3245
Sök

Behov av HJÄLP Blockpackning Eller Kass Topp Saab 9000

12 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
Tänkte riva min saab 9000 cse 2.3T -98 här i går efter misstänkt block packnings haveri men fick för mej att kolla runt lite släppte ut oljan och där fanns inte ett spår av vatten.  bytte termostaten för den vet jag var kassa totalt slog i ny olja och vatten startar upp den och den går klockrent på tomgång inget övertryck i expansinskärlet som ja fick förut oljan e kanon fin men bilen dör nästan när man sätter på eller stänger av AC:n och den misständer lite typ bluddrar till då och då. ryker inget. allt verkar normalt men tempen går ej upp och elfläkten startar inte.
Tacksam för snabba svar och råd man kan göra...
Senast redigerat av green_turbo (1 juni 2009)

Burn rubber not your soul

1 313 Inlägg
1 juni 2009
Trasig tändkassett.....

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

12 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
oki kan det vara den alltså.. den e la svindyr oxå...

2 271 Inlägg
1 juni 2009
green_turbo skrev:
oki kan det vara den alltså.. den e la svindyr oxå...

Begagnad ligger mellan 500-1000 riksdaler.

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
1 juni 2009
En ny kostar 2450kr på speedparts.se och det är det värt om det nu är tänd-kassetten som är kass.
Det bästa hade ju varit om du känner någon med en saab som har T5 som du kan låna tänd-kassett av och testa.

/Påsen

PÅSEN RACING

12 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
har varit ute och grejat med bilen nu men har konstaterat att jag får ett övertryck igen i expansionskärlet och övre kylar slangen det kan väl inte vara något annat än blockpackning eller toppen antar jag. går dettta å konstatera med ett komp prov???? sen kan ja inte komma på varför tempmätaren inte funkar eller kan det vara så att det är luft i systemet?? har bara fått i ca 5 liter...

Sök