tidningen 280 hk bla bla...men ja smiskade upp han big_smile..min 740 köpte jag för 17.000...han köpte sin bil för 300.000 big_smile

Lite mera prestige och åka turbo x och Saab jämfört med Volvo och 740.
Visar att det finns lite mer o ta av i plånboken.

och hur i helvete vet du att saab ägaren inte har ett stor fett lån på hela beloppet på saaben???
medans volvo ägaren har cashat bilen rakt av? tror i så fall de e volvo ägaren som har mer pengar över varje månad... bara en teori i så fall e de ju banken som äger saaben lille vän smile

har aldrig fattat vad det är för fel med lån. Varför ska man inte ha lån och istället köpa det som dem med lån har kasserat?
Senast redigerat av lindell90 (31 maj 2009)

2 982 Inlägg
31 maj 2009
jag plockar er alla med min cykel. försök komma igenom stigen med 50cm bredd med era 740, 911, etc..

8 883 Inlägg
31 maj 2009
Only-volvo skrev:

Något race har det aldrig varit tal om utan en helt ordinär omkörning.
Trådskaparen har skapat en höna av en fjäder........

Var ni fått 0-200 på 31 sec vet jag inte för den gör det på 27.6

0-100 km/h 6.2 seconds
0-160 km/h 16.6 seconds
0-200 km/h 27.6 seconds
0-300 km/h -
Quarter mile 14.3 seconds

Men allt är ju relativt och beror mycket på vem som kör.....
Senast redigerat av Hamilton (31 maj 2009)

Fotograf på tierpidag.se

Forummoderator
26 351 Inlägg
31 maj 2009
Siarnaq skrev:
Only-volvo skrev:

Jag har inte direkt förutfattade meningar, men jag har än till att träffa en trevlig, neutral Volvo ägare. It's the facts of life, sadly enough.

Jag är - på sätt och vis - inne på min 3:e Volvo - även fast den jag har nu egentligen är den andre..hur nu det där blev. Hursomhelst. Vill du ha en diskussion med en "trevlig, neutral Volvo-ägare" så kan du ta den med mig. Det är inte det att jag inte fattar varför ni för denna diskussion - utan det är snarare att jag inte förstår varför det hela tiden spårar ur så fort det är en diskussion om Volvo mot Saab?
Herregud människor.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
31 maj 2009
AirOne skrev:
Siarnaq skrev:
Only-volvo skrev:

Jag är - på sätt och vis - inne på min 3:e Volvo - även fast den jag har nu egentligen är den andre..hur nu det där blev. Hursomhelst. Vill du ha en diskussion med en "trevlig, neutral Volvo-ägare" så kan du ta den med mig. Det är inte det att jag inte fattar varför ni för denna diskussion - utan det är snarare att jag inte förstår varför det hela tiden spårar ur så fort det är en diskussion om Volvo mot Saab?
Herregud människor.

Jo har själv haft ett flertal volvobilar och mina polare har det också... jag är otroligt neutral när det gäller bilar då jag gillar lite av varje från japs till amerikanare och europeiska bilar...   

Men det finns dock 2 typer av volvo åkare.

volvoraggare och volvoägare... den första är tyvärr den vanligaste och dem verkar tro att volvo äger allt..

saab ägare finns det dock bara en sort av vad jag har sett, och enligt dem så kan man aldrig dra en saab... och absolut inte med en volvo.

Han vann okej... han t.o.m visade en 0-200 film och när ni som talade ner han blev knäckta så hade ni inget vettigt att säga, förutom att det är omoget?

EDIT: föressten, min pappa är starkare än era pappor...
Senast redigerat av AcesHigh666 (31 maj 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

355 Inlägg
31 maj 2009
Pelle84 skrev:
Tvivlar inte ett dugg på att 740n drog en turbo x. Har själv haft möjligheten plåga en sån och den var bara en enorm besvikelse. Den här fina v6 med den här stora balla turbon o ändå så hände det inte ett skit när man gasa. Saab känns inte som förr!! Hade själv en gammal 900 t16 från -90  o den var helt klart sjukt rolig att köra, den var iofs en smula trimmad..

Hej!

Kan ju beror på att GM har sabbat allt rollsmile

Mvh Jonas

Sök