4009
Sök

940 turbo Startproblem tänder till men dör igen

194 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Tja funderar om nån vet vad som kan vara fel på min bil.
Den startar till och går ojämt men fort jag rör gasen så dör bilen direkt.

Har testat nästan allt känns det som,utan resultat.
Gjorde ren hallgivaren å då gick den bättre i ett litet tag sen blev den lika dan igen tomgången pendlar mellan 250-1200varv.
Alla relän verkar funka för den får soppa in i cylindrarna och den har gnista.men startar inte ändå.Kompet är de inge fel på.

När den startar så beter den sej exakt som att den inte har soppa nog att kunna varva,utan den dör ist.

Nån som vet vad de kan vara för fel?
Senast redigerat av Joodu_6 (11 juni 2009)

Joodu_6

Whatever :)
1 652 Inlägg
10 juni 2009
har du kollat upp trycket så den får tillräckligt då? för om du har bra gnista och sopp fram så ska de ju starta tycker man. men lukta på reläet.. luktar de bränt så byt ut.. och testa med en annan.. tänk på bosch nr om de inte funkar bättre med de så får du testa ett relä från den bilen du tog spridrarna ifrån..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
10 juni 2009
tvivlar på att du får nog med bränsle. kolla vad du har bränsle tryck..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

194 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Jag har ställbar BTR.Har testat olika tryck allt från 2-4 bar i grundtryck så soppa finns det.och stiften blir blöta.De vita sopparelät i bilen funkar klockrent.

Joodu_6

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
10 juni 2009
okej är stiften blöta kan du alltså inte ha nå komp eller tillräcklig gnista/rätt tidpunkt

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

194 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Stiften va blöt innan jag bytte stift.Nu är dom inte de.Men den får soppa in i cylindrarna och kompen är perfekt. De som är så skumt.Den tänder till sen dör den efter 1 sec spelar ingen roll om jag gasar lr inte så blir det samma sak.Kan det vara nått spridarrelä?och vart sitter de isf?

Joodu_6

105 Inlägg
10 juni 2009
Tror du har bränt bränsleboxen så spridarna står i öppet läge hela tiden så den surar igen sig. brygga reläet igen och prova med en ny bränslebox med samma nummer.

Mvh Jocke

194 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Blir det så att den tändertill å lägger av direkt då?Stiften är inte blöta.Och ibland går den 1 sec å ibland 5 sec innan den dör.Fört jag rör gasen så lägger den av.Den beter sej exakt som att man har soppatorsk.Typ startar,lägger av å i bland poffar den lite å så?

Joodu_6

Överladdad!
530 Inlägg
10 juni 2009
Har du förkopplingsmotståndet kvar till spridarna?

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
10 juni 2009
när du satt i större spridare, bytte du då också till större LMM?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

194 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Nu står bilen EXAKT som den funkade innan jag bytte spridare.Alltså orginal spridarna orginal lmm å orginal relän utan bygling och utan motstånd och den funkar ändå inte.Men jag läste nån stanns att om man tar ur säkringen i 1an (soppa pumpen) och tar av slangen till btr så ska de ändå komma soppa efter som att du bara bryter strömmen till en av pumparna? Och de kommer inge soppa alls om jag gör så?

Joodu_6

194 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Den går hela tiden på startgas,men fort jag slutar köra in gas lägger den av.Kan det vara soppa pumpen?

Joodu_6

6 Inlägg
10 juni 2009
Ta bort soppaslangen och vrid på tändningen och kolla om det sprutar soppa -.-

194 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Jag har gjort det och "sprutar" gör det knappast,utan snaare rinner.KOmmer en stråle som når MAX 5-8 centimeter så de är ju inte speciellt högt tryck.Ska det vara så?

Joodu_6

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
10 juni 2009
Joodu_6 skrev:
Jag har gjort det och "sprutar" gör det knappast,utan snaare rinner.KOmmer en stråle som når MAX 5-8 centimeter så de är ju inte speciellt högt tryck.Ska det vara så?

låter helt normalt tycker jag

8 Inlägg
10 juni 2009
Då är det nog bara förpumpen i tanken som funkar den genererar inget vidare tryck då får du byta högtrycks pumpen som sitter brevid tanken den ska generera ca 6 bar om inte bränslepumpsrelät har lagt av.
Högtryckspumpen brukar höras när man vrider på tändningen eller kolla om du har spänning till pumpen!
Lycka till

194 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Det relät som sitter på vänster framskärm vid batteriet.Vad är de för relä? Om jag ha mitten kontakten i på den så tänder den inte ens till?Men om jag drar ur den så tänder den på den lilla soppan som finns

PS: Om jag tar ur säkring Nr 1 i säkringshållaren så kommer det inte en droppe soppa.
Senast redigerat av Joodu_6 (11 juni 2009)

Joodu_6

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
10 juni 2009
Joodu_6 skrev:
Bränslepumpsrelät menar du det vita som sitter bakom askkoppen? För de funkar.Har testat bygla de och de blir ingen skillnad.Jaa nå 6 bar är de knappast i min bil just nu :S...

Det relät som sitter på vänster framskärm vid batteriet.Vad är de för relä? Om jag ha mitten kontakten i på den så tänder den inte ens till?Men om jag drar ur den så tänder den på den lilla soppan som finns

PS: Om jag tar ur säkring Nr 1 i säkringshållaren så kommer det inte en droppe soppa.

ska inte vara några 6 bar heller, sålänge du inte har 3 bar laddtryck, det ska vara 3 bar tomgång utan vakumslang på BTRen, men efter BTRen rinner det bara.

tar du ur ettans säkring så får inte soppapumpen ström, troligtvis inte styrboxen(-arna) heller om det är samma som 740, så det är helt normalt.

194 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
okey jag blir inte riktigt klok på detta tongue Vad kan felet vara?Gnista har den och den tänder till men lägger av direkt.Precis som att de är soppatorsk.Skit jobbigt

Japp tar jag ur säkringen så dör soppa pump-arna och gnistan dör smile
Senast redigerat av Joodu_6 (10 juni 2009)

Joodu_6

194 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Nån Som Vet? smile

Joodu_6

Sök