3185
Sök

antennproblem på SAAB 9-3

3 Inlägg
19 april 2006
Trådstartare
#1
Hej!
Jag har köpt en saab 9-3 -99 hos våran lokala saabhandlare.
Bara efter ett par dagar så har antennen börjat strula.
Antennen ska åka ner när man stänger av bilen men det är just det som strular. Den fastnar efter halva vägen.

Någon som har/haft samma problem. Är det lätt att fixa själv eller bör jag köra ner till bilfirman o be dom fixa det? Har fortfarande garanti på bilen men går det att fixa lätt själv så kan jag göra det.
tacksam för svar!

blyfot
117 Inlägg
19 april 2006
#2
testa att smörja upp med olja och kör den nåra gånger upp och ner så ska de funka fint sen

3 Inlägg
19 april 2006
Trådstartare
#3
tackar,
ska pröva

Avstängd
1 106 Inlägg
19 april 2006
#4
Har ingen sagt det tidigare det till dig? 9-3 har väl samma antenn som 900?

Livet startar vid 220 km/h

32 Inlägg
26 april 2006
#5
Jag har också problem med min antenn på min Saab 900 -96. När man stänger stereon går inte antennen ner. Först gick den ner efter några timmar men nu är den uppe hela tiden. När man slår på stereon går den ner till hälften och sen upp. Kan också hända att den fastnar i nån slags loop och går upp och ner hela tiden.

Så frågan är vad felet ligger. Kan man byta styrreläet till antennen eller måste man byta hela antennen? Kan det vara fel på stereon, 12V kontakten som ger fel styrström?

1 453 Inlägg
26 april 2006
#6
Ofta räcker det med att man rengör antennen med avfettning i utsträckt läge, sedan funkar 5-56 finfint att smörja upp med i skarvarna smile Även silikonspray funkar men dock inte lika effektivt.



Sök