3400
Sök

Basen trasig? Skrapar när man spelar högt.

Saab raggare : )
887 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
Hello..
åkte lång sträcka idag och spela på musik som innitusan.. hade mycke packning vilket medförde att basen blev lite instängd.. och tillslut så gick den antagligen sönder..

men VAD har gått sönder? .. den spelar lite på lägre volymer.. men när man vrider upp så .. ja.. sprakar? smattrar?.. nått i den stilen och låter allmänt illa.

(edit : meningen på svenska nu tongue ) Tillägga till att de va instängt.. är att steget och baselementet var förbannat varmt. kan det ha "brunnit"?
en annan teori kan väl va att själva elementet lossnat ? ( "bakom" högtalaren )

Nån som har någon idé ?.. steget är 2000w så kanske dragit på mer än vad basen klarar ?.. men det är en rätt så dyr 10" DD bas.. tycker de borde hålla.
Senast redigerat av zwich (8 juni 2009)

Turbo.. Because Im worth it :)

Dieselpower!
534 Inlägg
8 juni 2009
Vilken DD bas är det ? ifall du kört långt som du sa och krämade på mycket till nån utav instegsmodellerna så kanske det är där det sitter, men låter ju som att basen gått varm och talspolen/talspolarna har brunnit : ( brukar ge ett sprakande/smattrande ljud. eller rättare sagt skrapande.

956 Inlägg
8 juni 2009
Ok vad är det för steg?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

887 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
edit: pinsamt fel tongue
Senast redigerat av zwich (8 juni 2009)

887 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
back on track. har en DD bas (2510a) + Platinum  (1200D)   tongue

887 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
Absolutjonas skrev:
Vilken DD bas är det ? ifall du kört långt som du sa och krämade på mycket till nån utav instegsmodellerna så kanske det är där det sitter, men låter ju som att basen gått varm och talspolen/talspolarna har brunnit : ( brukar ge ett sprakande/smattrande ljud. eller rättare sagt skrapande.

men de e typ.. sparkande o smattrande.. så.. kanske är de.. då äre bara o slänga den på den märmaste man inte tycker om lr ?

1 302 Inlägg
9 juni 2009
Kan nog vara så illa att det bara är att göra sig av med den och skaffa ny men för säkerhetsskull om jag var i dina kläder så skulle jag ta bort basen och kolla om du ser något som inte ser ut som det brukar och så kan du öppna steget ifall det är möjligt och kolla om något brunnit där.

"There can only be one"
205 Inlägg
9 juni 2009
Troligtvis så har splen gått varm så den deformerats. Men misströsta inte ALLA DD basar går att återuppliva genom att kona m m olyckan varit framme.

Skickas till oss så fixar vi det
Digital Designs
Galgbacksv. 11 A
186 30 Vallentuna

887 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Naughty Tee skrev:
Troligtvis så har splen gått varm så den deformerats. Men misströsta inte ALLA DD basar går att återuppliva genom att kona m m olyckan varit framme.

Skickas till oss så fixar vi det
Digital Designs
Galgbacksv. 11 A
186 30 Vallentuna

aha.. vad går sånt på då typ ?.. låter ju hoppfullt iaf! big_smile
det går o komma förbi också eller? .. blir dyrt o skicka.. o har bara ca 5 mil dit smile

"There can only be one"
205 Inlägg
9 juni 2009
Omkoning av 2500 serien kostar 1500:-
Vart bor du? Bor i krokarna runt Enköping så kan du lämna basen här så slipper du åka ända till V-tuna.
Vill du ändå besöka DD verkstan ringer du Peter på 076 2361647 och kollar så han är anträffbar. Han sköter all DD tech support för hela Europa och kan vara på resande fot smile

887 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Fick ur basen idag.. och vad jag kan se har den lostnat enligt bilden nedan ( ursäkta för den kassa bilden men tror det kanske hjälper förstå vart problemet sitter..

är det fortfarande ca 1500 man tittar på ?..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12610/682095_k2t5y7.jpg
trasig

jobbar påre
751 Inlägg
9 juni 2009
har bara limningen lossnat alltså? har du RIKTIGT tur så kan spolen ha klarat sig och de kan hända at du bara behöver limma dit den igen.men låter dock högst osannolikt.men inte helt omöjligt=) äre bara de så äre en billigsmäll.)

887 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
hoppas på de som sagt .. *håller tummisarna*

jobbar påre
751 Inlägg
9 juni 2009
är allting helt så är de inte 1500kr smile då de är en ny kon som kostar typ 1000spänn kanske..antar att dom tar betalt för jobbet oxå

"There can only be one"
205 Inlägg
9 juni 2009
Priset för reparation av denna skada byte av kona med upphängning samt dammkåpa kostar 700:- men har basen varit monterad i en rekomenderad låda samt är inhandlad från oss eller nån av våra ÅF så fixar vi detta givetvis ny kona utan kostnad om detta är det enda felet på basen.

887 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Lådan har jag fått ritningar av från soundpressure.com

edit: vilka säljer saker från DD.. = återförsäljare?
edit2: basen köpt på en soundpressure butik i vallentuna
Senast redigerat av zwich (9 juni 2009)

"There can only be one"
205 Inlägg
9 juni 2009
Soundpressure är DD lager/verkstad och har hela europa som ansvarsområde och ligger i Vallentuna. Peter sitter där och har telefonnummret och adress som jag skrev i tidigare inlägg.
DD Sveriges huvudkontor ligger dock i Enköping och våra ÅF och ambassadörer finner man på www.digital-designs.se dock har vi ingen besöksbutik i Enköping men vi finns snart i Västerås smile

887 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
haha pinsamt att jag inte visste de : $

får ringa honom imorgon då!.. tack för hjälpen smile
antar att man behöver ha kvitto med sig ?. de ligger i karlstad just nu :S

"There can only be one"
205 Inlägg
10 juni 2009
zwich skrev:
haha pinsamt att jag inte visste de : $

får ringa honom imorgon då!.. tack för hjälpen smile
antar att man behöver ha kvitto med sig ?. de ligger i karlstad just nu :S

smile Ja det är inte lätt att veta, det är därför vi försöker finnas här och upplysa frågor ni har om DD smile

Angående kvitto...Ja det är ju viktigt men ringer du peter och förklarar så kanske han är på bra humör wink

887 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
EDIT : Detta blev pga ett missförstånd.. genom att jag inte har koll på alla delar i en bas ! - förklaring nästa sida

jadu lät inte lika från Peter tyvärr..
Han snacka om att man måste ta bort allt och ersätta.. ca 2500 kr..

och kände inte igen nått om .. "köpt hos återförsäljare"etc.

EDIT : Detta blev pga ett missförstånd.. genom att jag inte har koll på alla delar i en bas ! - förklaring nästa sida 
Senast redigerat av zwich (10 juni 2009)

Sök