Då var det dags igen nu har det hänt lite. lackat mina popuplampor här grundade.
Nu är dom blanksvarta typ.
Batteriflytten snart klar el är dragen ska bara fixa lite med golvet.
avgas bygget fortskrider.
Blev inte perfekt det tar i golvet men det går la o bonka lite....
en decimeter till bakåt så är jag nöjd
Sen till det roliga provåkningen efter lugn körning så testa ja ladda lite poff så rök ett ic rör eller ja slangen till det för...... puckot till ägare glömde en klämma i all hast han får skylla sig själv o det gör jag oxå...
Det var allt för nu men mer påväg när jag senare fått ställt tändningen ordentligt och fått på en ny silikonböj och en bra klämma till den så ska vi nog kunna få till en tredje gången gillt provåkning. which ... wwhic ähh önska mig lycka till.
Tommy out
Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
Stenhårda. Sätt dom i ett skruvstäd och pumpa fram och tillbaka. Sen kan du pumpa med fingrarna. Ta en liten hylsa mellan skruvstädet och "axeln" på lyftaren.
ang. kolfiberdraperingen så kan jag tipsa om att lägga på ett tunnt lager spraylim medan du lägger på väven (använd min 600grams väv så slipper du att den "faller isär") och låt limmet torka/härda i någon timme innan du lägger på första lagret epoxy.
Ja gott folk nu var man på väg igen har stått med bilen i ett garage nu i vinter med mekförbud så d har ju inte hänt överdrivet mycket men nu.
Nu ska jag vidare till nästa ställe där blir det betydligt mer gjort ska få hjälp av c lazer här på garaget. Det blir inpassning och montering av coilovers och äntligen lack han kan ju sånt vid det här laget. Ska bli riktigt kul nu när jag äntligen fått bilen att gå som den ska. Det var ca 4 år sedan jag plockade isär allt och man kommer ju inte ihåg hur allt satt men med lite klurande så fick jag allt rätt.
Så nästa update ska väl inte dröja lika länge.
Tommy Out.
Inte mycket gjort men ändå fick byta till andra fälgar när däcken va helt slut på de andra. Men var som sagt o bytte idag och provade starta bilen och inga problem. En konstig känsla faktiskt med tanke på hur det var tidigare med tusen problem.
Så snart om nån vecka drar jag till nästa ställe för lack mm.
Tommy Out
Tommy Out.
Jaha ja min videolänk funkade ju jättebra jag e kass på sånt.
Här kommer lite bilder iaf.
Första dagen i solljus 2011
Framför syns flaklastaren som skulle hämta med som hade problem med hydrauliken så flaket kom aldrif ner på backen tyvärr fick ta bilen på släp en annan dag.
Lagom dammig av att bara stå.
Jag sätter tillbaka alla dörrlister o rattkåpor mm mest för att se vad som saknas men även för jag bestämt mig för att besiktiga innan lack det blir lättare så.
Allt för nu Tommy Out
Tommy Out.