3865
Sök

Tar i vid fullt rattutslag, behöver hjälp.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Hej, förra veckan kom mina fälgar och jag monterade dom... nu har jag märkt att när jag backar och har fullt rattutslag så tar det i. Finns det någonting jag kan göra åt saken? Bilen blev även väldigt hög efter fälgbytet så jag är sugen på en sänknings sats från H&R på 40mm men monterar jag en sån skulle det väll bli ännu värre?
Finns det någon billig lösning så att det inte tar i?

Jag har en saab 9-3'a -00 med dotz roadster bl 8*18" med 225/40däck om det hjälper.

//Tribbe.
Senast redigerat av Tribbe (12 juni 2009)

36 Inlägg
11 juni 2009
Spacer?? Kanske kan hindra det lite

73 Inlägg
11 juni 2009
Hej

Du skriver inte vilket ET och fälgbredd de Dotzfälgar du köpt har och inte heller om de tar i på in eller utsidan.. Att däcken tar i skärminnerkanter är tyvärr något man får leva med ibland. Sänker du bilen, så blir det precis som du själv misstänker, ännu värre då utrymmet minskar än mer i hjulhuset. Billiga metoder kan vara att försöka spänna upp plastinnerskärmarna eller sätta på en spacer om däcken tar i på insidan. Lycka till.

Robert
"To think is easy, to act is difficult. To act as one thinks is the most difficult of all."
http://www.infosite.se

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Jag vet tyvärr inte om det är in eller ut sidan men jag tror in sidan.
https://www1.garaget.org/archive/73/72272/70660/70660-1438402.jpg Så ser det ut vid fullt rattutslag.

Ska jag vara ärlig vet jag inte ET't är inte ens hundra på vad det är... men jag gissar på 110. Fälgbredden är jag dock säker på och den är 8"

Vad innebär en spacer?

1 291 Inlägg
11 juni 2009
Du får nog leva med det wink
Skaffar du spacers (mellanlägg mellan nav och fälg) så kommer scrubradien öka och hjulet flytta sig ännu mer framåt/bakåt vid rattutslag.
Tyvärr är det inte lika lätt att flytta fälgar innåt i hjulhuset som det är att flytta dom utåt hmm

yrkeschaufför
709 Inlägg
12 juni 2009
Cvitan skrev:

hur skulle spacers hjälpa yikes :S ???
valsa skärmkanterna så tar dom kanske inte i.. desutom tror jag det är få som kan svara på va du ska göra efftersom du inte skriver vad det är för däck och fälg du har?
235/40 R19?? eller vadå?

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
Nu har jag skrivit det jag vet... jag kan inte mycket om det här tyvärr...

1 867 Inlägg
13 juni 2009
Blir bilen högre när du sätter på nya hjul så har du köpt fel dimension.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 827 Inlägg
13 juni 2009
volvonisse440 skrev:
Cvitan skrev:

hur skulle spacers hjälpa yikes :S ???
valsa skärmkanterna så tar dom kanske inte i.. desutom tror jag det är få som kan svara på va du ska göra efftersom du inte skriver vad det är för däck och fälg du har?
235/40 R19?? eller vadå?

Såklart det kan hjälpa, om det tar i i innerskärmen. wink

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Sök