Var igår och hämtade hem en "ny" bil, denna ska dock få stanna hyffsat original! Den ser riktigt fin och fräsch ut i plåten! lite tvätt och polering på den så.. Bromsarna har jag inte kollat på än, men jag har nya bromsok och hjulcylindrar ligger så blir väl byte! Motorn skruvas det lite med just nu, han jag köpte den av sa att den inte fick gnista. Men snart ska den nog vara igång!
Fick aldrig startmotorn att dra runt motorn, trodde de va felkopplat eller nått men märkte sen att motorn satt stumt.. Skönt att det är gott om plats i dom här! Motorn är nu bytt och nu lever den Lite förgasarjustering bara så Bromsoken fram är med bytta, men sen tröttnade jag för dagen. Vi får se om det blir att byta hjulcylindrarna bak imorgon och sen lufta systemet och hoppas de funkar! Beror lite på humöret, annars blir det nå annat.. hehe
Oj så längesen man skrev något här.. Den vita är ute på vägarna, eller ja ibland. Lite strul men ska snart vara fixat! Fick även ett paket med saker till den gråa idag.
Vi får väl se om det går att få till något hyffsat utav det här..
dem demperne der fra gaz skal du vel ha på vivan? grymt med deler.
Japp, planen är att dom ska sitta fram på den gråa! Vill få ner den en bit och även styva upp den, så borde nog funka. Lär ju göra lite nya fästen och förstärka lite men ska inte vara någon fara
om du bruker 2 tykke plåt deler på ca 3-5mm och borrer 4 hull i dem så kan du feste dem til bærearmene bak å bruke volvo 240 stabstag. har gjort det på min viva och den er stiv nå. har ochså bytta til superflexforinger på den.
om du bruker 2 tykke plåt deler på ca 3-5mm och borrer 4 hull i dem så kan du feste dem til bærearmene bak å bruke volvo 240 stabstag. har gjort det på min viva och den er stiv nå. har ochså bytta til superflexforinger på den.
Jaha, ja bak blir det ju 240is eftersom det blir 240axel. Trodde du menade fram
braketter svetsar du på "ramma" och setter inn busninger och skruvar det i hop. skal kolla om jag hittar websiden. der dem har dette. hittan just nu: http://www.deltamotorsports.com/products/ det skal være samme oppheng som på viva 1965-78.
Senast redigerat av alexolsen242dl (1 oktober 2011)
braketter svetsar du på "ramma" och setter inn busninger och skruvar det i hop. skal kolla om jag hittar websiden. der dem har dette. hittan just nu: http://www.deltamotorsports.com/products/ det skal være samme oppheng som på viva 1965-78.
Okej, tack så mycket. Vi får se hur det blir, blir att testa med nya stötdämpare och fjädrar till att börja med, duger nog innan man börjar köra alltför hårt! Testmonterade lite idag och höll på, kommer nog bli skitbra! Borde vara nere på hjulen imorgon igen!
Dagen spenderades med att bygga om framvagnen, som nu är klar förutom bromsarna då! Tror det här blir bra, känns verkligen stabilt och härligt.. Tyvärr inga bilder från när jag höll på, men här är några med den nere på hjul igen:
Det är rätt svårt att få med hur låg den är inne i det lilla garaget.. Blir utebilder så småningom! Jobbigt bara nu när den inte går att köra, är sån kant in i garaget Men det kommer!