3084
Sök

Audi 80 -90 damaskbyte

50 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
#1
Jag tänkte byta damask på bilen nu och undrar om jag kan plocka bort drivknuten och använda samma igen eller går inte det? Sen undrar jag om någon vet hur man får bort drivknuten? hittade ingen låsning på insidan alldeles utanför kulorna.

Tacksam för snabba svar

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 juni 2009
#2
Tjenare. Du behöver inte byta knut, du måste bara byta centrummuttern.
Är du säker på att det inte finns någon låsring på insidan?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

50 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
#3
Det kan finnas en låsring inne i knuten som man inte kommer åt. Men det är en centrumbult och ingen mutter. men bulten behövs inte bytas va?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 juni 2009
#4
Hallbergas skrev:
Det kan finnas en låsring inne i knuten som man inte kommer åt. Men det är en centrumbult och ingen mutter. men bulten behövs inte bytas va?

Ahh ok. Det är den typen.

Det ska finnas en ring på insidan, men du måste vicka å snurra på knuten då den bara syns i ett visst läge.

Många gör så att de släpper den inre knuten, sen tar loss hela axeln från bilen, mycket enklare.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (12 juni 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
50 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
#6
Tack så mycket

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 juni 2009
#7
Japp, lycka till!
Ta samtidigt och rengör knuten och kör in nytt fett.


Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (12 juni 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!


Sök