Dags för en update... Inte en dag för tidigt...
Under början av hösten blev det inte mycke gjort på själva bilen men jag tog mig däremot tid till att skrota ner två donatorer... En 740 som tidigare har donerat bakaxel och en Astro som får donera motor och låda. Bakaxeln tog svärfar till sin Willyspickup.
Nu har jag dock börjat leka med motorplacering... Original växellådsbalk medförde att motorn hamnar väl långt fram så det blir en flytt av balken samtidigt som den byggs om för att passa mot växellådan. Balken ligger nu på bänken för en omgång från vinkelslipen...
Jag kommer också att behöva hitta eller bygga ny header för att komma runt rattaxeln. Några tips på detta?
Nästa steg blir att få motorn i rätt position och sedan bygga ett par fina motorfästen. Några tips här??
Bilder på det hela...
Slipper se skrotet mer!
Original värmepaketet får sig en översyn... Behöver trycktestas och anslutningarna behöver förmodligen lödas om.
/Simon
Motorn i det främre läget, där jag har flyttat grenröret en cylinder bakåt ca 10cm för att se hur det skulle krocka med styrsnäckan. Slutsats: Jag behöver göra om grenröret...
Såhär ser växellådsbalken ut... Satt med 14 ilskna nitar....
Blir förflyttad ca 10cm bakåt.
Ser inte alls omöjlig ut att anpassa till en Th700.
Kunde inte låta bli att slänga på huv och en skärm för att få lite feeeeling...