3444
Sök

Däckonline betyg på däck ???

47 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Jagar efter nya däck och är inne på däckonline där nästan alla däck har betyg men är osäker på betygens trovärdighet är det någon som vet något om detta.

Hur brukar ni välja däck, för mig är det jävligt viktigt då det händer att jag ligger hårt i kurvor.

47 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
kanske någon i stockholm som vill bli av med 4st 215 40 r16 däck

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
14 juni 2009
Köp däck med märken som du vet är bra. T.ex michelin pipparelli(pirelli) eller liknande kända märken. om du ska köra hårt så kör på michelin pilot sport cup PS2 smile dom håller måttet i alla väder...

8-)

12 086 Inlägg
14 juni 2009
Deras tester är en aning tvivelaktiga, tex har ju Continentals Sportcontact 3 fått dåliga betyg, o de är ju inga dåliga däck direkt tongue

Yxa
100 Inlägg
14 juni 2009
Jag kör på Sunew eller nåt nu, som jag köpt där (ekonimin avgjorde). funkar om man bara ska förflytta sej. e inte bra vid regn.  Ska du köra hårdare så satsa på märken du känner igen.

Passat kombi TDI 4motion -12
Skoda Octavia RS TDI -08
Volvo 360 GL -88
Passat 1.8t krutcupen bil -97

huh?
10 427 Inlägg
14 juni 2009
Betygen på Däckonline är hämtade från http://www.dacktest.com/ som finns på massa språk
även om innhållet är det samma. Konsument-betyg på allting. Man blir lite mörkrädd när man
kollar bland omdömena där ibland. Vissa tycker däck är kanon, andra tycker dom är värdelösa
för att de är slut efter ett par hundra mil.

Men men, konsumentomdömen ungefär som Prisjakt/Pricerunner.
Ger ju en bild av hur det står till med vissa däckmodeller.

Sanizz
14 juni 2009
Pappa köper däck därifrån och har rekommenderat dom till vänner och alla är supernöjda.

dARKiE
5 031 Inlägg
14 juni 2009
Sanizz skrev:
Pappa köper däck därifrån och har rekommenderat dom till vänner och alla är supernöjda.

Han frågade om betygen om däcken på däckonlines hemsida gick att lita på.
Inte betyget om däckonline som företag..

Jag kan dock rekommendera Falken Ziex ZE-912 köpte dessa till 525;an nu när man köpte fälgar. Provat både i regn och torrt (dock bara 3 dagar hittils) men ca 60mil avverkat. Är supernöjd, kan inte klaga på greppet i något av väderlekarna. Riktigt skönt grepp i kurvor osv, och inte särskilt högljuda däck..

mvh skog
Senast redigerat av Darkie (14 juni 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Sök