schnauz skrev:
Sitter inte givaren i bakaxeln?
Har dålig koll på de gamla mekaniska systemen, men de med elektroniskt har iaf givaren i bakaxeln.
Låter väl mest vettigt också, eftersom det annars skulle behövas olika givarkransar i växellådorna beroende på vilken utväxling bakaxeln har?
Cheva har bara ett litet utbytbart plastdrev i växellådan, tar bara ett par minuter att byta om man hastighetsmätaren visar fel... Sitter alltså olika drev där beroende på vad man har för utväxling och däckstorlek.
Har dock inga kunskaper om volvos, eller hur man får dom båda att lira tillsammans...
SvineT skrev:
hur flytar man över de systemet då? har hört att de ska finnas en konventerings "hylsa" som man säter mellan vajer och låda som ska göra så att volvo mätaren stämer.... nån som vet vart men kan få tag på sånt?
Passar vajern på lådan så du bara får fel hastighet eller?
Senast redigerat av henke_99 (5 juni 2009)
Den som spar han har, fast inte lika roligt...