2633
Sök

Lämplig 10" bas för sluten låda runt 1000kr?

32 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Hej!

Nu har man haft bil ett tag och har hinnut komma in i billjuds-träsket.. Jag har bestämmt mig för att ha en sluten låda på 10" som spelar direkt in i skidluckan i audin för att tvinga in allt ljud i bilen, istället för att det bara spelar i skuffen... Men då till min fråga: Vilken bas ska jag ha? Vet ingenting om vilka basar som spelar bra/inte bra i slutna lådor. Så lite hjälp med det skulle vara kanon! smile Bygger låda själv såklart.
Budgeten ligger runt 1000kr. Gärna billigare om så går.

/j

530 Inlägg
18 juni 2009
Dubbla Gas 10or i bandpasslåda säger jag wink

Finns säker nån som kan hjälpa dig med en ordentlig lådritning. Har själv byggt en med dubbla gas 12or och den lådan rockar verkligen för de priset big_smile

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794

32 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
MxKrus skrev:
Dubbla Gas 10or i bandpasslåda säger jag wink

Finns säker nån som kan hjälpa dig med en ordentlig lådritning. Har själv byggt en med dubbla gas 12or och den lådan rockar verkligen för de priset big_smile

Ska ha en SLUTEN låda med EN 10", fortfarande...

stahre
18 juni 2009
impact 2710 från blekingebilradio, grymmmmmmmm. stirra dig inte blind på watt antalet!

32 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
stahre skrev:
impact 2710 från blekingebilradio, grymmmmmmmm. stirra dig inte blind på watt antalet!

Nej watt antalet är nog det sista jag kollar på. är ganska insatt i ljud med inte speciellt mycket i billjud just..

547 Inlägg
18 juni 2009
Eller Hertz DS 250.1 från samma sida. Mycket välljudande bas.

Vad ska du driva basen med för steg?

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

32 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Fler förslag tack! smile

1 785 Inlägg
18 juni 2009
g0ude skrev:
Hej!

Nu har man haft bil ett tag och har hinnut komma in i billjuds-träsket.. Jag har bestämmt mig för att ha en sluten låda på 10" som spelar direkt in i skidluckan i audin för att tvinga in allt ljud i bilen, istället för att det bara spelar i skuffen... Men då till min fråga: Vilken bas ska jag ha? Vet ingenting om vilka basar som spelar bra/inte bra i slutna lådor. Så lite hjälp med det skulle vara kanon! smile Bygger låda själv såklart.
Budgeten ligger runt 1000kr. Gärna billigare om så går.

/j

Titta på Carpower eller Power Acoustik 10" bas i prisområdet 330-950Kr

Carpower SP-252C 333Kr

Power Acoustik PW2-10M 795Kr

Carpower CRB-25HQ 950Kr

Vad har du för steg att driva med?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

32 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Sandvik skrev:

Steg har inte inhandlas än. Så det visar sig vad det blir. Beror lite på vad det blir för bas också smile

jobbar påre
751 Inlägg
18 juni 2009
enligt mig så hade ja inte satt en 10" bas... spec inte i en sluten låda... bara mitt tycke..
men annars är GAS 10"arna förjävla fina..spelar bra för slanten. men dessa spelar då bäst i bandpass.då de blir ett H-vetes tryck av den:)

32 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Pro_fxr skrev:
enligt mig så hade ja inte satt en 10" bas... spec inte i en sluten låda... bara mitt tycke..
men annars är GAS 10"arna förjävla fina..spelar bra för slanten. men dessa spelar då bäst i bandpass.då de blir ett H-vetes tryck av den:)

Varför inte en 10" bas i en sluten låda för?

1 785 Inlägg
18 juni 2009
Pro_fxr skrev:

Kanske man tycker om GAS är det enda man har hört och sett

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
18 juni 2009
Pro_fxr skrev:
enligt mig så hade ja inte satt en 10" bas... spec inte i en sluten låda...

Har du sagt A får du säga B!!!!

Gladen Audio
2 388 Inlägg
18 juni 2009
Stickan skrev:
Pro_fxr skrev:
enligt mig så hade ja inte satt en 10" bas... spec inte i en sluten låda...

Har du sagt A får du säga B!!!!

Och sen säger jag RE RE10D4 dem låter gött i slutet dem basarna. kostar under 1000kr med.

Annars är Hertz ES250.3 ett bra val men den kostar nån hundring mer.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

1 785 Inlägg
18 juni 2009
g0ude skrev:
Sandvik skrev:

Steg har inte inhandlas än. Så det visar sig vad det blir. Beror lite på vad det blir för bas också smile

Finns gott om steg att välja bland. Ett 2kanal steg räcker långt om du ska hålla låg budget

32 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
dbjanoz skrev:
g0ude skrev:
Sandvik skrev:

Finns gott om steg att välja bland. Ett 2kanal steg räcker långt om du ska hålla låg budget

Jo, steg blir inge problem att välja mellan. Det blir antagligen ett 2-kanals som du säger för att hålla nere budgeten.

jobbar påre
751 Inlägg
18 juni 2009
jag har då inga egna bra erfarenheter av slutna lådor.och har haft ett antal och hört ett antal.. gillar med trycket i bandpass/portade lådor helt enkelt... sen en tkr ja är för klent=) iofs har ju alla egen smak

4 693 Inlägg
18 juni 2009
En 10" i en sluten låda blir inte mycket kräm av. Och om du nu ska göra så den spelar i skidluckan så ska du verkligen porta den och ställa porten mot luckan.

Kör visserligen själv sluten till 10", men jag har fler än 1 st tongue

Varför vill du just ha en sluten låda?

Booyakasha!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
18 juni 2009
Han kanske vill ha en sluten låda för att han tycker om karaktären...

Runt 1000:-?
Carpower BlackBass-10 (1200kr)
Spelar den i 20 liter brutto sluten för tillfället. Saknar dock den absoluta botten mot mina 24 liter innan.
Dock spelar den mkt mer linjärt nu.

DLS RW10 (1500kr) spelar fint i 18 liter slutet. Både djup o tryck.

RE Audio RE 10D4 (890kr) funkade fint i en röd SAAB på Elmia med sina 17 liter slutet. (Han vann Entry två dagar i rad)
Senast redigerat av Lonefox (18 juni 2009)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Gladen Audio
2 388 Inlägg
18 juni 2009
Lonefox skrev:
.

RE Audio RE 10D4 (890kr) funkade fint i en röd SAAB på Elmia med sina 17 liter slutet. (Han vann Entry två dagar i rad)

Crille vinner inte bara där utan dem andra entry-tävlingarna han varit på. med rutgers betyg
"Nu vill jag inte se dig i entry-klassen mer, den låter för bra!" :-)

K1mm0 e inte lite nöjd med att ha fått ihop den bilen så bra......
men den låter bra det lilla ja lyssnat.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Sök