Nyligen köpt en 740 (den på min sida) motorn är en B230F, automatlåda. Allting går jävligt bra på bilen, inga missljud eller dyl. men tycker att den drar för mkt :S
Vad kan felet vara egentligen? Vet ju att dessa bilar är kända för att dricka en del, men inte så mkt..?:S
Kör väldig lugnt med den faktiskt, och ganska mkt i stan. Med väldig få start/stopp dvs..
räcker knappt med 250-300kr i veckan.. ska den verkligen dricka så mkt??
Vad ligger din snittförbrukning på? 300kr i veckan säger inte mycket, då jag tankar för 900kr i veckan, men för det drar ju inte din bil 3gånger mer än min
250 - 300 kr i veckan för flera miljoner mil i veckan är billigt!
Ne seriöst.. det där säger juh inget! Du måste juh skriva hur mycket du åker också.. själv tankar jag för 1 000 kr i veckan också men jag kommer runt 100 mil också i veckan
//Soderqvist
Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
kolla slangen som går till luftburken/filtret så den inte nyper ihop sig gjorde den på min å då man tog bort det gick den fan så mycket bättre å lite snålare. sen olja tändstift å sånt.. dock så är ju 740 känd att dra soppa flesta drar ju runt 1l milen så..
när jag gick skola tankade jag min 740 gle -88 med B230E för 300kr i veckan och det räckte precis för att klara sig "veckan ut" och då körde jag nästan bara till skolan fram och tillbaka ca 1.5mil...
Nyligen köpt en 740 (den på min sida) motorn är en B230F, automatlåda. Allting går jävligt bra på bilen, inga missljud eller dyl. men tycker att den drar för mkt :S
Vad kan felet vara egentligen? Vet ju att dessa bilar är kända för att dricka en del, men inte så mkt..?:S
Kör väldig lugnt med den faktiskt, och ganska mkt i stan. Med väldig få start/stopp dvs..
Tacksam för svar
Mvh
Hmm efter som du kör mycket i stan, så har du väldigt mycket gas och stopp på de.. plus att lådan tar en del.. samma med min gamla 940 automatare.. dels turbo men drog la kanske 2-2.5 liter milen..
jag körr också 740 med B230F och automat, dom drar soppa men är man snäll så går det ner till ca 1.0l, nästan 0.9 milen. bara man kör lungt och bilen är välservad så brukar dom inte dra så mkt