2008 fick jag hem min camaro från over there.
Och sedan dess har jag försökt uppgradera bilen efter vad jag tycker är viktigt.
Målet är att ha en snabb gatbil med bra prestanda och ett stilrent utseende. Jag ska kunna ta den på en längre turer, och vill jag åka på bana så ska jag inte behöva skämmas!
efekten var tillräcklig när jag köppte den 385rwhp och ca 500nm. Men nu måste det göras något åt!
Så prio ett var väghållning, inte för att den är så dålig som många tror, men för att det alltid kan bli bättre.
Redan innan bilen inhandlades i CA köpptes nya Eibach fjädrar, Polly bussningar till krängningshämmarna, chrome molly tubular controll arms och lite annat gott och blandat.
Snart efteråt insåg jag att stötdämparna bak behövde bytas ut, därför inhandlades koni dämpare.
Efter det blev stod koppling och bakaxel på tur, kopplings djävulen stod runt hörnet och väntade på mig, och på EDPS piteå 2008 tog det stopp, det var med nöd och näppe som jag tog mig de 30 milen hem. Trots det lyckades jag prestera 12.66@182 med dålig 60ft.
2009-06-16 Blev det broms dags, 330mm skivor, bromsslangar och ventillation.Jag har flera gånger upplevt att Camaron lider av dåliga bromsar, trots uppgradering av belägg så går bromsarna varma och "försvinner".
Ni kan se på bilderna hur gamla skivorna ser ut, och däför bestämde jag mig för att det var dags att bygga om.
Innan ombyggnation, "12 (305mm) skivor
Liten spricka.. på bild ser den liten ut...
Delarna som ska på plats. 330mm (C5 storlek) skivor med BMR Chromemolly C5 adapter plattor & spunna slangar.
330mm skivor, slangar och adaptrarNya oken.
Kommer från Aston Martin DB9 no bull shit, utan äkta Brembo.. eller I wish har bara ett och dom passar inte över skivorna :S