3560
Sök

Bakre Ljuddämpare - Saab 9-3

34 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
Tjena alla bilexperter, jag måste byta bakre dellen av ljuddämpare på min saab 9-3 98 p.g.a rost och vill ha en sport ljuddämpare som låter skönt och är billigt, måste jag leta efter bakre dellen av ljuddämpare eller är ljuddämpare o bakre dellen av ljuddämpare samma sak, och vart kan man köpa den billigt?

501 Inlägg
2 juni 2009
Om det är slutdämparen du ska byta e det bara slänga på nån ny slutdämpare tex japps eller nåt liknande för fint ljud... hittade en fin hos streetperformance på backaplan i gbg 695kr 4"

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

34 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
tacka för tipset, beställde den precis, hoppas den låter bra.

OEM <3
6 957 Inlägg
2 juni 2009
Köpte du med upphängning också? smile

OEM <3

34 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
^^ upphängning? det vet jag inte, det fanns bara en på deras hemsida, jag köpte den. den finns på streetperformance första sida.

406 Inlägg
2 juni 2009
DIEZEL_NET skrev:
Om det är slutdämparen du ska byta e det bara slänga på nån ny slutdämpare tex japps eller nåt liknande för fint ljud... hittade en fin hos streetperformance på backaplan i gbg 695kr 4"

Hehe ja man får ju hoppas på det:P Tog bort min bakre och bilen lät inte mera för det. Tog bort den andra och då lät det väl hyfsat. Så för min del blev det att ta bort alla 3 dämpare och sätta dit en fullflödes dämpare i mitten och en japps längst bak och göra om avgas till 2,5"tongue

MvH Glenn Wiberg

1 036 Inlägg
2 juni 2009
DJeXCute skrev:
DIEZEL_NET skrev:

Hehe ja man får ju hoppas på det:P Tog bort min bakre och bilen lät inte mera för det. Tog bort den andra och då lät det väl hyfsat. Så för min del blev det att ta bort alla 3 dämpare och sätta dit en fullflödes dämpare i mitten och en japps längst bak och göra om avgas till 2,5"tongue

Ett Jt 3 tums hela vägen är aldrig fel heller wink

OEM <3
6 957 Inlägg
3 juni 2009
Typ en sånhär http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=249

Du vet, alla bilder som visas på japs så är dom så fina å rena, men inga fästen att
hänga upp den i smile

OEM <3

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
15 juni 2010
dump!

Tänkte till er som har sagt på Japse på eran Saab 9-3, behöver ni upphängar? Då jag har 2.5" BSR system som är RENSKIT, låter inget m.m så tänkte byta deras sista dämpare mot en japse!

Japsen är 51 cm lång, 2.5" in å 4.5" ut

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Sök